Ilman bensapumppua (siirtopumppu) olevia skootterimalleja taitaa olla enään hyvin vähän markkinoilla ja ei se kaasutinkoneen siirtopumppu juuri sen kummempi ole kuin ruiskukoneessakaan. Itse olen yhden ruiskupumpun vaihtanut joka oli viallista valmistus-sarjaa (suunnitteluvika).
-04 ruiskuburgmanin möin pois yli 80tkm ajettuna, oli orggis pumppu+suodatin ja ei ikinä mitään häiriöitä..
Kyllä se ruiskutus tuo niin paljon hyviä käyttöominaisuuksia vs kaasutin että en kyllä kaipaa enään kaasuttimia 2-pyöräiseen tai autoonikaan.
Esim: käynnistyvyys, käynti ja veto hyvä kylmänäkin. Veto hyvä eikä vaihtele ulkolämpötilojen mukaan. Tasainen ja hyvä tyhjäkäynti. Eikä kärsi pitkästä talviseisokista kuten kaasutinversio helposti tekee.
MUTTA kyllä ruiskuskodukin voi huono olla jos se on semmoseksi tehty mm käyttämällä huonoja komponentteja tai yksinkertaisesti tekemällä sähkötyöt huonosti niinkuin monesti on ollut.
Kysynpä vaan että kuinka moni haluaisi vielä käyttöautokseen kaasutinversion ympärivuotiseen käyttöön ?
Auton ympärivuotinen käyttö ja skootterin kesäajo ovat kaksi eri asiaa. Autoon minäkin haluan ruiskun.
Ostin vaimon työmatkoille 4T Kymcon (vm 2011, 400 €) ja olen tosi tyytyväinen. Alkuongelman jälkeen ei mitään starttiongelmaa. Ei tarvitse sahata, vain näpäys starttinappulaan ja kone käynnistyy heti. Vedon ja tyhjäkäynnin kanssa ei ongelmaa. Kulutuksen keskiarvo yli 2000 km matkalla 2,1 l/100 km. Koskaan ei tule hajoamaan pensapumppu, ruiskusuutin tai ecu tai mitä muuta ylimääräistä ruiskukoneessa onkin.
Talviseisokin ongelman välttää käyttämällä syksyllä kaasuttimen tyhjäksi. En ole sitä tehnyt, silti ei ongelmaa vaikka kylmässä tilassa on ruohonleikkuri, jyrsin, moottorisaha, lumilinko ja trimmeri.