Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

aprilia sr 50 r vai factory

Aloittaja apikka12345, 08.03.14 - klo:18:32

« edellinen - seuraava »

apikka12345

Joo siis oon hommaamassa tota sr 50 r:ää, koska saisin uutena 1995e, mutta nyt kattelin että factoryssa on paljon enemmän watteja ( kaasari versiossa 2,7kw, suorasuihkutusversiossa 4,0kw) . Kuinka suoraan noi kilowatit ohjaantuu nopeutee ja kiihtyvyytee? Entä kuinka kovaa menee jos ottaa prikan pois  50 r:stä tai factorystä? Ja vielä että mikä on se rajotus mistä kytät antaa sakot tai lykkääntyy autokortti?

pekpel

60km/h on jo riskirajoilla.
Riippupi siitä missäpäin jää kiinni ylinopeudesta mopolla, eripuolella suomea on eri ohjeistus asian tiimoilta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Ajokäytös vaikuttaa paljon ja ilmiselvät tekniset puutteetkin kuten valoissa. Se että menee autojonon matkassa yleistä sallittua, ei ole niin suuri rike kuin valoitta pyörätiellä sen minkä se kulkee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

SR50 Factorystä kun otat rikan pois, niin menee melkeen 90km/h eli kokonaan ei kannata ottaa pois ainakaan. Itse jos olisin "Särää" hommaamassa niin ehdottomasti olisi tuo ruiskumalli eli Factory.

pekpel

Pruiskulla voipi tulla talvella ongelma jos ei huolla kunnolla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Kuinkas noin? Eikö nimenomaan ruiskujen pitäisi toimia paremmin säästä riippumatta? Kiinalainen kaasari ainakin toimii vaihtelevissa  keleissä vaihtelevasti :(

Coastside

#6
Niissä ei ole lambda-anturia joten se ei tiedä säistä mitään. Imuilmaa on siksi hyvä kuristaa. Akku on arka kylmälle ja mitoitettu liian pieneksi talveen. Vesijäähyisenä se käy liian kylmänä jos ei peitä syyläriä. Maantiesuola syö miltei kaikkea lohkoista liittimiin. Talviajossa sen kevarimaisuudesta ei ole kuin haittaa, jalat ei yllä maahan ja se vain sutii niillä tehoillaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#7
Totta ei tunnista käynnistäessä imuilman lämpötilaa mitenkään.
Kuitenkin riittävä rikastus on käytössä kunnes moottorin lämmöt nousee.
Joissakin versioissa on itse ECU:ssa "ilmanpainemittari".
Suomi versiossa se imuilman lämmön mittaus pitäisi olla.
Käytännössä tarkoittaa, että kun ECU seuraa vain moottorin nesteen lämpöjä,
on syytä kylmällä ilmalla lämmityskäyttää mopoa riittävän kauan ennen ajoonlähtöä.
Riittävän lämmityskäytön jälkeen ECU korjaa polttoainemäärää moottorin lämmön mukaisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.03.14 - klo:15:01
Niissä ei ole lambda-anturia joten se ei tiedä säistä mitään. Imuilmaa on siksi hyvä kuristaa. Akku on arka kylmälle ja mitoitettu liian pieneksi talveen. Vesijäähyisenä se käy liian kylmänä jos ei peitä syyläriä. Maantiesuola syö miltei kaikkea lohkoista liittimiin. Talviajossa sen kevarimaisuudesta ei ole kuin haittaa, jalat ei yllä maahan ja se vain sutii niillä tehoillaan.

Totta ei ole tikutaku elektroniikka suomen olosuhteisiin suunniteltu.
Eripuolilla mopoa kun on hapettumille alttiita paikkoja, runsaasti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Jos talvella meinaa ajella, on Factory siihen vähän huono.. vaikka siinä on 9ah akku, ei se silti jaksa tarpeeksi aina. Eikä tilannetta ainakaan paranna käynnistyspolkimen puute  ::)

Sillikai

Viralliset rajat:
Yli 55 km/h sakko + kilvet irti + määräys valvontakatsastukseen.
Yli 65 km/h sakko + kilvet irti + määräys valvonta- tai muutoskatsastukseen. Lisäksi jos ei vähintään A1-korttia niin on kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta eli lisää sakkoa ja ajokieltoa. Näiden lisäksi tulee verot ja vakuutusmaksujen korotukset = kallista.

Coastside

Vakuutukset on sopimuasia, eikä yksipuolisesti muutettavissa. Verotus tulee käyvän arvon mukaan, siis satasen moposta euroja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sillikai

http://www.trafi.fi/mopoilu/mopolla_liikenteessa/viritetty_mopo_on_moottoripyora

Vakuutusyhtiö voi periä korotettuja vakuutusmaksuja jos heille ilmoitetut tiedot ovat vääriä. Veron määrä ei riipu mopon käyvästä arvosta.

aeroxiprobleeema

Itellä ruisku ja hyvin lähtee talvellaki käyntii vaikka ois ollu yönki ulkona. Ja kulkee ittellä 72 ku otin prikan pois:)

Palosella

Juu kyllähän nuo lähtee jos vaan akussa riittää hönkää. Paska juttu jos sattuu jäämään kauaskin kotoa tyhjän akun takia eikä poljinta ole ;)