Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprillia sr 50 2t 2020

Aloittaja Tommy, 22.09.21 - klo:21:16

« edellinen - seuraava »

Tommy

Terve
Tuli juuri ostettua elämäni ensimmäinen scootteri työmatka ja kaupunki liikkumiseen.
Aprillia sr 50, 2 tahtinen ja mallia 2020
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia ko laitteesta?
Ja olisko apuja miten se prikka/holkki, tai mikä onkaan niin saadaan pois? Aavistuksen sais kulkea kovempaa.

Coastside

#1
Anna olla laillinen. Se on rennompaa ajaa. Uusi mopo ja jos tulee sakot, verot ja vakuutuksen korotus, niin se vie ajamisen ilon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Kyllä se mittariin silti sen vähän reilu 55 saa kumminkin kulkea ilman että kukaan suuttuu siitä. Youtubesta löytyy hyviä ohjeita prikan irroitukseen. Lähes joka skootterissa toimenpide on sama. Kannattaa hioa sitä prikkaa ohkasemmaksi, eikä poistaa kokonaan. Muuten alkaa kulkemaan liikaa. Ruiskuversio tuosta skootterista prikattomana menee vähän vajaa 90 mittariin ilman prikkaa.

Tommy

Kiitoksia vinkeistä.
Empä tiennytkään että prikan poisto voi vaikuttaa niin paljon, ajatuksena oli että jos se kulkisi noin 60 km/h, niin se kyllä riittäisi, niin ei tarttis aina ajaa kaasu pohjassa.

Sepi6

Prikan poistolla minulla tuollainen kulki mittarin mukaan 80, tosiaan kannattaa hioa se prikka vaan ohuemmaksi.
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7621.0
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

tapiovuorent

Jos haluat sen kunnolla tehdä ,niin : Testaa nykyinen nopeus , ja sen jälkeen mittaa rajoitinprikan paksuus ( jos sellainen on).
Kasaa variaattori ilman prikkaa , ja testaa sitten nopeus:Noiden nopeuksien erolla voi aika hyvin päätellä minkä paksuisella prikalla pääset haluamaasi nopeuteen.
Hiomisen sijasta , ostaisin sopivanpaksuisen rajoitinprikan , tai sarjan eri paksuisia.
Sinunkin mopoosi löytyy yksittäin tai sarjoina. Esim. Purkuosat24.fi tai Sparewheel.
Mielestäni nuo prikat on "kohtuuhintaisia"

Tommy

Katselin vähän noita videoita prikan poistoa koskien, mutta kaikki videoilla olevat skootterit olivat paljon vanhempia, ei kai se tekniikka juurikaan ole muuttunut, mutta sitä vaan mietin kun videolla puhutaan prikasta, ja jostain kuulin että tän ikäisessä on joku holkki?? 🤔
Eli minkä näköisen osan sieltä nyt sitten uskaltaa jättää pois?

konenikkari

#7
Tuossa taitaa olla holkki, jossa kaulus.
Kuva löytyy easypartsin sivuilta.
Joten ei sieltä voi mitään pois jättää.
https://www.pedparts.co.uk/blog/how-to-derestrict-euro4-piaggio-typhoon-50cc-2-stroke-scooter
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Jaa se on muuttunut kiinteäksi  >:( Sopiskohan sinne vanhemman mallin holkki? Rullakuppi kaikkineen näyttää muuten samalta kun vanhemmissa. Tietty kuvan perusteella ei voi mitoista sanoa mitään.

tapiovuorent

Jos siellä on Konenikkarin kuvassa esiintyvä holkki , jossa on kaulus, niin paksumman osan leveys määrittää lautasten rajoituksen. Jos holkin korvaa sellaisella jossa ei ole paksunnosta ( pituus siis sama) voi ohuemmalla prikalla saada nopeutta lisää , jos prikka on kapeampi , kuin tuon paksunnoksen leveys.
Tietysti , jos paksunnoksen sorvaa pois , niin eri levyisellä prikalla voi kokeilla nopeuden vaikutusta.
Voihan tietysti olla , ettei siellä mitään holkki / prikkasäätömahdollisuuta edes ole.
Senhän tietää varmasti vasta , kun avaa variaattorin.

Coastside

#10
Sahalla ja viilalla kapenee. Voi olettaa että kun mopo on välitetty ilman n. 70 kmh ja kaulus pudottaa 25 kmh, voi jakaa tuon paksuudella ja saa mitä millin työstö lisää.

Sahaa ympäri ja holkin pituus-suunnasta, niin viilaamista jää vähän.

Fillyssä on sama homma kun nopeus nyt on 38 kmh.

Kun kasaa pelkän holkin ja käynnistää, voisi viilata sen pyörittäessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 24.09.21 - klo:08:46
Jos siellä on Konenikkarin kuvassa esiintyvä holkki , jossa on kaulus, niin paksumman osan leveys määrittää lautasten rajoituksen. Jos holkin korvaa sellaisella jossa ei ole paksunnosta ( pituus siis sama) voi ohuemmalla prikalla saada nopeutta lisää , jos prikka on kapeampi , kuin tuon paksunnoksen leveys.
Tietysti , jos paksunnoksen sorvaa pois , niin eri levyisellä prikalla voi kokeilla nopeuden vaikutusta.
Voihan tietysti olla , ettei siellä mitään holkki / prikkasäätömahdollisuuta edes ole.
Senhän tietää varmasti vasta , kun avaa variaattorin.
Teknikka kehittyy, siis piirunverran hankalammaksi tuo on tehty. Mahtaako tuohon sopia vanhanmallinen sileä holkki ja sitten vaan sopivan paksuinen prikka lautasten väliin.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

tapiovuorent

Odottelemme nyt( minä ainakin) Tommyn ilmoitusta variaattoriholkista , sen rakenteesta ja mitoista.
Jos on porrastettu holkki , niin minä en ainakaan sitä alkaisi sahaamaan ja viilaamaan.Ei pääse palkoille
Holkki pitää olla todella siisti koko matkaltaan , ettei se "syö" variaattorikupin laakeria pilalle.
Olen melko varma , että sopivaa holkkia löytyy , jos on tarve.
Tommy kertoo nyt lisätietoja !

Coastside

Viilaamalla oppii viilaamaan. Sorvit ja jyrsimet on kalliita pikkuhommiin.  Toki siinä voi pilata puolet seutukuntaa, mutta voi myös onnistua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 23.09.21 - klo:08:45
Prikan poistolla minulla tuollainen kulki mittarin mukaan 80, tosiaan kannattaa hioa se prikka vaan ohuemmaksi.
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7621.0
Kaikki nämä Italiaanojen mittarien heitto on ollut itsellä sama +7kmh, elikä mikäli mittari näyttää esim 77kmh, oikea nopeus on n 70kmh, kännykän nopeusmittarilla gps, näkee oikean nopeuden. Heitto näissä Aprilia sr50 purejet, Gilera Runner 50 purejet, Piaggio nrg purejet ja Derbi gp1 kaasari sekä Gilera runner 50 pj (+7kmh).
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.