Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Tarvitsisi tietää vähän tarkemmin, mitä tuo ensiövetoöljy oikein on. Itse olen käyttänyt ihan niitä öljyjä, joita manuaali on suositellut (eli 20W/40).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#301
Love lovettaa perinteisiä pienkoneöljyjä.
Esim samoja joita käytetään esim ruohonleikkureissa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/592031/Motox-Pienkoneoljy-SAE-30-1l
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Moottoriöljynä myydyt käyvät kaikkialle paitsi automaattilaatikkoon, hypoidiperään ja ei täysin, märkäkytkimellisiin.  Öljyissä on vain vivahde-eroja.  Kylmäluokitukset on oma lukunsa, niillä on siinä eroja. Jotain öljyä mieluummin kuin ei öljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

larentso

#303
Joo taidan laittaa keväämmällä nuo käyttöohjeen mukaiset öljyt. Pitäisikö laittaa mineraalia vai synteettistä? Onko huuhtelu tarpeellinen nyt kun öljylaatu vaihtuu, jos on niin miten se suoritetaan? Ja Samppa, mistä tuota SAE 20W/40 öljyä saa, kun motonetistä en löytänyt ja mitä öljymerkkiä käytät?
-Se on Suzuki CL50, eikä mikään isileasing-

pera8x

synteettistä suosisin, eikä tartte mitään huuhteluita. toki varmasti pelaa myös mineraaliöljyillä, mutta synteettiset on suurinpiirtein joka asiassa parempia.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: larentso - 17.03.16 - klo:19:44
Samppa, mistä tuota SAE 20W/40 öljyä saa, kun motonetistä en löytänyt ja mitä öljymerkkiä käytät?
Ostin tuota muutama vuosi sitten läheisestä halpatavarakaupasta (kuljun Kartano) useamman purkin. 

Tässä täytyy tosiaan huomata, että tuo manuaali on tehty vuonna 1983... Sen jälkeen ovat öljyt kovasti kehittyneet eli se mitä silloin suositeltiin ei välttämättä ole enää nykyään toimivin. Joskin olen kuullut palautetta, että tuo loven 2-pykäläinen automaattiloota ei toimi kaikilla öljyillä niin kuin pitää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

larentso

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 19.03.16 - klo:12:28
Lainaus käyttäjältä: larentso - 17.03.16 - klo:19:44
Samppa, mistä tuota SAE 20W/40 öljyä saa, kun motonetistä en löytänyt ja mitä öljymerkkiä käytät?
Ostin tuota muutama vuosi sitten läheisestä halpatavarakaupasta (kuljun Kartano) useamman purkin. 

Tässä täytyy tosiaan huomata, että tuo manuaali on tehty vuonna 1983... Sen jälkeen ovat öljyt kovasti kehittyneet eli se mitä silloin suositeltiin ei välttämättä ole enää nykyään toimivin. Joskin olen kuullut palautetta, että tuo loven 2-pykäläinen automaattiloota ei toimi kaikilla öljyillä niin kuin pitää.

Löysin Motonetistä 20W50 öljyä. Sitä voi varmaan ihan hyvin käyttää. Siinä ei ole kytkimen lisäainetta, onko Lovessa sitä vaativa märkäkytkin.
-Se on Suzuki CL50, eikä mikään isileasing-

Samppa

On märkäkytkin tai tarkemmin kaksi kappaletta. Eipä tuossa suositusöljyssäkään mitään lisäaineita ole.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hannu TAisto

Pyörä Centterissä kun käytin Loveeni huollossa, niin siellä sanottiin että käytä Automaattivaihtesitö ölljyä. Näin olen tehnyt ja hyvin on voidellut.
Öljyn vaihdon teen joka kevät.

larentso

#309
Mites muuten tuo vaihteiston huuhtelu öljylaadun vaihtamisen yhteydessä käytännössä menee? Tarvitseeko huuhdella jollain liuottimella? Voinko vain ikään kuin vaihtaa öljyt kahteen kertaan? Ja onko 15W/40 Loveen käypää öljyä, kun en millään löytänyt 20W/40 öljyä? Olisipahan ainakin notkeampaa aamuisin.
-Se on Suzuki CL50, eikä mikään isileasing-

Kytölä

Terve pitkästä aikaa.
Tässä kevään aikana on tarkoitus kasata projekti Love valmiiksi.
Love on täysin osina moottoria myöten.
Tekisinkö oman topikin tähän osioon vai kirjoittelenko tähän ketjuun?
Monelle saattaisi olla apua tiedoista/kuvista kun pähkäilee oman Loven kanssa.
IG: @mattieeerikki

Suzuki Love '83
Suzuki Love  '84
Suzuki R  '89
Suzuki PV  '92
Honda Z50 '70
Honda Z50 '84
Honda Dax ST70 '82

Samppa

Laita Omat projektit osioon oma ketju.

Itsekin metsästän paraikaa osaa Loveen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kytölä

Mitä osia on haussa? Mulla on kaikenlaista, laita vaikka privalla listaa.
IG: @mattieeerikki

Suzuki Love '83
Suzuki Love  '84
Suzuki R  '89
Suzuki PV  '92
Honda Z50 '70
Honda Z50 '84
Honda Dax ST70 '82

larentso

Moro moro!
Viimekerrasta onkin jo aikaa ja Love kerännyt kilometrejä kiitettävästi. Keväällä alkoi heti ongelmat: kun mopon laittaa käymään, niin kuuluu metallinen kolahdus ja mopo nykäisee ja lähtee liikkeelle. Vaihteisto on auki tällä hetkellä. Vaihdeakselin ketjurattaan kumirengas on ainakin lähtenyt kävelemään, voisiko se olla syypää.
Entäs missä Loven vaihteistossa on pieni lukkotappi? Ilmeisesti liittyy ensiökytkimeen, mutta missä sijaitsee, killui irtonaisena öljyn seassa. Kiiitos jo etukäteen.
-Se on Suzuki CL50, eikä mikään isileasing-

Samppa

Vaihteistoa en ole Lovessa varsinaisesti lähtenyt avaamaan eli ei harmainta aavistustakaan. Toivottavasti joku muu tietää.
Eikö korjauskäsikirjasta löydy?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.