Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

nelitahti

auto on mullakin ostamatta,mutta ei sen kiirettäkään koska mullahan ei ole edes ajokorttia.. ;D
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Baotian

No mulla on ollut ajokortti vuodesta 1983.  ;D Oon vähän niinkuin tottunut autoiluun.

Jkarha

Sen verran ajattelin ajella mitä pystyy vakiorenkailla, eli silloin kun tiet ei ole jäässä tai lumiset. Onpa tässä ollut talvia jolloin nastarenkaille ei autossakaan ole ollut paljoa tarvetta.  Kaulahuivi täytyy varmaan kaivaa.

Vespa LX50 4T4V 2013

OH2KV

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 04.10.07 - klo:22:15
No mulla on ollut ajokortti vuodesta 1983.  ;D Oon vähän niinkuin tottunut autoiluun.

Samma här, vaikka se kortti onkin ollut toista vuotta vähemmän aikaa taskussa. Jossei Poliisi ota ajokorttia, on minun ajamiset ajettu tältä kaudelta.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

keijopel

Ajattelin talviajojutun niin että ajaisin silloin kun on pitempään lauhat kelit ja tiet sulana.En siis hommaisi esim nastarenkaita.Fillari kelpaisi sitten ns.talvikeleillä.

tero1969

Kyllähän tuota varmaan ajeltua talvellakin kunhan ensiksi ostan talvi renkaat tuohon yamahaan.  ;D

FrozenCorpse

"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

eskomörkö

Olikos näissä nastarenkaat pakolliset. Eli napsuuko sakkoa jos ei ole. Tosin ei noilla slikseillä kyllä pystyssäkään kovin hyvin varmaan pysy. Tosin pehmeeseen lumeenhan on varmaan jopa mukavaa kaatuilla.

Baotian

Ei ole missään kulkuneuvossa nastarengaspakkoa, talvirengaspakko kylläkin autoissa. Mopon talvirenkaiden käyttöä säätelee vain itsesuojeluvaisto.

Irkku

Laki kyllä määrää että joulu-helmikuussa on mopoissakin oltava tosiaan talvirenkaat. Ne on oltava karkeakuvioiset tai sitten nastat mutta ei suvikumit.
Nastat jos laittaa on ne oltava molemmissa pyörissä,juttelin tässä tutun poliisisedän kanssa tästä asiasta juuri viikko sitten :)

Baotian


Kysymys:
Onko talvirenkaat pakolliset mopossa talvella ajettaessa?

Vastaus:
Moottoripyörässä, mopossa, kolmipyörässä, nelipyörässä ja kevyessä
nelipyörässä sekä tällaisen ajoneuvon perävaunussa on käytettävä
talvikäyttöön sopivia, karkeakuvioisia renkaita joulukuussa, tammikuussa
ja helmikuussa, jos sellaisia on saatavilla. Liukuesteiden käyttö on
sallittu marraskuun alusta maaliskuun loppuun tai 2. pääsiäispäivän
jälkeiseen maanantaihin.

Näinhän Liikenneturvan sivulla asiasta mainittiin.

Hillevi

Tuohon mun menopeliin on kuulemma talvirenkaat, mutta en välttämättä lumikelillä ajele vaan siihen asti kun pystyy. Sitten bussilla tai kävellen mentävä, meillä kun ei ole autoa.

FrozenCorpse

Hui, tänää aamulla oli mopo yltä päältä jäässä ja lumessa. Olipa kiva lähteä ajamaan, kun tiet mustassa jäässä ja auringolta en juuri mitää nähnyt. Kylmä ei tullut ollenkaan, kun vaatetta niin hirmusti. Mopo ei oikein pidä pakkasajosta, kun moottori sammui heti kun vauhti vähänkää hiljeni.. kattoo nyt mitä se sanoo, kun kohta pitäs lähteä uudstaan. Käynnistysongelmia ei toki ollut.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Morbid_Mistress - 11.10.07 - klo:10:59
Hui, tänää aamulla oli mopo yltä päältä jäässä ja lumessa. Olipa kiva lähteä ajamaan, kun tiet mustassa jäässä ja auringolta en juuri mitää nähnyt. Kylmä ei tullut ollenkaan, kun vaatetta niin hirmusti. Mopo ei oikein pidä pakkasajosta, kun moottori sammui heti kun vauhti vähänkää hiljeni.. kattoo nyt mitä se sanoo, kun kohta pitäs lähteä uudstaan. Käynnistysongelmia ei toki ollut.
10 numeroa isompi pääsuutin kylmien kelien alettua niin talviongelmat vähän helpottavat.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

Meidän Baotian taasen tykkää kylmästä. Poljinvipu vaaka-asentoon, _KEVYT_ polkaisu ja hurrrrrrrrrr, bansku kehrää. Melkein käynnistyy ajatuksen voimalla, ja on pirteä kuin amppari keskikesällä. Hyvät on kelit ajella, pysyy ruokaostokset viileinä kotiin saakka :P Leuka meinasi jäätyä.
Baotian BT49QT-12 vm. '07