Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Ape 50

Aloittaja PappaSkootteri, 06.10.17 - klo:14:02

« edellinen - seuraava »

PappaSkootteri

Yritin etsiä piaggion MopoApesta "aloituksia" mutta ei löytynyt :(
Toisaalta eihän Apessa mitään vikaa olekkaan mutta ongelmana olisi tehon/väännön lisäys.
Alkuperäisenähän valmistaja lupaa huippunopeutta 37km/h joka todellakin on vain se huippunopeus jonka voi saavuttaa alamäessä ilman vasta tuulta, suoralla iman alamäen vaikutusta tuskin stäkään.
Omassani on 102cc sylinteri ja isonpi suutin alkuperäiseen kaasuttimeen sekä hieman muutetut välitykset mutta ei jaksa mennä ja haistaa ylämäetkin jo kaukaa siksipämietin vieläkin isompaa sylinerisarjaa ja uutta isompaa kaasutinta, kaasuttaja eli allekirjoittanut olisi tyytyväinen jos löytyisi vinkkiä paremmasta (lue sopivasta) kaasuttimesta ja sylinteri/mäntä sarjasta niin ettei lohkoa tarvitsisi ruveta mälväämään.
Kerrottakoon että en hae nopeutta lisää vaan tehoa ja vääntöä.
Tapasin syyskuun lopulla miehen joka kehui ajaneensä 125cc sylinterisellä ja isommalla kaasarilla varustetulla Apella jo yli 4000km ollen tyytyväinen mutta en huomannut kysyä mistä oli ne hankkinut...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mihin vakuutusluokkaan ape laitetaan?paljonko on vuosi?pitääkö katsastaa?

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 06.10.17 - klo:14:36
mihin vakuutusluokkaan ape laitetaan?paljonko on vuosi?pitääkö katsastaa?
Ape on kolmipyöräinen mopo eli ei katsastuksia jollei vallesmanni vie kilpiä  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

joni_k

osaatko sanoa paljonko kuluttaa sataselle? oon nyt kahdesta apesta tehny kyselyä ja bensan kulutus on 4-10l heitetty vastaukseksi :o

PappaSkootteri

siinähän on tuorevoitelu ja 2-t, kulutukseksi veikkaan kanssa 3-4ltr mutta tehdashan ilmoittaa vakiollekin vain 37km/h huippunopeudeksi joka tosiaan on "huippu" jota harvoin edes saavuttaa ja kaikki virien lisäykset ainakin huonot lisäävät polttoaineen kulutusta
pelkkä kuutioiden lisäys ei nosta nopeuttaa vaan joudut välityksiäkin muuttamaan...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

viisnelonen

#6
Vuodesta  -82 alkaen on ollut 200cc versio jolle tehdas ilmoittaa 60 Km/h huipuiksi, joten ei siitä 50cc versiosta taida olla edes city-ajoneuvoksi.
Harmi sillä tuohan olis loistava pieniin kuljetustarpeisiin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio_Ape#Current_models

Edit: Täällä   http://www.tukxi.com/history.html   .. on annettu aloitusvuodeksi  -93 tuolle 200 mallille, no so what..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Minä luuttaisin koria niin että yläosan voisi poistaa lämpimillä säillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

käytetäänkö samaa alakertaa 50cc ja näissä suuremmissa 100-200cc versioissa?mietin vain moottorin kestävyyttä.  ilmeisesti joo välitykset loppuu mutta jonkun 50km/h se ottaa sitten 100cc sylinterillä joka on tommoselle aika riittävä.

jwalk

Joskus 30v sitten oli kaverilla ape, muistaakseni 175cc koneella. Kulki sen 60, mittarin mukaan.
Sen kanssa tuli päristeltyä kylillä hilpeyttä herättämässä :)

Coastside

Minulla oli seitkytluvulla joku mopoa isompi. Vaihdelaatikkovika lopetti ajelut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Isommat Apet rekataan kolmepyöräisiksi moottoripyöriksi ja ovatkin jo alkuaan 200cc mutta nyt kysyinkin mopoapeen neuvoa
Saksalaisten foorumien mukaan ne isommat apet kulkee virallisesti 63km/h joten niillä saisi ajaa motarillakin ihan laillisesti kun siellä on alin nopeus 60km/h  ;D
Isompia Apeja saa myös dieselinä... tai bensalla toimivina ja kone ei ole sama kuin mopoapessa vaan periaatteessa mopoapessa on sama kuin 125cc primaverassa mutta kaasutin ei sovi suoraan johtuen koneen asennosta suhteessa runkoon... eli etsinkin kaasari+kurkku "valmista" pakettia jonka pultata kiinni kun/jos vaihtaa isomman sylinterin esim125cc...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

joni_k

Eli siis alakerta kestää 100cc pytyn jos samalla alakerralla on tehty 125cc jos oikein ymmärsin?

PappaSkootteri

näin olen itselleni antanut ymmärtää...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

#14
Suomihinnat mopo-apelle iästä piittaamatta on miltei uuden hinta saksassa. Varmaan saksanreissu kannattaisi. Kytätä konevikainen ja korjata se. Käytetystä eli 6 kk vanha tai 6000 ajetusta ei mene ALV, eli se on vain ostohinta ja rahti.

Suomessa on maahantuoja suunnilleen saksan hinnoilla.

Saksalaisella videolla alamäkeen yli 50 kaksi isoa miestä kyydissä. Toinen saksan vuoristoseudulla Dillburgissa 29 km/h keskinopeudella. Kun huippunopeus on 37.

Jonkun 3900 km pitkän keskikulutus on ollut 5,13 L/100 km.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04