Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

x8r-x kimurantti ongelma

Aloittaja 99roxi, 07.08.16 - klo:23:40

« edellinen - seuraava »

99roxi

Noniin, ikää on reilusti yli mopoiän jo mutta edelleen näissä joku kiehtoo.  ;)
Otsikon mukaisia hondia on kaksin kappalein jäänyt pihalle rälläys laitteiksi,
toinen on omalta mopo ajalta jäänyt ja toimii kuin unelma. Tämä siis S-malli eli 13" renkailla.

Toinen on hetken mielijohteesta ylijäämä osista kasattu X-malli, 12" karkea kuvioisilla renkailla.
Sitten varsinaiseen ongelmaan, x mallin kasailin ja sain käyntikuntoon,
päivän kerkesi ajella silloinkin oli pientä puutumista/booailua täyskaasulla.
Sitten eilen kesken revittelyn hävisi vedot mystisesti, tyhjäkäyntiä käy kohtalaisesti.
Kaasua painettaessa alkaa röpöttämään eikä liiku oikestaan ollenkaan, liiallista savutusta ei ole.
Käynti siis kuullostaa siltä että käy todella rikkaalla, en vain keksi miksi kun moottori on täysin originaali kuosissa.

Mopo on täysin vakio, eli minkäänlaisia omia sätöksiä ei moottoriin ole tehty.

Sitten asiat joita on korjattu/testattu varmasti ehjillä osilla.

-kaasari putsattu kahteen kertaan, kohoa säädetty suuntaan ja toiseen,
on kokeiltu myös toisella kaasarilla.
-cdi boksi vaihdettu ristiin toimivan mopon kanssa, ei vaikutusta
-sylinteri käytetty auki, mäntä ja sylinteri virheettömät, renkaat ui hyvin
-stefat ei vuoda ainakaan ulospäin
-tulppa vaihdettu uuteen
-alipaine hana vaihdettu toimivaan
-kampiakselin kiila tarkastettu ajoituksen muuttumisen varalta, oli kohdallaan
-läpät/imukaula ja niiden tiivisteet kunnossa
-tuorevoitelun toimivuudesta en mene takuuseen mutta sen en usko vaikuttavan, seos bensalla ajelen.

Tähän jos joku keksisi ratkaisun olisin todella tyytyväinen,
epäselvästä kuvauksesta huolimatta joku saattaa tajuta millaisesta ongelmasta on kyse.  ;D




-Zone-

Onko ilmanputsarin sisällä / putsarin ilman sisääntulossa mitään, mikä olisi voinut irrota siirtyen siten, että se estää kunnollisen ilmansaannin?

99roxi

Ei ole, suora kumitorvi vaan, on käytetty myös putsari koppa irrallaan,
ei ollut juurikaan vaikutusta käyntiin.

xx851z

#3
Käytä pakoputken alkukäyrää hieman irti ja kokeile paraneeko. Noilla oireilla pakoputki voisi olla tukossa.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

99roxi

Ei auta, olen kokeillut kahdella eri pakoputkella.
Vielä lisäyksenä tuohon vian kuvaan,
Vika tuli "puuntakaa" eli mopi lakkasi toimimasta kesken ajon.

A_sentaja

Minulla oli joskus aprilian enduromopo, jossa vastaavaa oiretta ilmeni, syyksi paljastui rikkinäinen magneetto. Magneeton virta-arvot voi mitata ja verrata niitä valmistajan ohjearvoihin. Toinen harvinaisempi voisi olla sulakkeen palaminen,jos sen takana on koko mopon sähköpiiri.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

99roxi

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 08.08.16 - klo:14:16
Minulla oli joskus aprilian enduromopo, jossa vastaavaa oiretta ilmeni, syyksi paljastui rikkinäinen magneetto. Magneeton virta-arvot voi mitata ja verrata niitä valmistajan ohjearvoihin. Toinen harvinaisempi voisi olla sulakkeen palaminen,jos sen takana on koko mopon sähköpiiri.
Pitää kokeilla, "hyllyssä" on takuu ehjät vauhtipyörä ja staattori,
voi olla mun helpompi kokeilla niillä kun ei sähköstä ymmärrä juuri mitään  ;)
Sulakkeita ei tässä ole kuin akun varassa oleville toiminnoille,
sähköstartti, töötti, yms

99roxi

Staattorin ja vauhtipyörän vaihdoin eilen, ei vaikutusta.
Vika aikalailla identtinen.

helkama sc-r

Irrota pensahanan alipaineletku ja tuki imukaulan putki, johon letku kiinnitetään.
Se estää kaasarin mahdollisen tulvimisen ja voi testata toimiiko mopedi.

99roxi

#9
Kokeillaan, tosin sekä kaasari että alipaine hana on kertaalleen vaidettu.

EDIT:

Ei muuttunut oire letkua tukkimalla, puola on seuraava vaihtoehto jota kokeilen.

pera8x

koitas toisella tulpalla.

Skodesetä

Kokeile fairy/vesikompolla suihkuttaa tiivistekohtiin, jos kuplii, on ilmavuoto. Itsellä kävi jopo hyvää tyhjäkäyntiä, mutta kaasua ei voinu antaa lämpimänä ilman sähköryypyn irti kytkemistä. Vuosi lohkojen välistä :(
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.