Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Partanen

No omistaja sopeutui elämään asian kanssa viime kesän ajan. Juuri selätetyn talven aikana oli hankkinut toisenlaisen pakoputken, ja sen johdosta ensivaikutelmat oli sen suuntaiset, että ongelmia ei ollut. Ymmärtääkseni hankintalistalla on ollut ajoittain uusi kaasutin, vaikka mistä sen tietää että auttaako. Siksi kai on vasta hankintalistalla. Eiköhän tässä alkukesän aikana päästä ajolenkki heittämään, niin silloin viimeistään voin kuulumiset kysellä. Tosin ruiskuversio mahtaa olla oma lukunsa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Toka tankki talven jälkeen menossa joten pitää odotella kunhan pääsen kunnolla ajamaan.


Ei mopolla mahottomia

kaahonen

Tämmönen ohje tyhjäkäynti ongelmaan:


Key off, start-run switch on
Open throttle full and hold
Key on for 8 seconds
Close throttle
Key off

Toinen mitä huomasin oli se että  kun akku alkoi olla lopussa alkoi ilmaantua tosi outoa kierrosten heijjaanista.

Nämä siis ruisku versiossa.
Ei mopolla mahottomia

konenikkari

#168
Kyseessä liennee kaasuläpän asennon tunnistimen asetusarvojen, nollaustoiminto.
Joku kieltä ymmärtävä kun vielä kääntäis tuon mullekin, suomenkieliseksi.
Olisin kiitollinen.
Kaikissa ruiskuissa on akun toiminnan varmistava ns. suojajänniteraja.
Se kun alittuu etsii ruiskun elektroniikka aivan omia asetusarvojaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Virrat pois, start-run kytkin päälle
Kaasu auki ja pidä
Avaimesta virrat 8s ajaksi päälle
Kaasu pois
Virrat pois
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

kaahonen

Kannattaa tehdä itse niin tietää mitä saa
;-D
Ei mopolla mahottomia

pekpel

Voisi hyvinkin olla liikaa ööliä
Tuuletuskanava taitaa tuo reikä olla, sellainen löytyy joka moposta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 02.06.13 - klo:18:10
Voisi hyvinkin olla liikaa ööliä
Tuuletuskanava taitaa tuo reikä olla, sellainen löytyy joka moposta..
Jee jee 8) Taas opittiin uutta.
Hyvä viikonloppu kaiken kaikkiaan, kaasari purettu pilunpäreiks ja koottu kaikilla osilla takas, venttiilit säädetty... ne tosin moposta. :)

Nyt kun saanut ajaa yksikseen, niin seurannu tuota Xcitingin kulutusta, kakspäällä vei sen vitosen sadalla. Yksistään sellaista reilua satasen vauhtia, kulutus 4.6l/100km.
Eli ei se kyytiläinen juurikaan lisää kulutusta...

Ikis

Moi

Se pikku reikä on stefan ja laakerin välissä ja mulla tiputti keväällä
öljyä siitä reiästä. Korjaantu stefan vaihdolla.

Xciting 500 06 --> T-Max 500 08

Zurg

Taidanpa minäkin kertoa hieman seikkailuistani Kymcojen ja varsinkin Xcitingien ihmeellisessä maailmassa (varoitus, saattaa tulla pitempi vuodatus  :D)

eli: Hommasin ensimmäisen kaksipyöräiseni kahteenkymmeneen vuoteen (vaimon vastalauseista huolimatta) n. -04 *Tarjoustalosta*  :D. Ajeltuani pari kuukautta totesin ettei mopon moottori oikein jaksanut kuljettaa mahakasta varttani ja katseeni kiintyi Kymcon Grand Dinkiin josta kaupat syntyivätkin pikaisesti (arvelin että saatuani kotijoukkojen kanssa 'pään auki'  kiinnostus siihen *millainen* se kaksipyöräinen on samantekevää). No, Dink kuljetteli minua n. vuoden jolloin aloin hermostua sen pieniin pyöriin (nupukivi sai koko toosan kolisemaan sen tuntuisesti ettei kotiin pääsisi). No, Xciting oli juuri tulossa markkinoille ja arvaahan sen miten siinä kävi.....Tuolla ajelin kuutisen tuhatta kilometriä kunnes kytkin alkoi jurisemaan. Tuolloin ei vielä netissä ollut tietoa siitä että kyseessä on ominaisuus, ei vika???

