Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymcon luistin halkaisija? (PD19J)

Aloittaja tommi, 29.04.10 - klo:09:32

« edellinen - seuraava »

tommi

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 02.07.09 - klo:17:04


Kymco agilityyn bensapinnan taso löytyy huoltokirjasta, mutta kinroadin Walbro PD19J kaasuttimeen en ole tietoa löytänyt. Kymcossa on sen verran erilainen kaasutin, että se tieto ei taida päteä walbrossa (vaikka molemmat keihin CVK kopioita ovatkin).

Kymcon kaasuttimessa esim. kohokammion tiivistepinnan taso on sivulta katsottuna kurkkuun nähden lähes suorassa, kun walbrossa se on vinossa. Walbrossa kohon akseli on ruuvilla kiinni, kun kymcon versiossa se on alumiinitappien päissä ilman ruuvia. Kaasuttimen kalvo on halkaisijaltaan sama, mutta kymcossa se luistiosa (jossa neula) on halkaisijaltaan pari milliä leveämpi ja 8mm pidempi. Lisäksi ainakin se pieni ACV kalvo siinä kaasuttimen kupeessa on erilainen (kymcossa kalvon tappi on jokusen millin pitempi ja hieman paksumpi, tuo virijavaran kalvo EI käy kymcon vakiokaasuttimeen). Tuollaisia pieniä eroja noihin on tehty, jotta osat ei varmastii kävisi toisiinsa...

Mikäs se Kymcon luistimen halkaisija tarkalleen on? Jos muistat tai viitsit mitata sen niin voisit ilmoitella tähän ketjuun. Samaten kalvon halkaisijan. Olen pitkään hakenut uutta kalvoa tähän omaan PD19J kaasariini, nimeltään "Da Shun", joku japsikaasari. Näitä Keihinin kopioita lienee useampiakin. Tässä mun mallissa luistimen halkaisija on 20mm ja kalvo 55mm. Vakio PD18J mallissa mitat ovat 16mm & 50mm.

CvekS

...

Jamppa

#2
Lainaus käyttäjältä: tommiMikäs se Kymcon luistimen halkaisija tarkalleen on? Jos muistat tai viitsit mitata sen niin voisit ilmoitella tähän ketjuun. Samaten kalvon halkaisijan.

No niin, mittasin tuon 2008 vuosimallin kymco agilityn luistin halkaisijan työntömitalla, ja se on ~17,9mm suurinpiirtein tasan :) Kalvon halkaisija on ~53mm (kaasuttimen rungosta mitattuna). Katso myös tämä kuva.

EDIT: tuossa kymcon kaasuttimessa ei lue missään "PD19J", vaan kannessa lukee "CK50QT-5" ja rungossa "Kymco Taiwan LDC8" +pari numerosarjaa. Kaasari, jonka kannessa luki PD19J oli kinroad windbell -skootterissa. Olisitko siitä halunnut nuo mitat?

tommi

#3
Kiitokset vaivannäöstä. Sanoit että siinä Kymcon kaasarissa on luistimen halkaisija suurempi kuin Kinroadin kaasarissa joten se Kymcon kalvo nimenomaan kiinnosti. Mutta jos luistimen halkaisija on vain 17.9 niin se on aivan liian pieni tähän omaan kaasariini jossa on tosiaan 20mm luisti. Kalvon halkaisijakin on 55mm joten sekin on liian pieni siinä Kymcossa. Pitänee jatkaa etsintää  :-\

Mulla lukee kannessa myös PD19J joten hankalaksi on tosiaan tehty osien vaihtomahdollisuus näissä kopiokaasareissa..

-Jarkko-

Ootko tuota kaasuttimen kalvoa vailla vai? Kannattaa kysyä suoraan maahantuojalta, masco se taitaa olla.
-00 mallin kymcoon maksoi uusi takalokari kokonaista 16e kun ei purkuosana tahtonut löytyä.

Jamppa

Lainaus käyttäjältä: tommiMutta jos luistimen halkaisija on vain 17.9 niin se on aivan liian pieni tähän omaan kaasariini jossa on tosiaan 20mm luisti. Kalvon halkaisijakin on 55mm joten sekin on liian pieni siinä Kymcossa. Pitänee jatkaa etsintää  :-\

Mulla lukee kannessa myös PD19J joten hankalaksi on tosiaan tehty osien vaihtomahdollisuus näissä kopiokaasareissa..

Jännä tosiaan, että siinä kinroad windbellissä on myös PD19J (walbro), mutta luistin mitat ei ole samat, kuin siinä sinun PD19J -kaasarissa. Kinroadissa luistin halkaisija oli parisen milliä kapeampi, kuin kymcossa, eli 16mm. Lisäksi se luisti oli 8mm lyhyempi ja alaosa oli tasainen, kun taas kymcossa on alaosassa ura (kts. edellisen viestin kuva). Eli vaikeaksi on tehty (ilmeisesti eri valmistajat tekee samalla mallinumerolla erilaisia kaasuttimia).

tommi

Mahtaako siinä Walbrossa olla kiihdytyspumppua? Tässä mun PD19J (Da Shun) ei ole. Tossa vielä kuva siitä mun kalvosta, oikealla puolella on vakio PD18J kalvo joka lienee sama kuin siinä Walbrossa.

http://i41.tinypic.com/1zld937.jpg

Jamppa

LainaaMahtaako siinä Walbrossa olla kiihdytyspumppua?
Kyllä siinä on kiihdytyspumppu.

LainaaTossa vielä kuva siitä mun kalvosta, oikealla puolella on vakio PD18J kalvo joka lienee sama kuin siinä Walbrossa.
Oikeanpuolimmainen näyttää tosiaan samalta, kuin siinä walbrossa. Jos/kun vielä rassaan sitä kinroadin kaasaria, niin lisään kuvan ja tarkat mitat tähän ketjuun.