Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuulisuoja on mukava mutta ruma?

Aloittaja Typhoon, 26.10.17 - klo:19:53

« edellinen - seuraava »

Typhoon

Lainaus käyttäjältä: Midland - 08.11.17 - klo:07:37
Hanko-Espoo reissuista isällä käymään tuli paljon mukavampia tuulisuojan myötä. Lähes koko matka 80-100km/t vauhtia. Ennen oli niska kipeenä kun kotiin palas, tuulisuojan kanssa ei moista vaivaa. Myös helpommin kiihtyy sataseen, joka oli iso yllätys. Ollu muutaman vuoden enkä missään nimessä ota pois!
Ilmeisesti korkea malli?
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

GTS52

Olen tähän asti ajellut Vespan korkeimmalla ruudulla, ja sillä on melko mukava ajaa. Noin 60-80 kmh mittarinopeuksissa varsinkin. Helteellä tulee kuuma kun ilmavirta ohjautuu sivuun. Sateella sen sijaan tuo ruutu on vaarallinen kun näkyvyys katoaa eikä sitä ole helppo pyyhkiä kuivaksi kesken ajon. Minulle se on liian korkea nähdäkseni siitä yli.

Siksi hankin nyt Facon twin screenin jossa on säädettävä korkeus. Korkeimmassa asennossaan tuo on silti huomattavasti matalampi kuin vespan korkein ruutu. Ruudun yläreuna on keskellä näkökenttää, mikä häiritsee hieman. Taidan säätää sitä vielä vähän alemmas. Kuitenkin nyt näen ruudusta yli ja voin tarpeen tullen kumartua suojan taakse. Kokeilin tuota lyhyen matkaa moottoritiellä ja tuntui ehkä hieman vakaammalta kuin korkea ruutu. Tosin, kelitkin vaihtelee paljon joten ei tuon lyhyen koeajon perusteella voi sanoa paljoakaan. Saisi olla kuitenkin noin 5cm korkeampi itselleni jotta olisi sopiva.

Koitin myös tuulisuojan vaihdon yhteydessä ajaa ilman ruutua. Ilmavirta repii ja puskee jo melko hitaissa vauhdeissa ja kypärämelu kasvaa äkkiä kovaksi. Tämä tuo vauhdin tuntua, mutta en kyllä lähtisi edes yrittämään motarille ilman suojaa.

Facon suoja maksoi kuljetettuna noin 95€. Mielestäni ihan hintansa väärti.

Partanen

Maanantaina justiin ajelin n. 60km motaria, ilman mitään tuulisuojaa. Mottarinopeudella 100-110 km/h. Ei tarvii korvatulppia, kun ei tuulisuojaa. Niiden matalampien tuulisuojien kanssa -ainoat jotka kelpuutan- tarvii korvatulpat.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

joni_k

tuulisuoja ja korvatulpat..alko kiinnostamaan miten nämä liittyy toisiinsa?

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.05.18 - klo:18:17
Maanantaina justiin ajelin n. 60km motaria, ilman mitään tuulisuojaa. Mottarinopeudella 100-110 km/h. Ei tarvii korvatulppia, kun ei tuulisuojaa. Niiden matalampien tuulisuojien kanssa -ainoat jotka kelpuutan- tarvii korvatulpat.

Jos käytät avokypärää niin merkki/malli kiinnostaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Sanonut sen jo aiemmin jossain, mutta ei kai se haittaa. Ne kaksi matalimmasta päästä olevaa tuulisuojaa ohjaa ajoviiman kypärään jo 40-50km/h nopeuksissa, ja humina kypärässä melkoinen. Siksi tulpat tuulisuojan kanssa.

Avokypärää en ole käyttänyt peurakolarin jälkeen, enkä varmaankaan käytä. Juuri mietin että mihin hävitän hyllyssä tyhjänpanttinan olevan avokypärän. Sekajätteeseen?

Arain umpikypärällä ajelen siis.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaukari

No ei tämä minun yhdistelmäkään mikään kaunis silmään ole. Toimiva kylläkin ja joku saattaa vaikka tykätä, joten laitan kuvalinkin. Malossin mid-size pleksiin tilasin STORMilta tuollaisen jatkopalan/tuulenohjaimen. Se on riittävä ohjaamaan kohinat ohi 174 cm mittaisen kuskin kypärälinjan. Ilman tuota ohjainta suhina oli juurikin korvien tasalla. Tässä on kokeilu- ja säätövaihe vielä meneillään, mutta maksimimitassaankin tuo kombo selvisi moottoritienopeuksista ja rekkojen pyörteistä ehjänä ja turhia notkumatta. Pottamallisella kypärälläkään en kaivannut korvatulppia.

Koko paketin hinnaksi tuli toimituskuluineen noin 160 Euroa, joten ei ollut hinnan kiroissa tämä ratkaisu.


https://aijaa.com/epjjmR

MasterGuruOfScooters

Mulla on Piaggiossa Ermaxin matala sport-pleksi mustana 100% ulkonäkösyistä. Pyörteilyä ja ajoviimaa on tällee parimetrisellä äijällä ihan tarpeeksi mut jos haluan ajaa mahdollisimman mukavasti niin sitten meen autolla.

Kaj

Forzan säädettävän pleksin kanssa huomaa hyvin, miten vaikuttaa niin meluun, kuin ilmavirtaankin.
Hyvä puoli tietty että voi tilanteen, säätilan ja nopeudenkin mukaan hakea nappia painamalla oikea asento.