Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

#1635
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.06.22 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.05.22 - klo:19:13Kaasarin mukana tuli väärin säädetty ryyppy joka on liimattu kierteistään. Rikkomatta ei saa osiksi.
Laita kattilaan ja keitä sitä 10 minsaa
Sattui toinen saman valmistajan. Pitää keitellä.

Auttoi. On todella liimaa kierteissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1636
Suunnitelma säätää ryyppy. Kuumennettuna neula yltää pohjaan saakka ja säädöllä se sinne. Kylmäkäynnistyksillä säätää jos on tarvetta.

Keihin kaasarin ryypyn kuuma neula kantoi 1,5 mm, sen täydellä 5 mm ulkonemalla.

Syy isohkoon kulutukseen voi olla osittain päälle jäävä ryyppy. Jos käynti ei selvästi muutu koneen lämmettyä, se voi osoittaa sen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ukkeli

Tilasin uuden CVK18 keihinkopiokaasarin rehdiltä Alilta hintaan 25€. Sillä hinnalla saa kaasarin kalvon jos ostaa Suomesta. Kuvittelin että kun vaihdan uuteen kaasariin vanhasta suuttimet se lähtee skulaamaan. No ei lähtenyt.
Moottori ei saanut riittävästi bensaa. Vanhassa kaasarissa oli 90 suutin. Nyt kun vaihdoin uuteen kaasariin 94 suutin, moottori käy ja kukkuu.
Kaasarit eivät ole veljeksiä keskenään.

Coastside

Itsellä uusi kaasari oli ryypyltään väärin mitoitettu eikä säätö tahtonut onnistua kun oli liimattu kierteet. Keittämällä irtosi. Laitoin pitkään toimineen kaasarin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Fillyn huoltokirja antoi ohjeen ryypyn kunnon toteamiseen. Kammion putkeen letku ja virta akulta. 5 minsaa ja pitäisi olla tukossa ja 1/2 h auki.

Keihinissä ryyppy venyy 5 mm muttei tuki kanavaa. Eikä kolmessa muussakaan kopio-kaasarissa. Neula on varmasti pohjassa. Syy on se että messinkiputkeen puhaltaessa se puhaltaa takaisin sen tyvestä. Testasin saippuavaahdolla. Tiiviste voi sen estää, mutta millään puhalluksella ei voi testata.

Suuttimien valoa vasten katsomista auttaa pahviin tehty reikä sille ja suutin siinä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Ebaystä jonkun prätkän keihin ryyppy tuli ja on sama kuin fillyn kaasarissa. On ehkä turha koska vika taisi löytyä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1641
Kaasari voi tarvita viilata vivusta pois joka rajoittaa läpän avautumista suoraan kulmaan. Jos läpässä on ylipitkät ruuvit, niitä voi lyhentää kun ottaa yhden kerrallaan irti ja magneettisella ruuvarilla takaisin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1642
Narakun 18.5 mm CVK kaasari on valuiltaan sama kuin yksi hyvä kiinalainen kaasari. Ero on kannessa joista toinen on metallia ja toinen muovia. Hintaero on 3x. Kuvista vertaillen voi löytää sen halvemman. Voi olla että naraku on vain valinnut niistä parhaan?

Valussa on Naraku ja liitospäihin on kiillotettu päät.

Sain vakaan tyhjäkäynnin, liki tehdas säädöillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Tyhjäkäyntilmaruuviin käy kärkipala jonka jatkeena on bensaletkua ja pultti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#1644
Kokeilen tuota kikkaa, koska ilmaruuvi on väärällä puolella juuri ostamassani käytetyssä PHVA 12mm kaasarissa. Yritin poistaa sen pinnassa olevaa hapettumaa breakcleanerillä ja ruosteenirrotusöljyllä, mutta ne ei toimi. Sitten kokeilin viemärinpuhdistajaa ja jynssäys hammasharjalla auttoi. Sormessa oli pieni haava, joten aika kivasti kirveli. Jotkut istuvat tyytyväisenä piikittämässä  mustetta ihon alle. Viemärinpuhdistaja on vähintään yhtä tehokas kivun aiheuttaja. Oisko se lipeää vai mitä?
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Minä vahaan uuden kaasarin niin lika ei tartu. Paksu kerros ilman hankaamisia. Tärpällä puhdistuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04