Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio nrg purejettiin uusi pensapumppu?

Aloittaja Eki, 01.08.21 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.08.21 - klo:19:12
Sehän oikkusi ja ostit uuden pumpun. Koeta vanhalla tekeekö samaa?
Vanhassa ei pikaliitintä, vaihdettu se vanhasta uuteen, enkä viitsi millään vaihdella edestakaisin, ihan jo tiiveyden takia. Vanha pensapumppu ei pitänyt sitä hurinaa viimeaikoina, eikä myöskään toiminut mopo.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Eki: Hiukan aihetta sivuten.. tässä yksi harvoista bensiinin kestävistä tiivistyskemikaaleista.. https://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/Permatex-Form-A-Gasket-3-tiivisteliima-118ml

Kovasti vastustaa tuo homma, jospa se sun kaveri keksii syyn.Näitten kanssa on joskus hermot koetuksella ja lompakkokin..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#62
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 17.08.21 - klo:21:09
Eki: Hiukan aihetta sivuten.. tässä yksi harvoista bensiinin kestävistä tiivistyskemikaaleista.. https://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/Permatex-Form-A-Gasket-3-tiivisteliima-118ml

Kovasti vastustaa tuo homma, jospa se sun kaveri keksii syyn.Näitten kanssa on joskus hermot koetuksella ja lompakkokin..
Kiitos pensankestävästä tiivisteliima vinkistä, kun jo luulin että pumpun kun laittaa, niin eikun ajelemaan, mutta ei se nyt niin mennytkään. Huomenna satulakoppa irti, niin pääsee käsiksi letkuihin ja niitten tiiviyden tarkistukseen, myös suuttimen puhdistus ja yleinen tarkistus. Tässä piaggiossa onkin erikoinen puola, liitin ei käy nähin mitä on mm kaikissa muissa vastaavissa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kyllä nyt alkaa olemaan jo tämä yli 20 vuotinen skootterijuttu lopputiensä päässä, 17 skotteria kerennyt olemaan, uusia, melkein uusia ja vähemmän uusia. Kun asuu kerrostalossa, on äärimmäisen kiusallista ja vaikeaa remontoida laitteitaan, kaikenaikaa olet tavallaan sääntöjen mukaan luvatta tekemässä jatkuvaa remonttia, päivästä toiseen. Aina skootteria hommatessa on pääasiallisena ajatuksena reissata ja tietenkin tehdä sitä mihin nämäkin ajopelit on tarkoitettu, mutta kun sitä remppaa on enempi kuin ajamista. Nyt taas, sain pensapumpun hirveitten mutkien kautta ja pettymys olikin valtava, kun ei päässytkään ajamaan ja reissaamaan, koko kesä ollut tätä. Nyt täytyisi alkaa purkamaan jälleen koko mopoa ja etsimään vikaa, ei ole painemittareita, eikä mitään erikoistyökaluja, etsippäs siinä sitten että mikä mopossa on vikana? Vähät rahat palavat alvariinsa näihin ritsoihin, osiin sekä päivittäin aina johonkin epäkohtaan joita löytyy alati ja loputtomasti, onko se taas lahjoitettava jollekin tuo ritsa puoli-ilmaiseksi? Ei henkisesti enää yksinkertaisesti jaksa säheltää näitten kanssa ja uuteen tai uudenkarheaan ei millään ilveellä ole rahaa (siis näihin laatumopoihin, ei kinuskeihin ja vastaaviin, niitä en riesakseni halua enää). Tässä omia mietteitä aamuyön tunteina, taas ennen päivän remonttia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Ymmärrän talonpihahuolet. On ollut oma pukilla juhannuksesta alkaen ja varhain aamuisin olen tehnyt. Sanomisia laimentaa pihassa jäkälää keräävä auto. Et tule uskomaan kun sanon että sulla on moporima liian ylhäällä. Pumppuostos ei ratkaissut vikaa ja vei vuoden vakuutusmaksun verran. Hommaisit hyvän perusmopon, jonka moni osaa korjata ja niitä voi olla vaikka kaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.08.21 - klo:06:41
Ymmärrän talonpihahuolet. On ollut oma pukilla juhannuksesta alkaen ja varhain aamuisin olen tehnyt. Sanomisia laimentaa pihassa jäkälää keräävä auto. Et tule uskomaan kun sanon että sulla on moporima liian ylhäällä. Pumppuostos ei ratkaissut vikaa ja vei vuoden vakuutusmaksun verran. Hommaisit hyvän perusmopon, jonka moni osaa korjata ja niitä voi olla vaikka kaksi.
Liianko ylhäällä, se rima on siinä että mopolla voi myös ajaa ilman liki jokapäiväisiä remppoja, ajatteles nyt, keväällä hajosi todella hyvä virheetön Gilera Runner pj, ostin sen tutulta kaverilta, se oli kuin uusi, ajettu 4000+km, itse toin sen Rovaniemeltä Hyvinkäälle. Jossain välissä keväällä huomasin että nestettä vuotaa variaattorista, eikun ajelin mopo sporttiin hakemaan vesipumpun osia, ei ollut edes kallis, vaihto onnistunut vastaavanlaisesti jo aiemmin hyvin, nyt kävi siten että se vesipumpun propelli irtosi lohkon sisään, syystä tai toisesta? Sitähän ei saa sieltä pois halkomatta lohkoa, täällä siihen ei ole mahdollisuuksia. Kaveri osti kenellä laitteet, autotalli ja taito tehdä mitä lystää, purkanut ja kasannut useita skoottereita. Sitten ostin Turusta Derby gb1 skoden, moottoripuoli oli todella hyvä, mutta akku ja öljysäiliö oli tippumassa syöpyneen katteen vuoksi (akkuneste tai vuotanut öljy haurastuttanut sen kotelon missä nuo kyseiset akku ja öljysäiliö), mureni käsin koko hoito putsatessa. Näkymättömissä olleet letkut kaikki halkeilleet ja haurastuneet, myyjä tunnetun kuljetusliikkeen omistaja, kehui uudenveroiseksi ostotilanteessa, mittari söhlitty piloille, huomasin kun avasin, ei toiminut. Siinä ensimmäisenä Gileran jälkeen kävi piaggio nrg, piti oleman virheetön, no ei lähellekään ja nyt tämä vastaava, mutta ruiskuna, vikoja löytyi jo kotimatkalla, peilistä tippui itse peililasi jo satojen metrien päässä ostopaikasta, meinasi nikehtyy kotiinajaessa tienpäälle, nyt sitten nikehtyi kokonaan. Tässä on kuitenkin ollut kyseessä 700, 580 ja 600 eruron viritykset, nuo kolme. Näittenkin ostojen takana halu päästä reissaamaan, mutta kesä meni ja reissut jäivät.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

No niin, jo aamulla skootteri kuntoon, aukaisin pensasuuttimen, ruiskutin sillä tyhjää, laitoin paikoilleen ja toimii kuin unelma. Ajettu jo asioilla Hyvinkää-Tikkurila-Hyvinkää, toimii todella hyvin, ei kertaakaan nyhtänyt, pätkinyt tai mitään muutakaan, kulutus mitattu tuppi täysillä 100km/2.63L
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.08.21 - klo:14:53
Eli siellä oli ilmaa.
Niin on saattanut olla, no nyt toimii ja se on hyvä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Hieno juttu kun sait kuntoon. Onko tuossakin niin että tankki on alempana kuin pumppu eli pumppu joutuu imemään bensan tankista ?

Noissa systeemeissä on sekin mahdollisuus että sieltä imupuolen letkuliitoksista voi vuotaa ilmaa sisään bensan sekaan mikä sitten haittaa käyntiä/käynnistysta. Eikä välttämättä vuoda edes seisoessaan yhtään bensaa ulospäin.
Tuommonen ns ilmavuoto on dieseleissä aika tavanomainen vaiva, ne tosin häiriintyykin ilmasta paljon pahemmin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 18.08.21 - klo:16:36
Hieno juttu kun sait kuntoon. Onko tuossakin niin että tankki on alempana kuin pumppu eli pumppu joutuu imemään bensan tankista ?

