Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility alottelijalle?

Aloittaja Kanisteri, 29.05.09 - klo:17:52

« edellinen - seuraava »

Testierkki

Luotettavuuteen sen verran että jokanen mopo on yksilö. Itellä eka vuosi meni muutamilla takuukorjauksilla, ja nyt toista vuotta porhaltaessa tuntuu että vikaa on enempi. Tänää lähtee korjaamolle tutkittavaksi. tekniikka kiinnostaa itseäki ku ei oo kokemusta noista mopedeista 17 vuoteen, mutta takuu on vaimassa ni ei uskalla kajota vaikka mieli tekisi.

openflow

Mitä tulee käytettyyn 600â,¬ vs uuten ~1300â,¬. erotus on ~700â,¬. tällä summalla saa jo järkyttävän paljon varaosia.

LainaaPärjääkö Kymcolla kavereiden Gilera runnerin ja  Derbi xtremen kanssa? Vai jääkö jalkoihin?
Noi on ns. laatu pelejä. Niiden kiihtyvyys on selkeesti parempi. tehoa niissä on ~1.5x enemmän tai sinne päin...

LainaaJaksaako Kymco nousta mäet ylös helposti noin 55kg pojan alla, vai hyytyykö se mäessä?
Hitusen nämä 4t:t hyytyy mäissä ,mutta kyllä näillä ylös pääsee jos on hyvin alkuvauhtia mäkeen tultaessa.

Näitä 4t koneita joutuu jonkun verran enemmän huoltamaan ,kun 2t pelejä. Hyvä puoli on taas pieni bensan kulutus.

ilborg

Mielestäni tuohon siis vaikuttaa enemmän mopon yksilö, kun että kummalla tekniikalla se on. Siis hyvä 4t-kone vaatii vähemmän huoltoa kuin huono 2t, ja päinvastoin. 4t-koneessa on enemmän osia kyllä opeteltava jos itse huoltaa, ja useampaan paikkaan voi tällöin tulla vika, mutta taas 4t-koneessa on muutamia kohteita, joita ei periaatteessa tarvitsisi purkaa juuri koskaan, kun taas 2t-vehkeessä joutuu oikeastaan koko koneen purkamaan ja kasaamaan määräajoin. Toisaalta eipä 2t-vehkeessä ole kuin pari liikkuvaa osaa, joka helpottaa toki operaatiota mukavasti.

Ja se 4t ei haise läheskään niin pahalta, kuin 2t. Kuulostaa myös omaan korvaan paremmalta nuo nelarit(mitä nyt vähän venttiilien äänet joskus saattaa häiritä harmoniaa).

valtsu

Agility vs. Fly.
Ostin tässä keväällä 6tkm ajetun Agilityn. Olen ollut aikas pihalla laitteen kanssa kun tuon mopon kiihtyvys, (85 kg ja ikää puolet  :) ), tuntuu olevan ihan hukassa. Lämpöisenä se tuntuu sitten pelavaan ihan siedettävästi, mutta kylmänä.. Kiihtyvyys kylmänä ja hiekka tiellä ylämäkeen, vieressä saa melkein juosta että kone nousisi mäen ylös! Saattaa olla yksilössä vikaa, mutta.. Tyttö ystävälläni on Fly jolla on ajettu nyt 2tkm. Kiihtyvyys ihan eri luokkaa. On kuin olisi tuplasti enempi voimaa alla. Muutenkin tuo Fly on paljon laadukkaampi. Tosin käytettynä Fly lienee kalliimpi kuin Agi. Jos rahaa käytössä, harkitsisin vakavasti mielummin flyta. Toisaalta uskon että aloittelijalle, ja sinun kokoiselle, agility on varmasti hyvä lähtökohta. Kunhan vain löydät hyvän yksilön. Lisäksi Fly on tyyliltään enempi tyttöjen ja aikuisten peli. Kymco taasen siisti ja ketterämpi.

ps. Tuon Agilityn ostin kesä(kakkos)mopoksi, kun laiton wanhan Vespani palasiksi.
Vespa GL, Bianchi, Alfa 156, MF590 MP

ilborg

Itsellä hieman myös vahvasti lämpötilariippuvaisia ongelmia tuossa agilityssä. Kenties joku tyyppi-ongelma. Tuntuisi käyvän laihalla kylmänä, kun näillä alle +10C asteilla tyhjäkäynniltä lähtiessä tuntuu nykivän, sekä välillä tuntuu kahvasta vääntäessä, että mopo sammuisi. Kun kierrokset pääsee tarpeeksi korkealle, niin ongelma on poissa, kunnes pitää pieniltä kierroksilta kiihdytellä. Lämpimänä ongelmat häviävät. Voisikohan ryyppykanava, tai suutin olla syypää?

Mutta ehkäpä tuosta voisi aloittaa uuden keskustelun, sillä tuo taitaa olla aika yleinen ongelma.

Tuo agilityhän taitaa olla samalla koneella, kuin useimmat kiinalaiset 4t-mopot, eli joku hondan gy6-malli. Itsekkin sen takia tuota kiinanmopo-puolta seurailen, kun samoja vikoja saattaa löytyä koneesta.


Samppa

#20
Ei nuo lämpötilariippuvuudet pelkästään Kymcoa koske (vaikka voihan se olla vähän herkempi). Talvella olen tottunut joka tapauksessa aina ruuvaamaan isompaa pääsuutinta (noin 10 prosenttia isompaa). Kylmillä keleillä (lämpötila alle 10) saa kyllä skootteria lämmitellä vakiosuuttimella jonkin aika, ennen kuin lähtee liikenteeseen. Eli ihan normaalia.. Onhan näihin huollossakin vaihdettu jopa kesäkäyttöön isompaa pääsuutinta. Olemme Suomessa...

Edit: Jatketaan tästä aiheesta tuolla:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=937.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.