Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50 Factory 2006, ajettu 18000km

Aloittaja ramsayy, 26.05.10 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

ramsayy

Moro!

Ajattelin ostaa käytettyä Aprilia SR:ää ja tänään silmääni pisti yksi todella loistava yksilö.
En ole ammattilainen näissä asioissa, joten kysyisin täältä yhtä juttua: onko 18000km ajettu paljon skootterilla?
Kannattaisiko siis ostaa noin paljon ajettua skootteria, kiitos!

pugt200

Nettimotossa on 83 50 cc skootteria, joilla on ajettu yli 15 tkm. Yli tuhat kilomeriä ajettuja 983 eli Aprilian 18 tkm on tätä tilastoa tulkiten paljon. 66 tkm on ennätys ja yli 30 tkm ajettuja on viisi eli jatkuvalla huollolla pääsee toisaalta aika pitkälle.

Coastside

Keskiarvojen mukaan paljon ajettu, mutta kuntohaarukka on hyvin laaja. Kaupan pihassa ekalla startilla seinään ajettua ei kannata ostaa vaikka kilsaakaan ei ole ajettu ja paljon ajettu voi olla hyvin nipussa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Kyllähän tuollaisen ostaa uskaltaa jos sitä on huollettu, mäntä vaihdetaan noin 10tkm lukemissa, ei pakko jos ei siritä.
Ulkonäkö kertoo paljon käyttäjästä.
Kaveri osti just tuollaisen tyttärelleen, 7000km ajettu, 1 omistajalta, 1300e.

Samppa

Piri juurikin sanoa samaa kuin -Jarkko- eli riippuu miten sitä on huollettu ja mikä on skootterin yleisilme..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Ostin juuri pojalle todella hyväkuntoisennäköisen vm 2007 Derbi-kevarin. Vein sen kuitenkin "keväthuoltoon" vaikka kymppitonnin huolto oli tehty vain 300 km sitten mutta aikaa huollosta oli 8 kk. Alla remontin kohdelista:

  • eturengas vaihdettu
  • etupyörän laakerit vaihdettu
  • etujarrusylinterien jumin aukaisu
  • takajarrujen tarkistus
  • uusi etujarrukahvan etäisyydensäätöruuvi
  • moottoriöljyn tarkistus
  • jarrunesteen tarkistus
  • jäähdytysnesteen tarkistus
  • akun tarkistus
  • tyhjäkäynnin säätö
  • koeajo

Asentaja totesi, että Derbi oli hänen mielestään hyvässä kunnossa johtuen mm siitä, että se oli maltettu pitää vakiona. Lopuksi kuitenkin hän sanoi huomanneensa koeajon jälkeen, että toisen etuiskarin tiiviste oli alkanut jo tihkua. Päätettiin hoitaa se seuraavalla kerralla, koska pyörää tarvitaan ajoharjoitteluun.

Derbin kevari on paljon järeämpää tekoa kuin ko merkin mopot mutta jo kymppitonnin kohdalla on  kaikenlaista pienta kuluvaa uusittavaa (renkaat, pyörienlaakerit, ketjut, rattaat, tiivisteitä yms). Ja tämä oli siis hyvin pidetty yksilö.

Jos 18 tkm ajettuun skodeen on jo vaihdettu kaikki mitä tuohon ikään pitääkin ja hinta on n 15 - 20 % uuden hinnasta (2500â,¬ -> max 500â,¬), niin mikäs siinä. Pitää kuitenkin varautua myös siihen, että korjauslasku on vuoden sisään saman verran kuin skoden ostohinta.

kimmol

Itsellä factory -05:nen. minulle tultaessa ajettu 16tkm, nyt 17 500. mitään suurempia vikoja en ole löytänyt,pakoputki oli mennyt kuulema just ennen minulle tuloa,joten se ainut isompi remontti mitä tehty,variaattorin lautaseen on kulunut semmoinen lovi kohdalle 50km/h,johtuen paikallaan olleesta prikasta. ei haittaa menoa ,hieman ontuu juuri siinä kohdassa , uusi vari tulossa.Ja prikka on tallin seinällä... ;D.tietysti rengaat on vaihdettu ja muutama hihna,mutta muuten kelpo vastine rahoille.

Kulutus on uskomattoman pieni ollakseen 2-t. ajan itse joka päivä yli 30km ja tuolla 1500km mitä ajanut olen niin 2,0 - 2,3L/100km ollut kulutus ja ajeltu on liikennevirran mukana joskus hieman kovempaakin.
Kait se omani huomenna hajoo kun nyt kehun ....