Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Tietyissä suomalaisissa mopoliikkeissä järkyttäviä hintaeroja?

(1/6) > >>

Eki:
Tässä on joutunut googlettamaan todella paljon monen varaosan kohdalla, tullut jo kauan sitten huomaamaan ettei juuri suomesta aina edes kannata ostaa skootterin osia mikäli on aikaa odottaa ja kenelle on hinta myös tärkeä? Eilen kyselin piaggio nrg skodeen sparewheelin hintaa lokasuojaan kiinnikkeineen, hinta oli n 230€ + pk, kun halvimmillaan saan sen ebay.de sivuston puotista uutena 102€ ja postikulut 9.90€. Tämmöiset pikkuhilut kuten alumiinirunkoinen kännykän pidin skootterin tankoon sekä upea vesitiivis jännitenäytöllä ja 2:lla usb liittimellä runkoliitin johtoineen ym pikkuhilua aliexpressiltä, hinnat sisältävät alv:n, elikä hinnat edulliset eikä tulliselvityksiä. Vastaavia mopon osien hintoja mm imukurkku ruiskupiaggioon Oulun puotissa 55.80€ postikuluineen, sama alkuperäisenä osana 19€ + pk 11€ Unkarissa, kannattaa katsoa mistä ostaa, kuten totesin, mikäli hinta on tärkeä tekijä eikä halua maksaa n 2 x hintaa?                                                                                                                             
Hyvin monissa, jos ei kaikissa kannattaa googlettaa, suomalaiset puotit vaan rahastaa hyväuskoista ostajaa, itsellä ei ole varaa pönkittää kotimaisia puoteja, poikkeuksia joittenkin osien kohdalla kyllä löytyy, yksi esimerkki sparewheeliltä on piaggio/gilera/aprilia läppäventtiili alumiininen ja läpät kuuluu mukaan kiinteästi, hinta reilu 10€, elikä tosi edullinen, myös Aliexperssiltä löytyy vastaavia läppärunkoja ym moposälää loputtomiin. https://www.aliexpress.com/item/33037800062.html? spm=a2g0o.9042311.0.0.1fda4c4dpeFq5T & https://www.aliexpress.com/item/4000132428829.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.15534c4dL6aHmN Mainitaan vielä mm bensapumppu, noin reilua satkua halvemmalla niitä saa mm ebay.de sivuston puoteista, kuin yhdestäkään suomen liikkeestä?

Eki:
Tuo lisälokari maksaa ebay.de sivuston puotissa halvimmillaan 102€ + pk 9.90€, Suomessa sparewheel pyytää siitä samasta yli 230€ (lähettivät minulle hinnoittelut kunkin lokariosan hinnoista ja yhteishinnan, pultit toki puuttuivat, mutta niitä saa kyllä vähän sieltä sun täältä ja varmaan kotontakin löytyisi uusia)? Kysymys konenikkarille, miksi ehdotat moista (oletkin näköjään poistanutkin oman viestiheittosi, missä ehdottelit että minun kannattaa perustaa itse se mopojen varaosaliike), kyllähän minä tiedän mistä nuo hiluni ostan, laitoin vaan lähinnä linkkinä heille keille ei ole sama pyydetäänkö osasta 100€ vaiko 200€? :)

A_sentaja:
Tuo jäätävä hintaero on yleistä muuallakin, esim elektroniikkapuolella. Jokunen vuosi sitten vein tabletin takuuhuoltoon hajonneen liittimen takia, hintaa tuli karvan alle satasen kun takuu ei sitä korvannutkaan.

No samainen liitin särkyi parin vuoden päästä uudelleen, nyt viisastuneena katsoin netistä hinnan ko liittimelle, ja sen sai ihan suomalaisesta liikkeestä hintaan 19e sisälsi myös työkalut osan irroittamiseen.
Eli 80e ollut työn tuntiliksa, itse vaihdoin osan n 15 minuuttiin…😁

konenikkari:
Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...
Monet ns. suomalaiset varaosakaupat on enemmän tai vähemmän Suomalaisia.

Eki:

--- Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.01.22 - klo:15:16 ---Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä minäkin toivoisin että suomen mopoliikkeistä saisi kohtuuhintaisia tuotteita, osin saakin, mutta keskimäärin huomattavasti kalliimmalla kuin esimerkiksi ulkomailta, eikä ne ulkomaan puotitkaan tappiolla myy, esim tuosta edelläolevasta lokasuojasta, kaikki sen alkuperäisen joutuvat mallin ja runkonumeron perusteella tilaamaan tässä tapauksessa Piaggion tehtaalta, eihän sen hinta voi tilaavalle liikkeelle käsittääkseni vaihdella yli sadalla eurolla/kpl tai bensapumppu, se maksaa suomessa n 100€ enempi kuin ebay.de kautta myyvän liikkeen ja hekin saavat siitä voittoa. Nämä näkemykseni perustuu täyteen todellisuuteen ja n 23-24 vuoden skootterien osien ostoon sekä hintavertailuun, viimeisin oli tämä piaggo nrg ruiskun imukurkku, suomessa posteineen 55.80€ ja Unkarista 19€+pk 11€=30€ ja tämä on aito, kun taas tuo suomesta tilattu tarvikeosa, mikä on huomattavasti huonompi kuin alkuperäinen, alkuperäistä ei nakkilan pyörä ja mopon mukaan enää saa, ellei jollain ole varastossa (kiinnityskohdassa reikien ympärillä n3mm:n kumikerros), sinne uppoaa pultin kanta vaikka olisi prikka alla ja saa kiristellä alvariinsa, kun kumi antaa periksi. Alkuperäinen myös kumipäällysteinen, mutta kiinnitysreikien ympärillä paljas metallirunko. Kannattako näistä enempää jauhaa, minun ei ollut enempää tarkoitus, kuin mitä olen todennut ensimmäisessä postauksessani.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta