Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespan stonga vispaa

Aloittaja Vesako, 24.06.21 - klo:17:01

« edellinen - seuraava »

Vesako

Hei.
Rouvan Vespa GTS 250 ohjaustanko vispaa reilusti jos löysää
otetta tangosta.

Rengas on hyvän oloinen ja paineet ohjeiden mukaan.

Tasapainoitus painoja on vain toisella reunalla vannetta, voisko
tämä olla syy moiseen?

Vihjeitä otetaan mielellään vastaan.

Vesa
Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

Coastside

Ohjaustankopainot auttaa. Normaali tyyppivika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Vesako

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.06.21 - klo:17:26
Ohjaustankopainot auttaa. Normaali tyyppivika.

Tankopainot on. Mulla on itellä samanlainen keksintö ja siinä ei tanko vispaa.
Tasapainoituspainoja puolet vähemmän.
Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

Coastside

Tarpeeksi laittaa niin loppuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Renkaan tasapainotuskone kertoo, mihin painot pitää laittaa. Jos sattuu hyvä säkä, painoja ei välttämättä tartte ollenkaan. Painojen määrästä ei siis voi päätellä mitään :D

Onko siihen laitettu jälkeenpäin takaboksi? Vespan alkuperäisen takaboksin mukana tulee painavemmat tankopainot alkuperäisten pienempien tilalle juuri tuota tangon woblausta ehkäisemään.

Vesako

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 25.06.21 - klo:11:30
Renkaan tasapainotuskone kertoo, mihin painot pitää laittaa. Jos sattuu hyvä säkä, painoja ei välttämättä tartte ollenkaan. Painojen määrästä ei siis voi päätellä mitään :D

Onko siihen laitettu jälkeenpäin takaboksi? Vespan alkuperäisen takaboksin mukana tulee painavemmat tankopainot alkuperäisten pienempien tilalle juuri tuota tangon woblausta ehkäisemään.

Joo, siihen  on laitettu jälkeenpäin tarvikeboxi ja painot 290 g / puoli. Toisessa on Vespan oma boxi ja painot 474 g/puoli. Täytynee etsiä painavammat siihenkin. Kiitos. Mistähän noita sis suomesta?
Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

Palosella

Italialaiset.fi toimittaa Suomessa noita.

Ei kuitenkaan ihan ilmaiset ole, niin kannattaa vaikka vaihtaa päittäin ne ensin Vespasta toiseen ja koittaa häviääkö woblaus. Jos häviää, niin vaikka tuolta tilaten painavemat ;)


https://italialaiset.fi/tuote/kahvapaino-470g-kromattu-piaggio-vespa-gt-gtl-ja-gts/

Palosella

Näköjään onkin Italialaiselta loppu nuo. Saksasta saa Sipiltä niitä. Kannattaa varmuudeksi ottaa kiinnityspultitkin niille, ei tule painojen mukana nimittäin.

https://www.sip-scootershop.com/en/product/handlebar-end-weight-piaggio_PI599399

konenikkari

Saako vespaan ohjausiskaria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Mielenkiinnosta kysyn, että mitkä renkaat? Mulla ei ikinä ome ollut woblausta Michelin City Grip renkailla. Ei tosin ole koskaan ollut takalaatikkoakaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 25.06.21 - klo:18:21
Mielenkiinnosta kysyn, että mitkä renkaat? Mulla ei ikinä ome ollut woblausta Michelin City Grip renkailla. Ei tosin ole koskaan ollut takalaatikkoakaan.

Se takaboksi vaikuttaa pienilläkin nopeuksilla jos ei ole oikeat tankopainot. Mulla oli mopoiässä Neos, laitoin siihen takaboksin, niin heti alkoi woblaamaan jos päästi tangosta hetkeksikin irti. Ennen takaboksin asennusta ei sitä ongelmaa ollut :D

Partanen

Sillä mä vaan aattelin, että kun aikoinaan oli niitä Sawan renkaita ensiasennusrenkaina. Se on matalampi profiililtaan, vaikka numeroiden mukaan pitäisi olla sama.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 25.06.21 - klo:21:40
Sillä mä vaan aattelin, että kun aikoinaan oli niitä Sawan renkaita ensiasennusrenkaina. Se on matalampi profiililtaan, vaikka numeroiden mukaan pitäisi olla sama.

Juu, voi se toki siitäkin johtua.

Partanen

Mulla ollut aina painot vain toisella puolella vannetta. Tehtaan jäljiltä, rengasliikkeen jäljiltä, ja omilta jäljiltä. Sanoisin, että ei ole vaikutusta woblaamiseen sillä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

bem-ari

Eihän vaan ole rengas kulunut "hypylle". Vespa on erityisen herkkä eturenkaan ja tasapainotuksen suhteen.
Omassa woblasi aika inhottavasti erityisesti moottorijarrutuksessa, päädyin lopulta vaihtamaan renkaan sekä
tasapainottamaan. Ongelma oli sen jälkeen hoidettu ja woblaus mennyttä. Tasapainoitus ei vaan onnistu ihan
joka paikassa.

Rengas oli Michelin City Grip ja vaihtui Michelin Power Pure. Renkaan merkillä/ maliilla ei varmaan ollut merkitystä
vaan sillä kun oli hypylle kulunut. Ei paljon mutta kuitenkin-paineet ovat olleet aina kunnossa.

Taas kulkee sutjakkaasti ja huomaan että ehdin jo tottuakin ainaiseen woblauksen varomiseen.