Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.  (Luettu 1166 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6799
  • Professional mechanic emeritus
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1830
  • Peugeot Speedfighter3lc 22:s skootteri 25 vuodessa
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #16 : 06.11.21 - klo:11:03 »
No eihän se ollutkaan kuumaleikannut vaan reilu ilmavuoto imukurkun ja läppäventtilin välissä, nyt toimii, mutta kunnollinen asennus tehdään heti kun uusi imukaula saapuu, on uusia pahvitiivisteitä ja täytyy katsella lisäksi tiivistesiliconia mikä on tarkoitettu juurikin myös noihin.
Niin kauan kulkee vaivatta reissut, kuin ukko on kunnossa :)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20808
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #17 : 06.11.21 - klo:11:06 »
Muistan että ruiskuyksikössä mainittiin tiivistevuoto ilmasta bensaan olevan mahdollinen. Jos alkaa kuitenkin nykimään.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2475
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #18 : 06.11.21 - klo:11:22 »
Permatex-Form-A-Gasket-3  .. on bensan ja öljyn kestävää
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1830
  • Peugeot Speedfighter3lc 22:s skootteri 25 vuodessa
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #19 : 06.11.21 - klo:13:10 »
Permatex-Form-A-Gasket-3  .. on bensan ja öljyn kestävää
Ostin loctite si 5926 sinistä kumimaiseksi muuttuvaa, asennan heti kun tulee Hollannista imikurkku, tosin Oulun reissu olisi 11.11.2021, mutta välillä Junalla.
Niin kauan kulkee vaivatta reissut, kuin ukko on kunnossa :)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6799
  • Professional mechanic emeritus
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #20 : 06.11.21 - klo:17:06 »
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/NRGsiirtopumppu%20ja%20painepumppu.PNG
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/NRGtankki.PNG
Oletko tietoinen  että skotussasi on kaksi polttoainepumppua
ja myös kaksi polttoainesuodatinta.
Siirtopumppu ei ilmeisesti nyt toimi, koska alipainevuoto.
Painepumpun vieressä olevan suodattimen pitää olla täynnä.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/14996747%20%285%29.jpg
PS. tuo suodatin on asennettu väärinpäin,
mahdolliset epäpuhtaudet jää piiloon verkon sisälle.
« Viimeksi muokattu: 06.11.21 - klo:17:40 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1830
  • Peugeot Speedfighter3lc 22:s skootteri 25 vuodessa
Vs: Vinkkejä ruiskuskoden nykimisen poistamiseen.
« Vastaus #21 : 07.11.21 - klo:07:00 »
Olen tietoinen, tuossa toisessa oli letkulemmarin aiempi kiristäjä kiristänyt liian tiukalle, oli musertanut lemmarin näkymättömältä puolelta ajan saatossa letkun rikki, minkä korjasin jo ajat sitten lyhentämällä n 1.5cm rikkinäistä letkua ja kiristämällä sen nippaan uudestaan. Ongelmahan tässä on nyt tuo imukaulan kumipäällystyksen kuluneisuus (uusi tulossa viikolla), tiivisteillä kyllä saa tiiviiksi, mutta uusi ja tiivisteet uudet sekä lisäksi tiivistemassaa tiettyihin paikkoihin, pitäisi toimia kun toimii nyt jo.
Niin kauan kulkee vaivatta reissut, kuin ukko on kunnossa :)