Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Milloin uudet Vespa-mallit?

Aloittaja HenkkaE, 02.09.19 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

HenkkaE

Moi kaikki!
On tullut hieman erikoiseen vuodenaikaan Vespakuume, eli nyt syksyn painaessa päälle ;D
Mietin, että onko enää järkeä ostaa tämän vuoden malleja. Mielessä Primavera 50 cc (touring). Alea ei juurikaan saa.
Osaako joku arvioida, onko odotettavissa jotain merkittäviä uudistuksia vuoden 2020 malliin?
Värit ilmeisesti ainakin vaihtuvat? Ovatko tulevat värit jo tiedossa? Milloin uudet mallit yleensä tulevat jämyille?
Ilmeisesti tässä 2019 mallissa jo lienee fuel injection & led-valot, jotka jossain jenkkivideossa kerrottiin heilläpäin ilmestyvän vasta 2020 malliin.
Kiitos jos osaatte kertoa mikä tilanne täällä Euroopassa!! :-\


PappaSkootteri

Varmimman vastauksen saat kun laitat Vespan maahantuojalle mailia niin et jää mututuntuman varaan
.
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Sepi6

Tuolla euroopan sivulla Primaveran 50cc malleissa värit vihreä, punainen, valkoinen, musta ja sininen. Suomen sivulta puuttu sininen. Touring mallia vain punaisena ja vihreänä. Sport myös beige. Valoista ei ole erikseen mainittu oikein missään, kuten PappaSkootteri totesi maahantuojaan yhteyttä auttavat mielellään.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#3
Kallis hankkiessa, tosin jälleenmyyntiarvo on myös korkeampi,
Ilmajäähykone 2020 vuosimallissa ?!
En osaa ymmärtää, ostatko arkipäivässä toimivaa moposkootteria,
vaiko naapurinkin silmiin sopivasti osuvaa mielikuvaa.
Oliskohan tuon hinnassa vähän ilmaa, eli mielikuvalisää.
Harkitse vielä.
Vuonna 2019 on olemassa myös vesijäähdytteisiä 4t ruiskulla varustettuja moposkoottereita.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Varmaan on mielikuvalisää, en minäkään ihan muuten ymmärrä hinta/ominaisuussuhdetta...
Mutta, toimivia vehkeitä kai nuo ovat, eikä mulla, kiinanskootterimiehenä ole varaa yhtään arvostella muiden valintoja.
Tässä kun tähtäilen uudempaa isompaa skootteria, ni monikaan kavereista ei ymmärrä. Miksi skootteri??? Miksei prätkää?
Ei mun tarvi selitellä.
Noh, ei se prätkäkään ole poissuljettu vaihtoehto, todellakaan. Mut moposkootteri talossa pysyy kauppakassina!

konenikkari

#5
Moposkootteri pitäisi olla pakollinen varuste jokaisessa taloudessa.
Ja pakollinen siihen kohdistuva vakuutusmaksu pitäisi sisältyä verotukseen.
Maalima pelastuis, kun soinikin ajais moposkotulla  8)
https://yle.fi/uutiset/3-9140024
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Moposkootterointi ainakin mun psyykeelle tehnyt parempaa, kuin tuhat omenankokoista diapamia! :D
En oo tosin kokeillut jälkimmäistä, mutta vakaasti uskon näin.
Tais nyt karata juttu itse aiheesta. Olen pahoillani.

konenikkari

Minä en ole pahoillani, skootterointi on terapeuttinen kokemus,
voiskohan sen saada kelakorvausten piiriin  ::)
Vähän karkas mullakin joo
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Varmaan on mielikuva lisää hintaa, kun katsoo ja vertaa "sisarmalleja" Vespa vs Piaggio. Hinta ero on noin 1000 euroa. Samoja moottoreita noissa käytetään, mallit ovat toki erillaisia eikä tuota Primavera Touring vastaavaa Piaggiolta löydy. Kyllä 4 hengen taloudessa tarvii olla 4 autoa ja 4kpl 2-pyöräistä moottorilla kulkevaa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.