Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Kymco

Kymco Peoplen kampiakseli seilaa sivusuunnassa

(1/1)

mopotinx3:
Eilen ajoin pitemmän matkan Peoplella ja huomasin, että variaattorista kuuluu vov, vov, vov. Tahti kiihtyy nopeuden noustessa.  Tarkistin hihnan ja etu-ja takavariaattorin.  Takana oli pientä heittoa, edessä uria.
Löysin varastosta paremmat variaattorin osat ja hain Motonetistä uuden remmin.  Se entinen oli jäänyt yhdestä kohdasta tiukaksi mutkaksi.
Koeajossa sivuäänet  olivat hävinneet ja kulkikin 18mm leveällä uudella remmillä entistä kovempaa.
Harmikseni menin vetämään kampiakselin päästä ja jotain pari milliä se heiluu edestakaisin, vaikka on aivan uusi tarvikekampiakseli. Se on tosin halvinta Motoforce-laatua.  En kyllä ala moottoria purkamaan, mutta ei tuota välystä muuten saa pois.
Luinkin jostain vanhasta ketjusta, että öljypumpun rattaan väliin pitää laittaa sovitusprikka.  Voi olla, että Kymco vaatii oman merkkikampiakselin, jotta ylimääräistä välystä ei synny.  Ilmankos kickstartin rattaat meni heti jumiin, en silloin hoksannut tarkistaa tuota klappia.
Kyllä Piaggiossa on parempi systeemi, laakerit on niin tiukalla sovituksella, ettei ne voi alkaa seilaamaan sivusuunnassa.
Olisi pitänyt silloin moottoria kootessa tarkistaa tämä päittäisvälys. Kuplavolkkarin muinoin omistaneena on muistissa, että tämä välys ratkaisee moottorin kunnon ainakin bokserimoottorissa. Mutta pirun hyvin Kymco kulkee välyksestä huolimatta. Ensi kerralla, kun kokoan GY6 moottorin, en tätä välystä enää jätä moottoriin. 

Coastside:
Taitaa olla joka 139qm koneessa tuo välys. Olisi ne sen jo poistaneet jos haitaksi olisivat huomanneet. Taitaa olla eniten tehty honda cup moottorin jälkeen?

mopotinx3:
Se on lohdullista kuulla, mutta en ole tottunut moiseen ominaisuuteen.  Hyvin kuitenkin toimii nyt, alkoi jo hirvittää, niin hyvin kulkee.  Siihen tulee erilainen voimaa uhkuva ääni, kun kierrokset saa tarpeeksi korkealle.  No aivan lyhyen matkaa kokeilin, sitten taas viittäkymppiä.  Laitoin 6,8gr rullat, halusin kokeilla painavampia, jos se vähentäisi remmin luistoa. Ehkä vähäsen kylmempi oli variaattori nyt, kuin ennen tätä remmiä.  Viallisten takavariaattorin lautasten heitto varmaankin lisäsi lämpöä. Nyt on 6 ylimääräistä reikääkin vähentämässä lämpökuormaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta