Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 4 4t vm20 käy huonosti.

Aloittaja Kuukiitäjä, 07.07.22 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

Kuukiitäjä

Skoba aloitti nykimisellä. Sitten vääntö heikkeni ja lopuksi meni työntämiseksi. Nyt ei lähde edes tasasella liikkeelle. Röpöttää vaan puolen kaasun jälkeen. Kokeiltu tulppa, automaattiryyppy, haettu letkuista reikiä, avattu kaasari ja kalvoehjä ei roskia..  . v enttiilin välykset ok. Työntää bensat ilmansuodattimen koteloon. tilasin uuden cdiboksin.. ajettu 9600km. Usko meinaa loppua..

konenikkari

#1
Taitaa kaasuttimen uimurin neulaventtiili vuotaa.
Tai bensiinin siirtopumpusta kalvo puhki.
Ota selvää, onko mopossasi vielä takuu voimassa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Ensin tarkista kaikki suodattimet, vaihda ne uusiin
Puhdista kaasutin, siis pura ja rassaa suuttimet oikeasti jollain karvalla eikä vain vähän puhaltelemalla

Jos työntää bensaa ilmaputsariin niin mitäs tulee pakoputken päästä ?
Edes bensan hajua ?

Miksi uusi cdi ? Jos ei tule kipinää vaihda tulppa, jos ei silloinkaan, kysy kaverilta lainaa toimiva boksi 
Jos ei tule sittenkään kipinää , tuleeko cdi boksille sähköä ?

Mittaa puristukset ...
Jospa on männänrengas jumisssa ..


Hauskaa listaa on mutta etusivula on vianhakukaavio, suosittelen lämpimästi sen tutkimista
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Kuukiitäjä

Sain vian fiksattua. Vedot tuli ja pirteämpänä mitä se meidän aikan on edes ollut. Keväällä hommattu taloon..

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Kuukiitäjä - 11.07.22 - klo:19:12
Sain vian fiksattua. Vedot tuli ja pirteämpänä mitä se meidän aikan on edes ollut. Keväällä hommattu taloon..

Vielä kun paljastat mitä fiksasit ja mikä oli syynä,jotta mahdollinen seuraava potilas saa apuja vastaavaan oireeseen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kuukiitäjä

Kaasarin päällä on pari pientä ilmanputsaria. Ne olivat totaalisen tukossa. Pesin ne jarrukliineril ni johan rupes toimimaan. Pösön mukaan ne pitäs vaihtaa 5000km välein..

konenikkari

#6
Kiitos Kuukiitäjä, huoltovälit riippuu pitkälti, ajoolosuhteista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kuukiitäjä

Tilasin jotiin nuo suodattimet hyllylle nyt. Maksoivat 1,80€/kpl. Vaihdan ne kun öljynvaihto tulee ajankohtaiseks. Nyt mennään näillä pestyillä vaan kun kerran toimii.

viisnelonen

#8
Jos sinulla on topiikin mukainen skodu ja tän linkin mukainen ilmanpuhdistin niin ihmettelen mistä löysit ko suodattimen 1,80e hintaan ???
https://www.easyparts.com/explodedview/Genuine-parts-Peugeot-Speedfight-4-50-4T-AC-YO-DS-E4-2019-Carburation-m31567-d228265

Vai onko niin että tarkoitat jotain muuta kuin moottorin imuilman suodatinta ?
Edit: Vai pesitkö tosiaan bensansuodattimen ja jonkun muun, minkä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#9
Lainaus käyttäjältä: Kuukiitäjä - 14.07.22 - klo:19:28
Kaasarin päällä on pari pientä ilmanputsaria. Ne olivat totaalisen tukossa. Pesin ne jarrukliineril ni johan rupes toimimaan. Pösön mukaan ne pitäs vaihtaa 5000km välein..

Pistä linkki mistä tilasit ja kuvakin ko.suodattimista olis kiva.

Esimerkiksi, 2T SF3 löytyy tommonen
mutta se on polttoainesuodatin
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Piilosuodatin.jpg?img=medium
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kuukiitäjä

Tilasin ne virkkalan urheiluliikkeestä mutta se oli niin vajakkikauppa että en mene uudestaan. Palvelu oli niin surkeaa ettei mitään rajaa. Halusivat väkisin runkonumeron. Peogeotin varaosaohjelma mukamas vaatii sen. Siirryn saloon takataloon kun siellä pojat on hyvällä tuulella ja halusivat vain rekisterinumeron. Helppoa. Pitäkööt tunkkinsa vierkkalassa.
En osaa laittaa kuvia tänne mutta jos laitat viestiä mulle spostiin voin laittaa kuvia sinne. tompparm@hotmail.com

konenikkari

"Kuvan liittäminen foorumille.
Mene sivulle aijaa.com https://aijaa.com/
Valitse koneeltasi kuva jonka haluat ladata, ja valitse lataa.
kun kuva on latautunut, vieritä sivua alaspäin ja valitse haluamasi kuvakoodilinkki,
kopioi se ja liitä tekstiisi.
Onnea"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Urheilullinen liike ei taida elää nykypäivää
rekisterinumerolla löytyy kyllä runkonumerokin.
Injternjetin ihmeellisestä maailmasta  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kuukiitäjä

Ei riitä onni tämmösten liikkeiden suorittamiseen.  ;D tekemättä jäi..

konenikkari

Noh ei se mtn. tuli ainaski tieto et suodattimien vaihto auttaa, ninku useinkin on :D
Kiitos.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)