Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Speedfight 2 / 2009. Ei kipinää

Aloittaja PSF2, 05.09.10 - klo:17:04

« edellinen - seuraava »

PSF2

Terve.

Ongelma on siis seuraava:

Olin ostanut Peugeot Speedfight 2 (ilmajäähdytteisen, 2-tahtisen) vm. 2009 kolaroituna/varastettuna. Virtalukko oli pöllitty joten olin hommannut uuden ja sain käsiini kytkentäkaaviot joiden mukaan se toimi. Ensimmäisiä kertoja kun olin kokeillut käynnistää niin se ei käynnistynyt, kuitenkin olin sen 2 saanut käyntiin saman päivän aikana ja se ajoi hyvin.
Kuitenkin viikon seisonnan jälkeen se ei enää käynnistynyt ollenkaan. Nyt olen tarkistanut kipinän saannin ja sieltä ei tule yhtään mitään. Muutaman kerran vain on sieltä kipinä tullut mutta aivan satunnaisesti. Sama sähkö- ja polkaisustarttauksella.

Pensaa ja öljyää saa hyvin, kipinä vain puuttuu. Olen koittanut toisellakin tulpalla mutta ei ole vaikutusta.

Toinen asia mitä olen huomannut sen tekevän on öljyvalon vilkkuminen aina välillä. Samalla kuuluu noin joka sekuntti naksuttamista ja paikansin äänen tulevan öljypumpusta. Tätä ei tapahdu aina; vilkkuminen ja pumpun toiminta lakkaa kun yritän käynnistää.

Kyseessä EI OLE ajonestollinen malli vaan tavallinen CDI ilman ajonestoa. Kyseessä DELLORTON CDI. Missä voi olla vikaa?

JaakkoFagerlund

Voisi olla joko puola tai sitten CDI, mutta varmistaisin ensin molempien shäkönsaannin, eli että kaikki liittimet ja johdot on ehjät ja kiinni missä kuuluukin, kun kolaroitu on.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

PSF2

Yhden päivän se siis kuitenkin toimi ihan hyvin ja ajamaankin pääsi.
Eräältä korjaamolta sain uudet kytkentäkaaviot ja epäilen, että juuri puolalle menevä sytytyksen antava liitin/CDI välillä on kulunut. Pitää se tarkastaa ensimmäisenä.
Ihmeellinen juttu on se, että runko ei ole AINA maissa joten vedin johdon suoraan negatiiviselta akun navalta runkoon johdon. Pitäähän se kuitenkin korjata. Kun lohkon päällä olevaa suojamuovia liikutteli niin maat taas palaavat runkoon  ???

Paljon puolalla pitäisi olla vastusta niiden kahden navan välillä? Tietääkö joku sanoa?

Samppa

Katsoppa se virtalukkokin vielä kerran lävitse. Puolan tarkat mittausarvot ovat pitkälle merkkikohtaisia eli pitäisi olla pösön huoltomanuaali käytettävissä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

PSF2

Virtalukon olin uusinut ja olin sen kytkenyt kaavion mukaisesti. Tuskin siinä piilee se ongelma sillä samalla asennuksella sen kerran sain päiväksi toimimaan.