Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4T viritystä - missä tehot

Aloittaja lukkoukko, 19.09.23 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#15
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 24.09.23 - klo:09:23Tämä mopon omistaja on laittanut tarvikeputsarin tehojen toivossa. Alkuperäinen putsari toimii huohotusöljyn kerääjänä. Ei ne huohotuskaasut mitään hyödytä venttiilikoneistossa, parempi kerätä purkkiin, niin voi tyhjätä sen kätevästi. Huohotuskaasut meni ennen suoraan ulkoilmaan ja jopa takarenkaalle esim CB 350K4, jos laittoi öljyä yli mittatikun merkin. :)

Jokaisella on mielipide ja oikeus siihen
miksiköhän lähes kaikki valmistajat on päätyny
johtamaan huohotuskaasut takaisin moottoriin
ja käyttävät umpinaista ilmansuodatin systeemiä
jos tuo vapaavirtaussuodin ja erillinen purkki on parempi.
Minulla kaasutin ainakin toimii toivotusti pienellä alipaineella.
 :)
Useinkin vaapaavirtaussuodattimen
perästä löytyy jumittava kalvoluisti ja naarmuinen mäntä.
PS. Totta ihan piloille meni uusi tt100  4.10 eka reissulla hi
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lukkoukko

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.09.23 - klo:07:34""Ei toimi oikein noin, moottorin huohotus ja ilmansuodatus eikä kaasutin.""

.
Selostatko tarkemmin mitä etua on kaasuttimen ja ilmansuodatinkotelon
välisen kumikurkun poistamisesta.

Sitä etua että kun se vakioputsari ei ole käytössä - tuo kumikurkku on vain tiellä siellä kaasuttimen luona.
Poistettu jotta sain vapaasti hengittävän ilmanputsarin kiinnitettyä.

lukkoukko

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 23.09.23 - klo:21:45Ehkä kannattaisi asentaa sellainen catch can, öljynkeräyspönttö ilmanputsarin tilalle, kun se alkuperäinen putsari ei ole käytössä.

Tämäpä oli hyvä idea, kiitos! Saan taas lisää rakenneltavaa! Nyt on tylsää kun mopo toimii ja kulkee.....

lukkoukko


Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.09.23 - klo:07:34""Ei toimi oikein noin, moottorin huohotus ja ilmansuodatus eikä kaasutin.""


Ja hyvin tuntuu kaasutin toimivan vaikka on vapaasti hengittävä suodatin. Narakun 24mm kaasari siis.

lukkoukko

Nyt saa muuten kakspäälläkin mennä ylämäkeen 55-60.  8)  Eikä hyytymisestä mitään merkkejä :D

Coastside

#20
Huohotusletkuun voi laittaa ilmapallon ja katsoa miten nopeasti se täyttyy normaalisti ja kun ongelmia ilmenee. Vaikkapa täyttää laatikon pallolla. Saa tilavuusmitan. Köyhän miehen ohivirtausmittari.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lukkoukko

Noniin, catch can tilattu. Nyt odottelua että pääsee taas rakentelemaan... :)

lukkoukko

Niin joo tein myös tossa nopsaan jalkojen takana olevaan katteen palaan paremman ilmanoton moottoritilaan.
Dremelillä sopivan mallinen aukko ja Biltemasta mustaa tuning verkkoa M3 ruuveilla paikoilleen.
Tuli ihan nätti, vaikka itse sanonkin.

Tuota sylinterin päivitystä tehdessä aiemmin, tai siis takaisin kasatessa - jätin moottorin ympäriltä muovisen katteen kokonaan laittamatta takaisin. Ilmajäähdytetty kone, miksi se pakataan täysin umpioon?

lukkoukko

Onko täällä muuten kukaan muu hurahtanut täysin virittämiselle kuten minä?
Jos on, olis kiva kuulla setuppeja! Ei tarvi olla 8, muutkin kiinnostaa.

Ainiin ja kaapista löytyy ylimääräisenä vielä Narakun 90cc pytty. Pitäisköhän se vielä laittaa? Hyödyttääkö enää mitään muuta Malossi 88cc verrattuna kuin numerot?

mopotinx3

Ilmajäähdytys tarvitsee skootterissa flektin, jotta jäähtyy kunnolla. Katteet on ajoviiman tiellä. Jäähdytystä voi tehostaa isommalla virityssiipipyörällä. Sytytystulppa pitää vaihtaa ainakin 8- tai jopa 9-lämpöarvon tulppaan. Eikös se ollut seiska alunperin. Öljykin voisi olla esim Motul 15W50. Yleensä ongelma on käynnistys, omassa Kymcossa ei jaksanut startata sähköllä ja kickstartti hajosi kaiken aikaa. Siksi siirryin Apriliaan, jossa on hyvin jäähdytetty variaattori ja startit pelaa. Kymco oli kyllä nopeampi. Voihan olla, että isoventtiilikansi poistaa sähköstarttiongelman.
Gilera Runner Black Soul

lukkoukko

Jaha, flektiä siis suunnittelemaan!

Laitoin toisen akun rinnalle, sen jälkeen sähköstartti jaksoi vääntää paljon paremmin.
Kannen vaihdon jälkeen (kun siis siirryin tuohon Narakun kanteen) startti helpotti vielä lisää. Kylmänä ekalla käyntiin poikkeuksetta ja ajon jälkeen kun antaa oikean määrän jengaa startissa niin myöskin ekalla käyntiin.

Tulppana on NGK CR7HSA, näin ainakin kannen jälleenmyyjä suosittelee.


lukkoukko

Tuosta flektistä vielä. Innostuin.

Mihin asentaisitte lämpöanturin? Itellä tuli mieleen että venakopan kanteen jos tekisi kierteet anturille?

Sitten sen käyttö. Olisi toki kiva että se jäähdyttäisi myös ajon jälkeen. Eli jollain kellolla toisin sanottuna. Ja kytkisin sen suoraan akun napoihin tässä tapauksessa että kello toimisi.

Mistä sopiva kello tälläiseen käyttöön?

Flekti mitä suunnittelen, Biltemasta kas kas, on 12v 80w eli 6,6A. Mulla rinnan kaksi akkua, eli 12Ah. Ei sitä kovin montaa minuuttia viittisi käyttää kellolla sammuksissa, startti kuitenkin imasee virtaa kohtalaisesti...

mopotinx3

#27
Ei siinä mitään sähkötuuletinta tarvita, isompi siipipyörä vaan magneeton päälle. Jos olisi kyseessä vesijäähdytteinen esim Aerox, silloin syylärin taakse asennettavassa sähkötuulettimessa olisi järkeä, mutta aika tarpeeton se olisi siinäkin. Aliexpressissä on suuria tuulettimia. Itse ostin sellaisen mutta siinä oli toleranssit pielessä, liian tiukka sovitus ja osa ei kestänyt kiristämistä. Olisi pitänyt hioa dremelillä sisäreikä suuremmaksi.
Gilera Runner Black Soul

lukkoukko

Pitäis toi takavari (kytkin) uusia vähän enemmän tehoihin sopivaksi. Nyt vakio.

Narakun settiä oon katsellut. Mutta minkä värinen iso jousi olisi hyvä?