Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sammuu kun antaa kaasua (Kymco Agility 50 fat)

Aloittaja juha43, 26.01.09 - klo:22:46

« edellinen - seuraava »

juha43

Ostin kymco agility 50 fat:in ja olen nyt ihmetellyt sen käyntiä .
käyntiin se lähtee heti kerrasta mutta kun antaa kaasua niin se sammuu heti eikä ota
kierroksia.soitin myyjä liikkeeseen niin ne sanoi että se on normaalia uudelle koneelle että pitäis kärsiä aikansa että kun kaasari pehmee niin se alkaa toimimaan sitten
liikkeessä se toimi hyvin mutta ei enää meillä kotona kun on pakkasta tallissa voiko se olla siitä kiinni vai onkohan siinä vikaa
tankkasin siihen 98 okt bensaa  ja ajettu sillä on 5 km

A_sentaja

Tietysti sitä liikkeessä käytettiin lämpimässä hallissa... Nyt kone on kylmässä tilassa joten on mahdollista,että kaasariin kehittyi vesihelmi ja se estää kaasun käytön.. Tuollainen on sattunut joskus omallekkin kohdalle ja kaasarin putsaus ja sen jälkeen tenua tankkiin ja alkaa toimia. Jos kone on kerran liikkeestä ostettu, niin vie sinne ja pyydä tekemään tarvittavat työt, sekä mahdollisesti isompi pääsuutin, takuuseen tietenkin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Niin, kylmän ilman kirous eli isompaa pääsuutinta voisi olla vailla. Kuitenkin, koska laite on liikkeestä ostettu (ilmeisesti uusi), niin liikkeeseen takaisin säädettäväksi. Onko apua jos annat koneen rauhassa lämmetä tyhjäkäynnillä / ihan pienellä kaasun käytöllä? Yleensä on ihan normaalia, että varsinkin jos pakkaskelillä vetää kylmällä koneella kaasun pohjaan niin käy kuvailemallasi tavalla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

juha43

joo uusi se on,ja kun sen antaa lämmetä pari minuuttia sillä pystyy lisäämään kierroksia "narraamalla"vähänkerralla lisää ikäänkuin se olisi vähän parantunut kun sitä vain käytti illan tossa ja ajeli ees taas  mutta ei se aivan terveeltä vaikuta  tai sit se paranee kun sillä vaan ajaa niin itsestään (tenua on jo tankissa )

saitek

Minulla on kyllä ihan sama ongelma. Koneella on ajettu huikeat kymmenkunta kilometria ja siitäkin pääosa paluumatkalla liikkeestä kotiin. Työ yms takia kone oli käyttämättä lähes pari kuukautta ja nyt sitä ei saa liikkeelle. Moottori käynnistyy kyllä, mutta, jos antaa kaasua, niin sammuu herkästi. Variaattori lähtee parin minuutin lämpenemisen jälkeen pyörittämään takarengasta, mutta sen verran pontta ei löydy, että pääsisi eteenpäin.

Täytyy kyllä myöntää, että vähän kaduttaa koko kymcon osto. Jotenkin sitä ajatteli, että pyörän saa liikkeestä sen verran valmiina, ettei tarvitsisi enää kotipuolessa tuskailla sen kanssa, että toimiiko vaiko ei. Eihän tätä pyörää edes saa sen verran liikkeelle, että voisi ajaa sen huoltoon.

pöönä

Jos laite ei toimi kuten ohjekirja kertoo niin kipin kapin myyjän luo...
itselläni agility 125 ja 1500km mittarissa,alussa oli tarkka lämmityksen suhteen se 2 min on minimi
kun ilmat lämpes plussalle ja kilometrit kertyi 200km käyntiparani.. (en aja talvella).. ;)

ilborg

Taitaa joku kaasarin suutin olla suomen oloihin riittämätön. Tasalaatuisia vehkeitä, kun itsellä samaa vikaa kylmällä ilmalla, eli jossain alle +5-10°C tienoilla alkaa tulemaan sellainen alue, missä kone meinaa sammahtaa. Alue jossain sillä kohdalla, kun alkaa kytkin ottaa kiinni. Sitten kun saa kierrokset yli tämän alueen, niin mopo toimii. Joku pienille kierroksille vaikuttava suutin siis luultavasti turhan ahdas, vaiko kenties joku ryyppy?

Olen harkinnut kokonaan uuden kaasarin hankkimista tuon tilalle, kun en tiedä oikein mistä tuohon saa osiakaan. Tietysti jos jonkun toisen kaasarin osat käy sisään, niin ongelma olisi ratkaistu. Toisaalta taas dellorton kaasareita tuntuu löytyvän joka puljusta, joten sellaisen kanssa eläminen olisi paljon helpompaa, jos joutuu osia vaihtamaan(niin kuin kaasareista välillä joutuukin).

