Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

elteppo

No ny se teki sen taas! Tätä ennen mopo toimi täysin normaalisti. Laite käymään kävi hetken sammutus ei millään käymään. No vaihdoin tulpan ei auttanu. Vähän yritteli kun käänteli kaasua. Mopossa virtapäällä otin TPS:n pistokkeen irti ja laitoin takas mittaristossa kolmio ja service teksti starttaus mopo käy :o ei arvatenkaan vastannu kaasuun annoin käydä hetken sitten TPS resetointi ei käy. Sama jumppa uudestaan taas käy tällä kertaa sammutin vehkeen en tehny TPS resettiä ny se lähti käymmään kun vääntelee vähä kaasua samalla kun starttaa.Kävin pätkän ajaan toimii hyvin ajossa. Tein TPS resetin mopo lähtee vieläkin käyntiin mutta kaasua pitää vääntää samalla kun starttaa. Aiemmissa viesteissä oli samanlaisia oireita mutta taitaa olla jo niin vanhoja ettei niitä kukaan muista miten on korjaantunu vai onko etes.

konenikkari

#181
19.07.16  ja nyt taas ;D
Onko skotu seisonut käyttämättömänä talven yli, eli oliko ajokauden avaus käynnistys.
Oliko akku kunnossa eka käynnistysyrityksen aikoihin.
Lataa akkusi täyteen, irroittamalla se kotelostaan, jos epäilyksiä akun kunnosta tai iästä,
osta uusi.
Kaiken epätoivoisinta on taistelu akun kanssa josta ei ole täysin varma.
Samalla kun irroitat akun käyttöpaikastaan,pidemmäksi aikaa ECUn oletukset vaihtuu defaulteiksi.
Saman voi tehdä myös irroittamalla molemmat sulakkeet, pidemmäksi aikaa.
Yleensäkään, ei noita tikutaku vehkeitten akkuja kannata paikoillaan ladata.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

No taas. Kyllä tuota on saanu rassata tuossa välissäkin oon vaan selvinny ihan ominneuvoin ei oo tarvinnu kysellä täältä. Ei oo ensimmäisiä käynnistyksiä tällä on ajeltu koko talvi, ei ny ihan joka päivä mutta kumminki. Ja patteri on kunnossa jaksaa startata piiiiitkään. Nyt se kuulemma alkaa jo käynnistyä paremmin. On nämä ihime vehkeitä.   

elteppo

Nyt se ei taaskaan lähe käyntiin, eilisen olivat ajellu ja toiminu hyvin kunnes ei enää lähteny käyntii. Käskin ottaa akusta piuhan yöksi irti jospa se vaikka auttas. Mietin vaan tuota uutta tulppaa että onko sekään ihan terve, kun se oli sillä vanhalla tulpalla yrittäny käyntii kun vaihdoin uuden se yritti vähä paremmin. Mutta mikä sen selittää jos käyttää TPS pistokkeen irti lähtee käyntii. Vikakoodeja ei ole.

Coastside

#184
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?189636-Understanding-the-inside-of-the-TPS

Selittää sen toiminnan ja vian haun ja resetin englanniksi. Kuvia. Tuleeko ECU:ta 5 V ja onko hiilikalvoliuskojen (2 kpl) vastus 1,2 k. Toinen nousee ja toinen laskee double mallissa läpän asennon muuuttuessa. Muuttuuko mittausarvot kun se ei käynnisty/käy. Sen pitäisi näyttää vikakoodia.

ECU 03 Wrong signal from throttle position sensors
ECU 06 Throttle position sensor 1 malfunction
ECU 07 Throttle position sensor 2 malfunction

Vastuksia voisi tutkia kytkemällä mittarin ja seuraten lukeman muutosta kääntäessä ääriasennosta toiseen useaan kertaan. Onko se sama?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

elteppo

Ilmasuuttimen o-renkaathan sieltä oli häippässy ja suutin tosi karstanen, kumma kyllä et välillä toimi. Mikähän tällä on ongelma kun viimesyksynä vaihdoin edellisen kerran nuo tiivisteet. Sillon oli oireet ihan selkeät, hankala saada käymään ei käyny oikeen ja mootorista kuulu selvä ääni kun puristuspaineet karkasi. No jaa sillon ei ollu kyllä tiivisteistä mitään jäljellä nyt sentään jotain rippeitä. Viimes sen kyllä sai käymääm pirusti starttaamalla.

konenikkari

Ilmasuuttimessa on, ymmärtääkseni, o-renkaiden lisäksi myös nailonin oloinen, vaalea tiiviste, joka myös pitäisi uusia.
Pelkät o-renkaat ei taida kestää, puristuspaineita.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

Niinhan sielä on, joka on kyllä uusittu viime kerralla. Nyt tilasin 2kpl. nii ompahan varalla. jonka pitäs olla teflonia mutta pirustako sitä tietää kumpaa se on. saman näköstä ainetta. Se tefloni tai nailonihan sielä ensimmäisenä antautuu ja sitte lähtee o-renkaat.

Nobody

#188
Aihe vuosia vanha mutta minulle ajankohtainen.

Mistä voi Suomesta ostaa aikaisemmassa viestissäkin mainitun nailon renkaan ja sopivat O-renkaat.

Edit. Itse itselleni vastaten. Ei mistään.