Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tyypit vedetty BMW C600 sport

Aloittaja kales, 29.08.12 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

yari67

Se oli GT, sitä olen katsellut. Jammusta sain hyvän tarjouksen 11600€ uusi mutta 2013-malli. Olisihan se varmaan hyvä mutta oli ahtaampi istua ja jotenkin bemari miellyttää enemmän. Ja olen elämässä joutunut tekemään kompromisseja ja nyt ei tarvi. Tuskin ostan uutta vehjettä monta kertaa.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Wanhapappa

GT:tä minäkin aluksi katselin. Siinähän on eroa sporttiin nähden sähköisesti säädettävä tuulilasi, reilumpi tavaratila persuksen alla ja vähän painavampi/kalliimpi, enempi sellanen "pappamalli".

Laitoin tänään omaan sporttiini kiinni peilit, tuulilasin ja etukatteet, ne kun piti ottaa irti, jotta sain kuljetettua pyörän himaan matalalla pakettiautollani. Koeistuskelin pyörää ja totesin, että Bemu on hieman korkeampi, kuin edellinen Satelikseni ja siinä on paremman oloinen satula sekä tilavampi istua. Ajamaan ei viittinyt lähteä, vaikka lämmin olikikin. Ei noilla renkailla pärjäisi lumisilla maanteillä mitenkään.  :)


pekka

Onnea uusista hankinnoista täältäkin.....
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

Wanhapappa

Kiitos pekka. Keväämmällä kommentoidaan sitten enemmän...

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 07.02.15 - klo:18:57
Se oli GT, sitä olen katsellut. Jammusta sain hyvän tarjouksen 11600€ uusi mutta 2013-malli. Olisihan se varmaan hyvä mutta oli ahtaampi istua ja jotenkin bemari miellyttää enemmän. Ja olen elämässä joutunut tekemään kompromisseja ja nyt ei tarvi. Tuskin ostan uutta vehjettä monta kertaa.

Näyttäis olevan nettimotossa ylivuotinen v. 2014 käyttöönotettu musta sportti alle kymppitonnin. Ajettu vain 1000 km. Ei paha....

yari67

Joo kiitti vinkistä, olis kyllä hinta kohdallaan. Miten tuo sporttimalli matka-ajossa menee, lähinnä sitä meinaan että onko tuulelta suojassa huonommin verrattuna gt-malliin.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 10.02.15 - klo:20:12
Joo kiitti vinkistä, olis kyllä hinta kohdallaan. Miten tuo sporttimalli matka-ajossa menee, lähinnä sitä meinaan että onko tuulelta suojassa huonommin verrattuna gt-malliin.

Tuulilaseja on myytävänä isompia. Itse en henkilökohtaisesti halua ajaa plexin läpi, sateen sattuessa näkyvyys on huono. Sportissa on tuulilasin pystykulman kolmeasentoinen manuaalisäätö. Tekniikaltaan molemmat mallit on identtiset. Mietin, onko näillä "ylivuotisilla" malleilla juurikaan eroa uudempiin?

Käy tsekkaamassa.

yari67

Mielestäni ei ole eroa, aivan ensimmäiset tuli ilman ABS-jarruja mutta se taitaa olla ainoa merkittävä ero, käytännössä kaikki on highline-paketilla ja abseilla nykyään. Varmaan tulossa joku facelift kohtapuoleen.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Wanhapappa

Minun edellinen ajopelini, Satelis 500 oli samanlainen koko sen ajan, kun sitä tehtiin 2007-2012. Mitä olen katsellut näitäkin, ei näissäkään mitään eroja liene. Highline paketti näyttää olevan tässäkin tyrkyllä olevassa pyörässä sisältäen led huomiovalot, kahvan- ja persiinlämmittimet, ledivilkut/takavalot, rengaspaineanturit. ABS ja seisontajarru sivutuessa ja ajotietokone kuuluu normivarusteisiin. Taitaa olla niitä parhaiten varustettuja skodeja? Ajokokemusta ei vielä ole, ostin ikäänkuin "sian" säkissä, tosin suosituksia tuli useammalta. Kai sitä jotakin 6-8 viikon jälkeen on jo ajokokemustakin? :)

pugt200

Kun suuren mailman lehdet vertailee "parhaita" skoottereita, niin mukaan kelpaavat aina BMW:n mallit, Burgman 650 Executive, Yamaha TMax ja ehkä Aprilia SRV 850. Aprilia on nopein, Tmax parhaiten tehty mutta voittaja on joko BMW 650 GT tai Burgman.