Noissa systeemeissä on sekin mahdollisuus että sieltä imupuolen letkuliitoksista voi vuotaa ilmaa sisään bensan sekaan mikä sitten haittaa käyntiä/käynnistysta. Eikä välttämättä vuoda edes seisoessaan yhtään bensaa ulospäin.
Tuommonen ns ilmavuoto on dieseleissä aika tavanomainen vaiva, ne tosin häiriintyykin ilmasta paljon pahemmin.
Kyllä tankki on alempana, olen varmistanut saippuavedellä letkuliitokset ja läppäventtilin/imukurkun, ei näy vuotoja. Kävin äsken vielä laittamassa crc:tä mm suuttimen sähköpuolen nippoihin, magneetolta ja puolalata lähteviin sähköliitoksiin, katteiden ruuvit uusittu kaikki, katteet muutenkin täysin ehyet, teippaukset vähän kuluneet pelkääjän paikan kohilta, nyt näyttäis vihdoinkin hyvältä ja toivottavasti pysyykin. Tilasin juuri makitan pulttipyssyn variaattorihommin, kun milloin tarvitsee, on se lukitusrauta etuvarille, mutta hidas ja hankalakin. Nyt kun sattuu poutapäiviä, niin reissaan kyllä päiväreissuja, kuten Tre, Porvoo, Turku, Hämeenlinna jne. Meinas jo oikeasti hermo mennä näitten kanssa, tuon tänpäiväisen reilun 100km toimi virheettä, kulkee ja kiihtyy mopoksi mitä ei ole viritetty, vallan mainiosti, no sprikka on kylläkin kapeampi kuin alkuperäinen, sillä just ja just ylittää aavistuksen yli 60kmh, mikä mulle on sanottu poliisien toimesta, etteivät puutu siihen, trafin moporajahan on se 65kmh, siitäkin tutkalla mitattaessa miinustetaan 3kmh pois.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Alipaineisen (imupuolen) polttoaineletkun ilma- eli imuvuoto ei paljastu saippualiuoksella ellei sitten paineista ko paikkaa esim paineilmalla ennen saippualitkun levittämistä koska se vuotaa ilmaa sisäänpäin.
Mutta kyllä nuo on yleensä yhtä tiiviitä kuin muutkin kunhan vaan letkut vs liittimet sopii toisiinsa tiiviisti ja letkut ei ole halkeilleet/murenevia.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 19.08.21 - klo:16:21
Alipaineisen (imupuolen) polttoaineletkun ilma- eli imuvuoto ei paljastu saippualiuoksella ellei sitten paineista ko paikkaa esim paineilmalla ennen saippualitkun levittämistä koska se vuotaa ilmaa sisäänpäin.
Mutta kyllä nuo on yleensä yhtä tiiviitä kuin muutkin kunhan vaan letkut vs liittimet sopii toisiinsa tiiviisti ja letkut ei ole halkeilleet/murenevia.
No eipä taida imupuolen jutut saippualiukkosella löytyä, tuntuisi olevan kaikinpuolin ok nyt, oletan ettei vuotoja ehkä ole?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Varmasti toimiikin ja hyvä niin. Kunhan nyt vaan kirjoittelin noista imuvuodoista noin yleisesti.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#74
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 19.08.21 - klo:19:16
Varmasti toimiikin ja hyvä niin. Kunhan nyt vaan kirjoittelin noista imuvuodoista noin yleisesti.
Tänään 20.8.21 oli aikaseen kohde Rauma, pääsin liki Someroa Porintielle, niin eikös vettä ruvennut satamaan, näytti että sataa enempikin (toisin luvattiin eilen säätiedot), eikun keula ympäri ja kotia 120km kerkesin edestakaisin jauhaa. :(
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.