Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Juha

1. Tässä mallissa rävähtää koko ruudun kokoinen öljykannun kuva, sekä syttyy kolmio varoitusvalo. Viimeksi kun hain liikkeestä öljyä, niin suosittelivat laittamaan tietyn matkan välein lisää. Jos onkin käynyt niin onnettomasti, että öljyanturi on mennyt rikki, eikä ilmoita loppumisesta.

2. Tuo on varmasti ihan alussa ok. Mutta ehkä parempia kohtaita olisivat soratiet, joissa tulisi vaihtelua kierroksille 5000-8000

3. Itselläni tehollinen alue on 6000-8000, mutta uuden hihnan kanssa tulee vähän kankeutta 6000 paikkeilla. Sisäänajon jälkeen toimii jo paljon paremmin.

4. Puolisynteettinen öljy on hyvä, ei missään nimessä täys-synteettistä ja on hyvä pysyä samassa merkissä.

teropa

Kiitos vastauksista, Juha!

Tosi kiva on tuo skootteri, erittäin laadukkaan oloinen peli :). Ja mikä tärkeintä, mahtava ajaa.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

A_sentaja

Muistakaa poijjaat, että vanhemmissa aprilian di-tech malleissa oli aprilian oma mosa ja nykyisissä on piaggion valmiste. Eli moottori on eri ja viat sen mukaisia.. Mutta on aprillia hyvä merkki edelleenkin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Juha

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 28.06.08 - klo:21:45
Muistakaa poijjaat, että vanhemmissa aprilian di-tech malleissa oli aprilian oma mosa ja nykyisissä on piaggion valmiste. Eli moottori on eri ja viat sen mukaisia.. Mutta on aprillia hyvä merkki edelleenkin..
En nyt tarkkaan muista missä, mutta joissain uusissa on myös Morinon(?) koneet.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Juha - 29.06.08 - klo:00:21
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 28.06.08 - klo:21:45
Muistakaa poijjaat, että vanhemmissa aprilian di-tech malleissa oli aprilian oma mosa ja nykyisissä on piaggion valmiste. Eli moottori on eri ja viat sen mukaisia.. Mutta on aprillia hyvä merkki edelleenkin..
En nyt tarkkaan muista missä, mutta joissain uusissa on myös Morinon(?) koneet.
Morini?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teropa

Jenkkifoorumin perusteella vasta 2009 mallissa olis Piaggion kone. Morini sitä ennen.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 29.06.08 - klo:20:14
Jenkkifoorumin perusteella vasta 2009 mallissa olis Piaggion kone. Morini sitä ennen.

Tero
Käsittääkseni euromalleissa on Piaggion kone, ja jenkki/kiinamailleissa on Morinin kone. Jos puhutaan malleista 05-08.

Jenkki ja kiinamalleissa on käsitääkseni kaksi pientä eroa. Niistä löytyy myös edestä parkkivalot ja prikka on erinlainen lain salliessa eri huippunopeus.

teropa

#52
Aivan, näinhän se varmaankin on. Jenkit oli aivan kuumina tuosta 2009 mallista, jossa on heillä Piaggion kone :). "Kuulemma" parempikulkuinen kuin se Morini.

Vielä tuosta sisäänajosta tekee mieli kysyä.

Kun ei ole noita sorateitä nyt oikeen semmosia, joille viittis mennä rylläämään, niin onko se ihan ookoo ajaa välillä vähän isommillakin kierroksilla tuolla vempeleellä?

Ohjekirjassa on muistaakseni 0-300km max 1/3 kaasu, 300-500km max 1/2 kaasua ja yli 500km täys kaasu. Että pitäis 300km jaksaa körötellä tuota mittari 30kmh:ta... Tuntuis, että männänrenkaat asettuu paremmin jos välillä kierrättää myös? Vai mitä mieltä?

Ja vielä öljyn lisäämisestä. Kuinka pitkään voi about ajaa täydellä öljysäiliöllä? Noin suurinpiirtein?

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Tästä on täällä aikasemminkin puhuttu paljon. Eri merkkien yhteydessä kyllä, mutta samat yleissäännöt sopivat kaikkiin. Kyllä välillä on hyvä antaa reippaammin kaasua. Mutta vaihteleva kaasun käyttö taitaa olla parasta. Huonoin taitaa olla vaihtoehto: tuppinurin kokoajan.

teropa

Juha, onko mitään kokemuksia tuosta öljyn riittävyydestä/kulutuksesta?

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 01.07.08 - klo:10:33
Juha, onko mitään kokemuksia tuosta öljyn riittävyydestä/kulutuksesta?

Tero
Olen saanut menemään 1700km yhdellä litralla käyttäen Motulin Scooter 2-t osasynteettistä. 2000km luvataan ohjekirjassa  ::)

teropa

Paljon enemmän voi siis ajaa kuin kuvittelin!

No ei tuossa kyllä tarvi öljyn kanssa läträtä sitten! Nyt ajettu 400km, ja odotellut olen, että millon pitää lisätä :D.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

TumppiTour

Tulee kuukauden päästä tämä factory. Mitä tolle pitäis tehä et näyttäis siistimmält? :D

Juha

Lainaus käyttäjältä: TumppiTour - 10.08.08 - klo:16:02
Tulee kuukauden päästä tämä factory. Mitä tolle pitäis tehä et näyttäis siistimmält? :D
Sanoisin että lumilapiolta näyttävä lokasuoja, mutta pitää sitten varautua kuraiseen selkään. Itse tein 2-3mm pellistä uuden kilven telineen joka tuli vanhan ruuveihin kiinni. Aluksi oli kiinni variaattorikopassa, mutta värinät olivat liian voimakkaita ja hajottivat kilven.  :-\

TumppiTour

Mitä tekis tohon Aprilia sr 50 r factoryyn että sais:
1. top speedit sinne 56-58 oikeeta (ei mitää mittarii)
2. kiihtyy paremmi

Ilman että mitään radikaalia tekis, ja että ne palat vois laittaa helposti takas jos on tarvis.