Jamppa

Taitaa se olla niin, että näissä kiinalaisissa kannattaisi suosiolla puhdistaa kaasutin ensitöikseen. Minullakin valmiiksi tukossa ollut kaasutin aiheutti käyntihäiriöitä uutena (lisäksi sytytystulppa oli alussa jätetty löysälle, ja irtosi ajon aikana :)). Jouduin vielä kerran itse puhdistamaan kaasuttimen ja vaihtamaan bensansuodattimen, mutta senjälkeen ei ole ollut ongelmia. Käyntiin lähtee hyvin, ja käy hyvin, talvella ja kesällä (minulla on tosin tapana lämmittää konetta väh. 1-2min kylmillä keleillä).

Puolilämmin kone kyllä hukkaa lyhyeksi aikaa tyhjäkäynnin, mutta minä en ole pitänyt sitä kovin isona ongelmana muutoin varmakäyntisessä pelissä. Sinänsä onni, että tämä kymco osoittautui luotettavaksi, sillä jos sen alku olisi ollut samanlainen kuin tapaus "kone-glans kinroadin" kanssa, olisin mahdollisesti jo luopunut skootteroinnista liian epävarmana ja aikaavievänä kulkumuotona :)


Samppa

Jep.

Siellä saattaa olla säilöntäaineita, jotka saostuvat ja tukkivat kun laite on käyttämättä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pena

#9
sain vihdoin variaattorin hihnan irroitettua,ja kasattua uudelleen.ilmeni seuraavia vikoja, tasasella lähtiessä kestää aikansa kunnes lähtee liikkeelle liikkeelle hitaasti mutta sen jälkeen kiihtyy nopeasti 63km tunnissa skootteriin ei ole tehty mitään virityksiä ennen nopeus oli 52 km tunnissa.liikenne valoissa tasasella lähtee liikkeelle hitaasti mutta jos on vähänkin nousua veto loppuu eikä jaksa lähteä liikkeelle .alamäkeen menee hyvin ja seuraava nousu mutta jos hiljentää kävelyvauhtiin  ei rengas jaksa pyöriä sama jos pitää jalat maassa ja kaasuttaa ei lähde liikkeeseen.onkohan kytkimessä jotain vikaa vai mistä vikaa voi alkaa etsiä kiitollinen neuvoista t pena ???

ilborg

Kuulostaa, että variaattori olisi jäänyt "liian isolle". Mitä oikein siinä olet avannut, niin voi veikata vähän mikä voisi olla väärin asennettu? Mitäs kierrokset sanoo liikkeellelähdöissä?

Taitaa noissa kiinalaisissa variaattorien kytkimetkin hieman luistaa, että kierrokset ei ihan alas mene liikkeelle lähdettäessä, vaikka variaattori antaisikin turhan isoa pykälää.

pena

miten sen voi korjata jos se on jäänyt liian isolle?avasin etuvarin mutterin poistin tuulettimen,hammasrattaan,rullakupin ja holkin ja rullat.avasin myös kytkinkupin ja poistin hihnan ,laitoin osat samassa järjestyksessä takaisin.kierrokset ovat alussa hitaat mutta nousevat nopeasti,mutta pyörä ei liiku vaikka on vähän vastusta, kun tönäsee liikkeelle se ottaa jotenkin kiinni ja kierrokset lisääntyy ja skootteri lähtee liikkeelle ja kiihtyykin nopeasti.vähänkin ylämäkeä ,ei jaksa pyörittää pyörää.pitäisikö viedä huoltoon(kestää kauan)vai olisiko mahdollista kotikonstein vielä tehdä jotain kiitti vastaamisesta t pena ps hioin lasittunutta kytkintä hieman.

Hover

Vastaisin alkuperäiseen kysymykseen. Ostin itse myös Fat 50:n toukokuussa työnväliajoon ja huomasin saman, ei kulje mihinkään kylmänä tai jos lämpötila laski alle 10 C° niin sai todella pitkään ajella, että alkoi olla vetoja. Se alkoi olla jopa vaarallista kaupungissa kun meinasi jäädä liikennevaloissa autojen jalkoihin. Kysyin sitä liikkeestä, johtuu kuulemma vuodenalussa tulleista uusista tiukemmista säädöksistä että siihen on joutunut laittamaan vakiona .80 suuttimen. Koska huollossa oli pitkä jono ja halusin saada se nopeammin toimivaksi sain mukaan .84 suuttimen jonka vaihdoin itse. Johan se alkoi sen jälkeen toimimaan ihan kuin kuuluikin. Eli kannattaa vaihtaa tai vaihdattaa se suutin jos on tämän vuoden puolella hankittu ajopeli.

pena

vein huoltoon-ongelma oli väärinpäin asetettu liukuholkki ja rikkoutunut liukupala, oma vika ,mutta nyt ainakin tiedän miten ne tulee asettaa.huolto maksoi  83 euroa  :D

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pena - 11.07.09 - klo:09:03
vein huoltoon-ongelma oli väärinpäin asetettu liukuholkki ja rikkoutunut liukupala, oma vika ,mutta nyt ainakin tiedän miten ne tulee asettaa.huolto maksoi  83 euroa  :D
Hyvä juttu että selvisi. Ja opittiinhan tässä taas jotain, vaikka ne oppirahat olivat tällä kertaa sen 83 euroa...  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.