Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon

Aloittaja ms, 16.08.07 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

DaCapo

Terve.
Siis onko Piaggio Typhoonin nopeus prikattomana 65 km/h? Jos olen oikein käsittänyt niin siinä on kaksi prikkaa siellä variaattorissa... Osaakos kukaan sanoa, mikä olisi nopeus jos vain toisen prikan ottaisi pois?

Samppa

Mikä vuosimalli? Ei mulla ole ainakaan kuin yksi prikka...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

DaCapo

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 05.04.08 - klo:13:14
Mikä vuosimalli? Ei mulla ole ainakaan kuin yksi prikka...

Vuosimalli on -07...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: DaCapo - 05.04.08 - klo:14:46
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 05.04.08 - klo:13:14
Mikä vuosimalli? Ei mulla ole ainakaan kuin yksi prikka...

Vuosimalli on -07...
Noin tuoreesta ei ole mitään tietoa, ehkä jollain muulla on  ???
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

DaCapo

Eikö kellään muulla ole tietoa?  ???

A_sentaja

en usko,että olisi 2 prikkaa.. Yhdelläkin saadaan riittävä kuristus aikaiseksi, eikä omalle kohdalle ole ainakaan vielä sattunut tapausta jossa olisi 2 prikkaa.. Rajoittamattomassa varissa ei ole prikkoja, on vain holkki ja vastinlevyt ja käynnistinrojut. Voi toki olla, että holki on pitempi kuin "originaali" jolloin sitä lyhentämällä saadaan vauhtia lisää.Tällöin pitäisi tietää holkin vakiopituus.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Karsoef

Itsellä on -03 typhoon ja variaattorin prikka oli 2 osainen siinäkin.

tappi

(Tyhmä) kysymys Typhoonin peräöljyistä  ??? Minulla on ollut pari viikkoa vuosimallia -96 oleva Typhoon.

Ongelma on, että en löydä mistään peräöljyjen tarkastus/täyttöaukkoa!? Ei se ainakaan siinä paikassa ole, mitä Piaggion sivuilta saatavissa oleva huoltokirja sen kertoisi olevan. Olenkohan nyt sokea ja jotenkin hidas kun en sitä löydä :P
Auttakeehan minnuu ettei käy huonosti.....

Tämä Typhooni onkin muuten hauska laite, ja löysin vielä hyväkuntoisen, virittämättömän, originaalin pelin, todellinen löytö! Pörinä on tosin hieman häiritsevän kova. Pakoputken liitoksista on vissiin tiivisteet häipyneet. Täytyy kai hommata tiivisteet, ettei töihin lähtö herätä koko naapurustoa  ;D Sellaiset tiivisteet saa vissiin hyllystä ilman etukäteistilausta?


Samppa

Se ei ole NRG:ssä ihan siellä voimansiirtoasetelman alapuolella, vaan löytyy takarenkaan akselin alapuolelta sivusta (siinä on kaksi pulttia, alempi on tyhjennyspultti). Eli menet kontalle skootterin sivuun takarenkaan puolelle ja pyörittelet takarengasta niin kauan, että näet vanteiden välistä nuo kaksi pulttia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tappi

No ilimankos ei löytynyt, kun hain ihan väärästä paikasta. Täytyykin etsiä ne pultit heti kun hurautan kotiin töistä.  Kiitos neuvosta!

ms

#25
No nih.
Nyt sitten valaistuneempana voin todeta 2005 hoonin kureista seuraavaa.

- prikka variaattorissa, 1 kpl.
- messkinkilevy kaasarin kurkussa rajoittamssa ilman saantia.
- ilmanputsarissa 2 rajoitinta, kuminen kuristin ja liian pienet ilmanottoreiät.
- liian pieni suutin (53) 75 - 80 sopiva, itse vaihdoin 78 jolla toimii loistavasti.

Ilmeisesti mopo on nyt siinä vakiokunnossa millaiseksi valmistaja on sen tarkoittanutkin.

Kokemuksia.
Kulkee kivasti pintakaasulla mittarinopeutta 50-60, jolloin kulutus on noin 3 lirtaa sadalla, todella
miellyttävä ajettava pitemmilläkin reissuilla.

Olen reissannut hoonilla pappamopoporukassa toimien valokuvaajana, nyt on mukava ajella eteenpäin, odotella ja napsia kuvia ja sitten taas porukka kiinni.

Huippunopeutta riittävästi, en tiedä tarkalleen, alkoi pelottaan mutta hooni vain jatkoi raivokasta eleetöntä kiihtymistä, itselleni riittää tuo 50-60 mainiosti joten se siitä huippunopeudesta.

Missään vaiheessa ei ole ollut tuntemusta että hoonin ominaisuudet olisivat loppuneet kesken, ja miksi olisivatkaan myydäänhän samaa laitetta myös 80 ja 125 kuutioisena. lmeisesti tuo 80 kuutioinen on sama kun 50:en, vain pytty ja siihen liittyvät wermeet vaihdettu.

Coastside

"Missään vaiheessa ei ole ollut tuntemusta että hoonin ominaisuudet olisivat loppuneet kesken, ja miksi olisivatkaan myydäänhän samaa laitetta myös 80 ja 125 kuutioisena. lmeisesti tuo 80 kuutioinen on sama kun 50:en, vain pytty ja siihen liittyvät wermeet vaihdettu."

Tämä on yleistä nykyskodeissa. Ne on tehty selvästi kovempiin vauhteihin kuin 45.
Vanhat Vespat tms. olivat ennen hennomman tuntuisia 125 cc kokoisina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: ms - 31.07.08 - klo:23:02
- liian pieni suutin (53) 75 - 80 sopiva, itse vaihdoin 78 jolla toimii loistavasti.
Ainakin vanhemmissa Piaggioissa (siis 1995-200X) oli samassa 12 millin Dellorton PHVA:ssa käytetty vakioasennuksena joko 56, 70, 78 pääsuutinta. Itselläni ruuvattu kanssa tuo 78 ja pelaa hyvin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ms

#28
Tässä 2005 mallissa on 17,5 millin ortto, ilmeisesti tuo 78 suutin on aikalailla optimaalinen molemmissa.

Tuo alkuperäinen 53 suutin toimii hyvin kuristimien kanssa.

Mikäli tarkoituksena on ajella taloudellisesti niin silloin on parasta jättää kurit paikoilleen, ainoastaan prikan voi poistaa. Myös alkuperäinen pakoputki on syytä jättää paikoilleen.

Unohtui mainita että vaihdoin alkuperäisen putken Metrakitin vakioversioon mikä ei ole tehoputki, mutta hengittää alkuperäistä huomattavasti vapaammin.
Mielestäni ei ole järkevää pilkkoa alkuperäistä katalysaatoriputkea.


Samppa

Alkuperäistä katalysaattoriputkea ei kannata pilkkoa, koska jos joskus haluaa vastaavan ehjänä esim. myyntiä varten, voi alkuperäinen putki maksaa uutena melko paljon. Tämä ihan merkistä riippumatta. Mullahan ei näissä mitään katalysaattoreita ole.

Mistäköhän vuodesta lähtien kaasutinkoot ovat näissä kasvaneet? Itselläni tosiaan on noissa molemmissa PHVA 12 (78 suutin) ja hyvin on 12 millinen riittänyt. Siis ajattelen nyt taloudellisuuden kannalta, en mahdollisten viritysten. Vaimollakin PHVA 12 ja alkuperäinen suutin oli 70, jonka korvasin 78:lla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.