Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuunattu Mbk nitro "ei saa kipinää" (ratkaistu)

Aloittaja junzcu, 02.03.12 - klo:04:31

« edellinen - seuraava »

ramba

Onko kunnolla puristuksia ettei tullut liian pientä mäntää?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Samppa

#16
Lainaus käyttäjältä: ramba - 05.03.12 - klo:19:11
Onko kunnolla puristuksia ettei tullut liian pientä mäntää?
Kuitenkin toimi ilmeisesti ihan normaalisti konerempan jälkeen?

- Ota sylinteri, pakari ja kaasari irti, ja kuivata kampikammio
- tsekkaa männän ja sylinterin kunto (ja männänrenkaat)
- putsaa vielä kerran kaasari ja varmista alipainehanan toiminta. Bensaa pitää tulla kaasarin puoleisesta letkusta, kun kaasarin puoleisesta alipaineletkusta imee. Jos ei tule, niin alipainehana vaihtoon
- tyhjennä tankki ja täytä se 98 oktaanisella tuoreella bensalla. Tankin sisällä on myös hanan yhteydessä pieni suodatinsihti, tsekkaa ettei ole tukossa.
- kokoa kone ja kaikki härpääkkeet sekä katso, että kaasarin ja öljypumpun letkut tulevat varmasti oikein. Koneen kokoamisen yhteydessä uusi kaikki tiivisteet.
- säädä tulpan kärkiväli
- irrota alipaineletku kaasarin päästä ja imaise siitä kunnolla, kuulet kuinka bensa virtaa kaasariin (imaisun jälkeen letku takaisin kiinni)
- starttia
- jos ei muutaman yrityksen jälkeen starttaa, niin laita vaikka pieni korkillinen bensaa suoraan tulpanreiästä sylinteriin ja uusi yritys
- pyri tekemään homma sellaisen henkilön kanssa, joka on tehnyt sen ennenkin  8)

Ja tässä nyt oletuksena se, että kipinä tulee...

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#17
Pelkästä johdosta, tulpanhattu irroitettuna pitää tulla n. 6mm pitkää kipinää.
Sytytyksen ajoituksen vois tarkistaa stroboskoopilla.
Koska vauhtipyörän päällä on vesipumppu, pitää ennakko tarkistaa varin puolelta.
Kipinä voi olla hyväkin vaan ei tule oikea aikaisesti.
Yleisin syy väärään ajoitukseen on pic-up tai maadoitusvika
Mutta jos kampikammio ja pakoputki tulvii bensiiniä,
uimurin neula ei sulje polttoaineen tuloa.
Sillä missään olosuhteissa eikä tapauksessa moottori pysty imemään kampikammioonsa ja pakoputkeensa moista määrää bensiiniä, kaasuttimesta.

Ps. Heti valehtelin, jos kaasuttimen ilmansaanti on täysin tukossa, on moinen mahdollista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.03.12 - klo:17:46
Ps. Heti valehtelin, jos ilmansaanti on täysin tukossa, on moinen mahdollista.
Ei ole, mutta jos ilmansaanti osittain tukossa, niin kyllä. 8)
Perustelut, jos polttoainetta haluaa tankista ulos, niin polttoainetankin ilmansaannin on oltava kunnossa.

junzcu

- Ota sylinteri, pakari ja kaasari irti, ja kuivata kampikammio    check!
- tsekkaa männän ja sylinterin kunto (ja männänrenkaat)         check!
- putsaa vielä kerran kaasari ja varmista alipainehanan toiminta. Bensaa pitää tulla kaasarin puoleisesta letkusta, kun kaasarin puoleisesta alipaineletkusta imee.   check!
- tyhjennä tankki ja täytä se 98 oktaanisella tuoreella bensalla. Tankin sisällä on myös hanan yhteydessä pieni suodatinsihti, tsekkaa ettei ole tukossa.    check!
- kokoa kone ja kaikki härpääkkeet sekä katso, että kaasarin ja öljypumpun letkut tulevat varmasti oikein. Koneen kokoamisen yhteydessä uusi kaikki tiivisteet.      check!
- säädä tulpan kärkiväli    check!
- irrota alipaineletku kaasarin päästä ja imaise siitä kunnolla, kuulet kuinka bensa virtaa kaasariin (imaisun jälkeen letku takaisin kiinni)
- starttia         check!
- jos ei muutaman yrityksen jälkeen starttaa, niin laita vaikka pieni korkillinen bensaa suoraan tulpanreiästä sylinteriin ja uusi yritys   Check!
- pyri tekemään homma sellaisen henkilön kanssa, joka on tehnyt sen ennenkin  8)   check!    isäpuolen ja hänen isänsä kanssa tehty isäpuolella n.30v kokemus ja hänen isällään 40v kokemus moottoripyöristä.

Ja tässä nyt oletuksena se, että kipinä tulee...  kipinä check!

mikä se pic-up juttu on? voiko sitä säätää jotenkin? ja miten "ennakon" voi tarkistaa varin puolelta? ilmanputsarin olen puhdistanut kanssa. on puristuksia ja männän luulis olevan oikean kokoinen koska kerkesin ajaa n.250km ennenkun teki tämän.


leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#21
Lainaus käyttäjältä: junzcu - 07.03.12 - klo:13:04

mikä se pic-up juttu on? voiko sitä säätää jotenkin? ja miten "ennakon" voi tarkistaa varin puolelta? ilmanputsarin olen puhdistanut kanssa. on puristuksia ja männän luulis olevan oikean kokoinen koska kerkesin ajaa n.250km ennenkun teki tämän.
Pick-up on se käämimötikkä magn. kiekon päällä josta se saa liipaisun sytkälle.
Varin puolelle voi tehdä samat merkinnät mitä magneeton kiekossa on. Runkoon merkki ja variin merkki kun mäntä on ylimmässä kohdassa ja ennakkomerkki on siitä pyörimissuuntaan. Mustalla pohjalla valkoinen merkki erottuu hyvin. Ajoituslamppu näyttää merkit kuin pysähtyneenä sytytys kohtaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Samalla linjalla lezen kanssa, eli tarkistappas stefat ???
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Samppa

Ja puhutaan siis kampiakselin stefoista. Eli variaattoripuoli auki stefalle asti ja myös magneettopuoli. Näkyykö silmämääräisesti, että stefat ovat hyvin paikoillaan, entä onko vuotoja? Samalla kampiakselin laakereiden kunto. Rohiseekoo, kun kampuraa pyörittää käsin, kuinka paljom kampura heiluu sivu- ja pystysuunnassa, entä edes-takaisin...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Kampuran laakerivälyksen näkemiseksi on hyvä tehdä akseliin jatkovarsi jotta liike näkyy selvästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

junzcu

Kiitos kaikille auttaneille! Siellä oli variaatorin puoleinen stefa irti :D vaihoin sen uuteen ja toivotaan että kestää :) sen jälkee ku olin pistäny sen stefan kiinni ja kasannu variaatorin ni lähti yhellä polkasulla käyntii ;) MUTTA ISO KIITOS VIELÄ KAIKILLE AUTTANEILLE!!  :)

Coastside

Hyvä että selvisi. Kipinästä vielä ettei märkä tulppa näytä kipinää kun virta menee  muualta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Hyvä että toimii! Joskus saa purkaa puoli mopoa useaan kertaan, mutta ai että kun tekee mannaa, kun itse vian viimein löytää.  8)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.