Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 LC jäähdytysneste

Aloittaja marko69, 02.03.19 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.04.22 - klo:13:35
No oli ainakin sen 25km ajon aikana pysynyt nesteen pinnat paisarissa ok, ei vähenemistä, saa nähdä kun nyt toistamiseen sama ajoreissu femmatorille, toivottavasti paikkautui tuolla alumiinihiutaleilla. Mitenkäs tuon yhden sekmentin lämpötilan näyttö, ajan vaikka 100km, kuten eilen, jos kansi fuskaa luulisi että lämpömittari nousee enempi, kun minimin, elikä yhden sekmentin ja eikös se anturi ole kannessa kiinni? Kiitti vinkistä, mikäli vuotoa tapahtuu edelleen, katson sitten kannen tiivisteen.

Voihan selitys piillä siinäkin, että edellinen omistaja on vaihtanut nesteet ja lyönyt korkin kiinni, ilmaamatta järjestelmää. Silloinhan nesteet hupenee hetkeksi radikaalisti, kun ilma poistuu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Miten ilmaus suoritetaan, ei kokemuksia?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.04.22 - klo:15:01
Miten ilmaus suoritetaan, ei kokemuksia?

Itse teen niin, että täytän koneen nesteellä ja käytän sitä ilman paisarin korkkia, niin kauan kunnen neste on kauttaaltaan lämmintä. Sitten vain pinnan tarkistus ja korkki kiinni.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Kiitti infosta, tämä pösö on muutenkin täysin vieras verme minulle, ei muuten ollut nesteen pinta enää laskenut yhtään, ajoin kaksipäällä taas toistamiseen n 25km, lämpö ei nouse yhtä sekmenttiä enempää, katsoo nyt ajan myötä vielä pitemmillä lenkeillä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kyllä tämä pösö on muutenkin outo laite, esim vaihteistoöljy roppua ei löydy mistään, ei että saisi entiset ulos ja uudet sisään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Pösön perä on varmaan laskelmoitu niin että kun jotain ilmenee avataan perä. Normaalisti perät kestää usean sata tuhatta ja mopoilla ei koskaan ajeta öljynvaihtoväliä. Eikä se ole kuin tiivisteen hankinta ja työ saada uudet öljyt. Kun lisää propun niin koska vain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Nyt huomasin mistä pösön jäähdytinneste vuotaa, elikä itse vesipumpun alaosasta mistä kopasta lähtee ne 2 putkea, onko ostettava koko koppa osineen https://www.tekant.fi/fi/tuote/21754124 vai löytyykö tuohon jotain korjaussarjaa? Onko niin helppo että vaihtaa vaan uuden koppineen entisen rikkinäisen tilalle?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.05.22 - klo:15:37
Koeta liimata epoksilla.
Löytyi se vuotokohta, elikä vesipumpun kopan alaosan lovesta vuotaa, se lovi kuuluu siihen koppaan. Magneeton koppa mikä sisältää myös vesipumpun tekniikan, on ilmeisesti helppo laittaa, molemmat letkut irti ja koppa/vesipumppu irti sekä uusi tilalle. Tilasin juuri koko höskän, on tarvikeosa ja halvin oli moponosat24 verkkokaupassa 55,79€ postikuluineen. Mikäli joku on näitä aukonut, niin olisi hyvä saada neuvoa, tarviiko muuta kuin entinen irti ja uusi koppa tilalle pumppuineen, letkut kiinni uuteen ja paisarin täyttö nesteellä? Coastsidelle:en viitsi ruveta liimailemaan, kun on liki uudenveroinen skode, eikä tuo uusi tarvikejuttu ihmeitä maksanut, niin tilasin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.05.22 - klo:15:37
Koeta liimata epoksilla.

>:(  Tämä oli minulle aivan uutta, vuotavan vesipumpun siis
voi "llimata"  :o ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#25
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.05.22 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.05.22 - klo:15:37
Koeta liimata epoksilla.

>:(  Tämä oli minulle aivan uutta, vuotavan vesipumpun siis
voi "llimata"  :o ::)
Olisit sinä asiantuntijana hiukan valoittanut tuota asennusta mistä kysyin, pyörittääkö magneetto vesipumppua, näin olen ymmärtänyt mutta voin olla väärässä?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Vesipumppuun ei saa erikseen mitään osia.
Vesipumppua pyörittää vauhtipyörä.
Kannattaa katsoa ettei vauhtipyörän kotelossa ole kohtuuttomasti kosteutta.
Jotkut pakkasnesteet johtaa melko hyvin sähköä,
on syytä kuivata huolellisesti.
Pitäisi näköjään aina vastata ääntä nopeammin,
ennenkuin coasti ehdottaa tohotusta tai liimausta.
Se vuoto tulee ns. "juorureiästä" ja se on kotelossa tarkoituksella.
Missään tapauksessa ei saa liimata, vauhtipyörän kotelo
täyttyy aikaamyöten pakkasnesteestä.
Olen pahoillani, tunnustan olen syyllinen :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Joo..
Vesipumpun stefat / laakeri korkanneet ja ne pitää uusia
Samalla tietty suojakoppien tiivisteet mitä pitää uusia
Tuo vuotoreikä on juurikin sitä varten että vesipumpun tiippareiden / laakerivian löytää ennen totaali vahinkoa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#28
"Vesipumppuun ei saa erikseen mitään osia"
Tuohon tulee koko kotelo jossa on pumppu tiivisteineen.
https://www.tekant.fi/fi/tuote/21754124 , esimerkiksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Kerros Eki miten ne TGB:t sulla toimi ? Loppujen lopuksi, kauheita kilometrimääriä ajoit kuten Purgiaalikin
Vai muistanko väärin että ne oli sulle mieluisia mopoja ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..