sepmur

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 10.02.15 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: yari67 - 10.02.15 - klo:20:12
Joo kiitti vinkistä, olis kyllä hinta kohdallaan. Miten tuo sporttimalli matka-ajossa menee, lähinnä sitä meinaan että onko tuulelta suojassa huonommin verrattuna gt-malliin.

Tuulilaseja on myytävänä isompia. Itse en henkilökohtaisesti halua ajaa plexin läpi, sateen sattuessa näkyvyys on huono. Sportissa on tuulilasin pystykulman kolmeasentoinen manuaalisäätö. Tekniikaltaan molemmat mallit on identtiset. Mietin, onko näillä "ylivuotisilla" malleilla juurikaan eroa uudempiin?

Käy tsekkaamassa.

Hei,

itse olen nyt ajellut yli 4tkm BMW Sportilla...Kokemukset lähinnä matkaajossa ja minun mielestä mitä mainioin pyörä. Olen yleensä ollut kavereiden kanssa retkellä jossa kaikkilla muilla MP 1000cm3 tai isompia mutta ei mitään vaikeutta ole ollut reissuilla. Varustelutaso loistava. kun vertaa GT / Sport ainoa ero minusta tulee kanssa matkustajalla kun Sportissa jalkatapit kun GT:ssä jalanpaikat....Tuulilasi minulla mallia Givi Touring ja minua ei haittaa katsoa tuulilasin läpi kun minun pituudella pystyn katsomaan hieman ylikin.

Ylivuotiset mallit on samoja pyöriä kuin nää eli en usko että muita muutoksia tulee kuin joka vuosi uudet väritykset. Tietenkin BMW tapaan voi jossain vaiheessa tulla esim 900cm3 skode mutta ei pidätellä hengitystä viel...Hieno peli kannattaa käydä koeajamassa ja vaikka osataa kesäksi pois
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

sepmur

Hei

muutenkin kiva saada BMW Skootteri keskustelua ylle täällä Suomessa..eli kohta voidaan vaikka laittaa oma keskustelu tänne koskien näitä ja näiden tuunauksia.

Hyvä saitti myös: http://www.bmw-scooters.com/forum/forum.php

Ja kun puhuttiin volyymeistä niin tässä BMW raportti: Source: webBikeWorld on Google+
https://plus.google.com/+Webbikeworld/posts/Mf4mWghVvqN
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 06.02.15 - klo:18:05
Molemmista takuu loppu ja luultavasti takarengas vaihtokunnossa. Melkein haen Ruotsista uuden takuupelin hinta jää alle 15000€.

Katselin takarenkaan hintoja, maksaa keskim. 160€ ja halppisrenkaita sitten huomattavasti halvemmalla. Takapyörän irroitus ja renkaan vaihto on naurettavan helppo. Irroitetaan/löysätään 2 pakoputken pulttia, käännetään pakoputki sivuun(irrottamatta sitä) ja irrotetaan pyörän pultit ikäänkuin auton pyörässä ja pyörä on kädessäsi. GT mallissa ehkä isompi työ, kai? Eli kuluneen takarenkaan ei pitäis olla este käytetyn pyörän ostolle.

yari67

Eihän se olekaan mutta takuu on eri asia ja jos on mahdollisuus ostaa uusi niin mieluummin se. Itsellä tulee ajoa 1000km/kk ajokauden aikana joten harkitsen korkeintaan parintonnia ajettua käytettyä tai uutta. Ja se käytetty ei saa maksaa samaa kuin uusi esim. Ruotsista haettu. Sieltä saa uuden alle 15K€ eli yksi millä oli ajettu se tonni ja pyynti 13500€ ja takuu lopussa ei kuulosta minun korvaan järkikaupalta.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

pekka

Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962