Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer California 250 cm

Aloittaja Teemu, 22.10.15 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

Teemu

Erehdyn ostamaan pari vuotta sitten ko. skootterin. Olen saanut laitteen käynnistymään muutaman kerran, että mittariin on tullut 300 km.
Olen protestoinut maahantuojalle ja kauppiaalle asiasta, hyvin välinpitämätöntä toimintaa asian suhteen. Maahantuojan Salossa toimiva varasto/"huolto",teki vaatimuksestani ns. mahantuontihuollon jaka oli tekemättä. Vaihtoivat öljyt, tulpat ja tarkastivat pakkasnesteet. Käynnistymiseen eivät osanneet tehdä mitään. Nyt tarvitsen tietoja, kokemusta omaavilta . Jos vaikka ensikesänä voisi tehdä jonkin matkan.

helkama sc-r

Vie huoltoon, jossa osataan korjata vika tai säätää esim. tyhjäkäyntiseos, tai säädä itse.

Samppa

Koska tuo on pari vuotta vanha ja noin vähän mittarissa, niin olethan yrittänyt nyt käynnistellä tuota tuoreella bensalla?

Eli siis tuo ei ole uudesta lähtien käynnistynyt hyvin. Hmm. Onkohan siinä kaasari missä säädöissä tai miten liipaisinkäämin etäisyys? Entä oletko automaattirikastinta sen tarkemmin ihmetellyt?

http://www.skootterini.com/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Teemu

Joo, bensat on vaihdettu, mitään huoltotoimenpiteitä en ole voinut tehdä, maahantuoja ei pysty toimittamaan mitään manuaaleja. Mukana tuli joku 2-tahtisen esittelylehtinen. Maahantuoja Jari Komulainen ei vaivaudu edes vastaamaan kysymyksiin..

Kone1

Kuluttaja asiamieheen yhteyttä. Josko sitten kuuntelee?

Coastside

#5
Jos kaasuttimeen saakka on puhtaat bensat siis joko käynyt tai läpilaskettu, voi koettaa rikastaa seosta tukkimalla ilmanoton lähes tukkoon. Jos ei lähde niin tulpasta näkee ja haistaa saiko se bensaa. Sen jälkeen sähköpuolen kimppuun. Jos on dc cdi niin vaatii akkuun tarpeeksi varausta. Liipaisukäämi jo mainittiin, sen väli pariksi milliksi. Johtojen liittimet kannattaa tarkistaa ja maadoitukset kaikista paikoistaan. Tappokatkaisinten asento tarkistaa myös, joita on kahvassa ja tai sivujalassa.

Sähköt näissä on huonot ja pääsyy käynnistysvaikeuksiin. Bensapuoli oikkuilee vanhoista bensoista, joka voi tehdä hyytymätukoksen jo viikoissa (kokemuksella). Hyvällä tuurilla se lähtee imuaukon tukkimalla sen käydessä tyhjäkäyntiä jos on saanut käymään muttei kestä kaasua. Silikoniletkut ja suodatin autaa paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Liiipasukäämin etäisyys 0,5mm
Ryyppy on valmiiksi päällä.
Huoltotoimenpiteisiin ei tarvii manuaalia, vaan työkaluja.

pera8x

ei uutta peliä tarvitse huoltaa. jos se ei toimi, niin sitä pitää korjata. työkaluja siihenkin tarvitaan enemmän, kun manuaaleja. samat systeemit pätee tässä, kun kaikissa muissakin polttomoottoreissa. ilmaa, pensaa ja kipinää. kaikki oikeaan aikaan ja oikeassa suhteessa, niin alkaa käymään, jos on mekaanisesti kunnossa.

Coastside

#8
Hyvä tai ongelmia lievittävä puoli on että nämä 152qm koneiset on pääosin samanlaisia kuin 139qm moposkootterit ja kokemusta löytyy.  Siitä mikä erityisesti kiinalaisilta menee pieleen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Tuommonen reilun vuoden ajamattomuus saattaa tukkia kiinankaasuttimen jo niin että kuvaamasi ongelmat ovat mahdollisia. Varsinkin jos on yhä vuoden vanhat bensat sisällä. Eli kaasutin irti ja auki sitten perusteellinen puhdistus. Jos et ole itse kaasuttimien kans rassannut niin pyydä joku kokeneempi kaveriksi. Korjausta vai huoltoa ?? Ajan myötä huomaa että huoltoahan se tuo kaasarin purkaminen on varsinkin kun useimmiten ei sinne tarvii osiakaan uusia, tosin sitä luistin kalvoa on syytä tutkia tarkkaan kun kaasarin avaa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Onko se silti nelitahtinen? Googlella en heti vastausta löytänyt.

Että ei pahitteeksi olisi tarkastaa venttiilien välyksiäkään, kaasarin putsaamisen lisäksi. Sitten vaan ajoa, jotta paikat tiivistyy ja vertyy.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 23.10.15 - klo:09:33
ei uutta peliä tarvitse huoltaa. jos se ei toimi, niin sitä pitää korjata.

Yleensä maahantuoja tekee käyttöönottohuollon, mutta kiinalaisissa tehrään käyttöönottokorjaus.

konenikkari

#12
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 23.10.15 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 23.10.15 - klo:09:33
ei uutta peliä tarvitse huoltaa. jos se ei toimi, niin sitä pitää korjata.

Yleensä maahantuoja tekee käyttöönottohuollon, mutta kiinalaisissa tehrään käyttöönottokorjaus.

::) Totta, tosin kyseessä liennee, valmistus.
Sillä sitä mitä ei ole koskaan kunnolla tehtykään,ei voi korjata, se täytyy valmistaa loppuun.
On se helevetin kumma, ettei suomessa osata edes paskaa nykyisin valmistaa.
Sekin täytyy roudata, toiseltapuolen maapalloa.

Ja lopuksi keventävä vitsi:
Noó
"mummo oli lääkärissä, ja sai tohtorilta lääkkeitä.
Lääkäri vakuutti että nyt kyllä mummo paranee.
Mummo taas vakuutti, ettei varmastikaan parane, kunhan nyt tulisi edes entiselleen."
Kiinanmopon korjaaminen kiinanosilla, johtaa vain ja ainoastaan, tilanteen entiselleen saattamiseen.
pera8x toimia seuraan mielenkiinnolla,sehän osoittaa että suomessakin sentään jotain osataan... :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mao

Missäpäin vaikutat? Jospa lähettyviltä löytyisi avulias foorumilainen, joka tulisi jelppimään miestä mäessä.

Teemu

Voisi olla hyvä idea saada apua, asun Porin lähellä...