Sen jälkeen kävin läpi useita kustomeja ja vielä yhden Xcitingin jossa...sama jurina. Ja taas vaihtoon ennenkuin purkee!

No tässä tänä keväänä huomasin erään Sipoolaisen pyöräoutletin myyvän -06 tummaa kaunotarta vain 11000 ajettuna (ainakin sen verran mittarissa oli...). No, ei kaksi ilman kolmatta ajattelin ja löin ekut tiskiin, varsinkin kun koeajolla ei kuulunut mitään ylimääräistä! Muttta, mutta, parin päivän jälkeen kuinka ollakkaan kuului tuttu valitus...nyt kuitenkin netissä luuhattuani tiesin ettei se välittömästi johda Kiinailmiöön vaan ns. kuuluu asiaan. Sen verran asia kuitenkin kaiveli (jos lähdet vähänkin viuhakkaammin liikennevaloista et halua että porukka katselee perääsi odottaen että koko pyörä purkeaa).

No iltana yhtenä luuhasin e-bayssa ja kaljapäissäni päätin että nyt loppuu valitus! Tuloksena kuriiri rahtasi viikon päästä ovelleni Malossin kevlar-hihnan, Maxi-fly kytkimen ja Dr. Pulleyn uuden kytkinkellon joita tietysti ryntäsin asentamaan saman tien. Saatuani variaattorin kopan irti mietiskelin kuitenkin hitaassa kallossani että olisi ehkä parasta vaihtaa osa kerrallaan jotta selviäisi mikä niistä pitää itkuvirttä. Todettuani että kytkinkellosta on helpoin aloittaa vaihdoin sen varttitunnissa, löin kopan uudelleen kiinni ja sikana koeajolle!

Tulos: ei mitään ääntä, kytkin ottaa kuin unelma eikä mitään tärinää! Tämä siitä huolimatta että vanha kellokin näytti olevan aivan OK - kunnossa ja pölyäkin oli minimaalisesti!

Haittapuolena voidaan pitää varsin suolaista hintaa (n. tuplasti Saksassa orkkisosaan verrattuna), Suomeen roudattuna paristasadasta jäi vain kahvirahat  :-\. Ja tietysti pitkän ajan testaus vielä puuttuu.

Toivottavasti tästä on seurakunnalle apua (kaikkien tuskin kannattaa ostaa myös kytkintä ja hihnaa varaosiksi  :)

kaahonen

Paljonko olet nyt tahkonnut tuolla uudella kytkinkellolla?
Ei mopolla mahottomia

Zurg

Vasta pari päivää ja muutaman kymmenen kilometriä...eli ei vielä oikein käy kestotestistä  :)

lehtijussi

Noh, aja ensin pari tuhatta, katotaan sitten alkaako vonkumaan!
Tosin omassa loppui vonkuminen neljässä tuhannessa... saa nähdä koska alkaa, ja alkaako taas.
En ota paineita siitä asiasta. ;)

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Zurg - 13.06.13 - klo:22:00
Vasta pari päivää ja muutaman kymmenen kilometriä...eli ei vielä oikein käy kestotestistä  :)
Onko testikilsoja tullut jo lisää?
Ei mopolla mahottomia

susu400

Hei. Minäkin vaihdoin neljäsatasen Burgmanini Kymco Xciting 500 Ri :hin. Tyytyväinen olen ollut. Kymco tuntuu napakammalta ja vakaammalta ajossa. Erityisesti paljon paremmalta tuntuu ajella tuulisella kelillä! Myös laatu tuntuu hyvältä. Hinta-laatu -suhde siis kohdillaan. Hommasin korkean Givin tuulisuojan sen semmosen jossa on ne sivusakarat. Erittäin hyvä ostos! Ei tuule enää kypärään. Sporttinen ulkonäkö tosin muuttui skootterimaisemmaksi. Eipä muuta kuin mukavia ajelukelejä kaikille!