Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skode hyytyy ja röpöttää (Gilera)

Aloittaja skandinaavi, 26.04.09 - klo:14:47

« edellinen - seuraava »

skandinaavi

Niin kuin sanoin cdi uusittu ;) Mutta tämä "uusi" vika TUSKIN johtuu enään sähköistä.
"Emme tee näitä ja muita asioita siksi että ne ovat helppoja vaan siksi että ne ovat vaikeita" -JFK

Samppa

Jos se katoaminen ja paalaminen on tasaista, niin sanoisin että sähköissä edelleen jotain vikaa. Kyllähän rikkinäinen CDI saattaa hajoittaa myös muita osia (puola, tulppa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

skandinaavi

Niin röpöttäminen ei siis ole enään ongelma. Vaan oikeastaan nykiminen eli ajaessa mittarin mukaan 55-60 yhtääkkiä vetoloppuu ja ikäänkuin booaa..Yhtääkkiä veto palaa takaisin ja sama uusiutuu kohta uudellleen. Kuitenkin epäsäännöllisen säännöllisesti.
Kun antaa hetken(1-2min) seistä niin pääsee pitemälle ilman nykimisiä  :P
"Emme tee näitä ja muita asioita siksi että ne ovat helppoja vaan siksi että ne ovat vaikeita" -JFK

Eki

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 23.05.09 - klo:13:58
Niin röpöttäminen ei siis ole enään ongelma. Vaan oikeastaan nykiminen eli ajaessa mittarin mukaan 55-60 yhtääkkiä vetoloppuu ja ikäänkuin booaa..Yhtääkkiä veto palaa takaisin ja sama uusiutuu kohta uudellleen. Kuitenkin epäsäännöllisen säännöllisesti.
Kun antaa hetken(1-2min) seistä niin pääsee pitemälle ilman nykimisiä  :P
Sama juttu Typhoonissa, tekee tuota yleensä kovilla kierroksilla, mutta sitten saattaa toimia jopa kuuukauden oireetta, nyt hyyty kokonaan niin ettei lähde edes käyntiin, kun vaihdoin gianellin putken, millä rupesi oikeen kunnolla liikkumaan, mutta kävi epäsäännöllisesti välillä ihan jalustallaan, kun väänti kahvaa auki. Ei kiihtynyt ihan heti, mutta sitten lähti niin että vanaa jäi sepelille, kunnes taas kulku heikkeni ja sammutin, niin en ole saanut startilla käyntiin, lähden just' katsomaan ainakin kaasararin, sillä kipinää antaa tulppaan runkoa vasten, kun tulppa on pois paikaltaan. ???

A_sentaja

2T vehkeen viritys teharilla saa joskus koneen sekaisin, olettaen että suutin jäi hieman liian pieneksi, Viittaan tuohon miettimisilmiöön. Kaasu ei siis vastaa kunnolla, se korjaantuu neulaa nostamalla ja laittamalla 10-15 porssaa isomman suuttimen, sillä tehari vaatii syöttöä toimiakseen. Hieman liialla laihalla ajo myös tuhoaa tulpan, antaa kyllä kipinää, muttei välttämättä riittävästi, jolloin kovilla kierroksilla kone ikäänkuin tukehtuu. Lisäksi imuvuoto  kaasarissa saa aikaan vouvaavan tyhjäkäynnin ja miettimisilmiön. Näistä kun lähdet etenemään alkaa peli laulaa korkealta. Eliminoi ensin imuvudot, ja sen jälkeen, jos aihetta on säädä kaasutin kohdilleen ja uusi tulppa, se ei ole niin kallis että kannattaisi siinä säästää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.08.09 - klo:11:49
2T vehkeen viritys teharilla saa joskus koneen sekaisin, olettaen että suutin jäi hieman liian pieneksi, Viittaan tuohon miettimisilmiöön. Kaasu ei siis vastaa kunnolla, se korjaantuu neulaa nostamalla ja laittamalla 10-15 porssaa isomman suuttimen, sillä tehari vaatii syöttöä toimiakseen. Hieman liialla laihalla ajo myös tuhoaa tulpan, antaa kyllä kipinää, muttei välttämättä riittävästi, jolloin kovilla kierroksilla kone ikäänkuin tukehtuu. Lisäksi imuvuoto  kaasarissa saa aikaan vouvaavan tyhjäkäynnin ja miettimisilmiön. Näistä kun lähdet etenemään alkaa peli laulaa korkealta. Eliminoi ensin imuvudot, ja sen jälkeen, jos aihetta on säädä kaasutin kohdilleen ja uusi tulppa, se ei ole niin kallis että kannattaisi siinä säästää.
Kävin juuri katsomassa kaasarin, ei vikaa ja kaveri ilmoitti ettei tässä ole ns. kärkiä elikä on ns. kärjetön vehje. Ainoa vika mikä silmään kävi oli vaijerin mikä säätelee voitelua, nousu säätölovestansa ylös noin sentin, elikä öljyä on varmasti mennyt moottorille, laitoin sen paikalleen. Täytyy hakea tulppa ja nostaa neulaa pari pykälää sekä suutin vaikkapa 65. Imuvuotoja ei pitäisi olla, ne on paremmin lemmareilla kiinni, kuin tehtaan jäljiltä ilmanputsarikin oli vain nippusiteellä kiinni!