Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Skootterilla ajaminen - mitä siitä ajatellaan?

<< < (2/28) > >>

Partanen:
Vespa mielletään usein mopoksi, koska puusilmät eivät erota prätkän kilpeä mopon kilvestä. Mutta kannattaa tarkastaa mittarivirhe. Ainakin analoginen mittari näyttää aika paljon liikaa, mikä osaltaan aiheuttaa ohittamispaineita takana ajaville.

Oon sitä joskus ihmetellyt, että miksi meillä ei ole sellaista skootterikulttuuria kuin on monissa muissa Euroopan maassa. Täällä pitää prätkässäkin olla aina mahdollisimman suuri moottori. Ehkä se johtuu siitä, että Suomi on Itä-Eurooppaa.  :P  :D

Mulle on ihan sama mitä jotkut ihmiset ajattelevat Vespoista. Aina välillä tulee täysin tuntemattomia juttelemaan ja muistelemaan omia Vespojaan. Se osoittaa, että Vespalla ajavia on ollut kauan. Eikä kaikkien mielestä skootteri ole lälläripyörä.

Samppa:

--- Lainaus käyttäjältä: Partanen - 26.05.18 - klo:09:33 ---Oon sitä joskus ihmetellyt, että miksi meillä ei ole sellaista skootterikulttuuria kuin on monissa muissa Euroopan maassa. Täällä pitää prätkässäkin olla aina mahdollisimman suuri moottori. Ehkä se johtuu siitä, että Suomi on Itä-Eurooppaa.  :P  :D

--- Lainaus päättyy ---

No ainakin

- Pitkä talvi
- Kaupunkien ruuhkattomuus verrattuna moniin Euroopan skootterikaupunkeihin
- Parkkitilaa löytyy kaupungeista autoillekin

Ja eikös suomalaiset ole jo lähtökohtaisesti autokansaa. Eipä täällä kimppakyytejäkään paljon harrasteta, vaan kaikki haluavat ajella sillä omallaan.  :D
Onhan nämä vähän sellaisia ompelukoneita monen motoristin mielestä.

joni_k:
moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä..näinhä se on  ;D

kaukari:
No kyllähän Vespaan ja vespisteihin liittyy tiettyjä mielikuvia, joiden vuoksi minäkin oman GTS:ni hankin. Mulle Vespa on ajamisen ja olemisen helppoutta. Täydet mp-varusteet ei mulle maistu paitsi kun lähdetään pitkään reissuun maantielle. Silloin laitan nahkarotsin ja kunnon kypärän. Töihin ajan puvussa ja kylmällä maihari päällä. Joskus tulee kollegoilta kuittia. Torille ajan sandaaleissa ja shortseissa. Poliisi on kerran liikennevaloissa huomauttanut puukengistä, jotka eivät ole kuulemma asialliset ajokengät. Olivat siinä kyllä ihan oikeassa. Kypäränä mulla on kaupungissa retro-potta. Ihan kun suoraan 60-luvun kataloogista, mutta modernimpi. Tässä oli mun standardi. Sulla pitää olla omasi ja itsellesi sopiva. Kulkupelithän meillä molemmilla on maailman tyylikkäimmät. Aika usein saan omaani uteliaille esitellä. Yllättävän moni luulee mopoksi....

Vespister:
Kukin tyylillään...mitäpä sitä toista neuvomaan.

Itse olen vetänyt kaksipyöräisellä vuosikymmenten aikana kahdet kunnon lipat. Kuustoistavuotiaana Ducatilla teloin oikean käteni siihen kuntoon, että sitä piti kolmesti operoida.
No sittemmin olen ollut enemmän ns. turvallisuusorientoitunut. Siihen kuuluu hyvien ajovarusteiden käyttö aina.

Kaupunkiajelua en Vespalla oikeastaan koskaan harrasta, joten shortsiajeluihin ei kiusausta edes synny.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta