Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensavika

Aloittaja Puuro, 12.05.22 - klo:23:42

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 13.05.22 - klo:10:14
Kokeile laittaa tulpanreiästä vajaa teelusikallinen bensaa ja yritä sitten käynnistää.
Joko testattu? Mikäli ei tällöinkään hörähdä, niin vikaa on syytä alkaa etsimään jostakin muualta. Kuten joku täällä jo laittoi, eihän kampikammio ole täynnä bensaa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Puuro

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 18.05.22 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 13.05.22 - klo:10:14
Kokeile laittaa tulpanreiästä vajaa teelusikallinen bensaa ja yritä sitten käynnistää.
Joko testattu? Mikäli ei tällöinkään hörähdä, niin vikaa on syytä alkaa etsimään jostakin muualta. Kuten joku täällä jo laittoi, eihän kampikammio ole täynnä bensaa?
Ei kampikammion pitäisi olla täynnä bensiiniä, on kokeiltu bensaa ja starttisprayta tulpanreijästä mutta ei edes hörähdä. Jos porakoneella pyörittää ja laittaa kaasarin ilmanotosta starttisprayta kaasuauki niin silloinkin tavaraa menee sisään ni savua tulee putkesta mutta ei muuten

pekpel

Kokeile uudella ja kuivalla tulpalla
Ja koskapa rempattu huolella niin tottakai mäntä on oikein päin
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Puuro

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.05.22 - klo:20:35
Kokeile uudella ja kuivalla tulpalla
Ja koskapa rempattu huolella niin tottakai mäntä on oikein päin
Tulppa uusittu rempan yhteydessä niin ei raaskisi uutta ostaa ja mäntä on oikein päin

Samppa

Tulppa maksaa muutaman euron.  :D

Puristuspaineiden mittaus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Kastunut tulppa voi rikkoutua kerralla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Puuro

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.05.22 - klo:11:26
Kastunut tulppa voi rikkoutua kerralla.
Tulppa antaa hyvää ja selkeää kipinää. En usko että se silloin rikki on

Coastside

Onko kipinä oikeaan aikaan? Joskun kiila ei ole kolossaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Puuro

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.05.22 - klo:12:39
Onko kipinä oikeaan aikaan? Joskun kiila ei ole kolossaan.
Kipinä tulee kun mäntä on yläasennossa eli pitäisi olla oikeassa

mopotinx3

Jos ei raaski hommata puristusmittaria, niin peukalo tulpanreikään ja painat starttia. Paineen pitäisi työntää käden jatke pois paikoiltaan. Jos kampikammiossa on bensaa se syöksyy samassa testissä lattialle.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Puuro

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 19.05.22 - klo:19:08
Jos ei raaski hommata puristusmittaria, niin peukalo tulpanreikään ja painat starttia. Paineen pitäisi työntää käden jatke pois paikoiltaan. Jos kampikammiossa on bensaa se syöksyy samassa testissä lattialle.
Joo tällei tapahtuu, paineet on. Mikäli esim mg stefa olisi pois paikaltaan ni tarkottaisiko se että paineita ei olisi

Coastside

Näihin ikuisuusongelmiin on usein syynä jääräpäinen usko johonkin joka on neuvottu tarkistettavaksi ja sitä ei tee.
Kone tarvitsee käydäkseen puristuksia, oikean seoksen ja oikea-aikaisen kipinän. Ei todellakaan mitään muuta, paitsi avoimen pakoputken, jonka kokeiluun voi jättää pois kuten kaasarinkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Puuro - 12.05.22 - klo:23:42
Sylkkä,mäntä,läpät ja kaasari vaihettu.
Ymmärsinkö nyt oikein, että tämä mopo toimi ennen koneremppaa ja sen jälkeen ei ole käyntiin saatu vai miten vika alkoi eli koska mopo on viimeksi käynyt?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Puuro

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 20.05.22 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: Puuro - 12.05.22 - klo:23:42
Sylkkä,mäntä,läpät ja kaasari vaihettu.
Ymmärsinkö nyt oikein, että tämä mopo toimi ennen koneremppaa ja sen jälkeen ei ole käyntiin saatu vai miten vika alkoi eli koska mopo on viimeksi käynyt?
Skootteri jäi 9vuotta sitten kaverilta ajosta seisomaa ja nyt talven aikana rempattu lähes kaikki mutta ei toimi

Tontsaitte

Sorry, tuun samaan ketjuun kyselemään kun meillä samaa ongelmaa Piaggio NRG:n (2t, perus kaasarimalli, 2011) kanssa.

Skoba ei lähde käymään eikä ole kertaakaan edes luvannut. Jäänyt kuuleman mukaan kipinävikaisena seisomaan ja nyt on CDI/tulppa yms. vaihdettu. Putki meiltä puuttuu eikä ilmanputsariakaan ole. Osien vaihdoilla kipinä on taas olemassa, mutta bensa kertyy kampikammioon starttailujen seurauksen eikä tunnu tulpalle asti päätyvän.

Mitäs tässä on nyt vaihtoehtona? Kampiakselin stefojen vaihto, pytyn irrotus ja tiivisteiden vaihto sinnekin. Puristuksia ei ole mitattu/testattu eli ainoastaan polkimesta polkemalla tuntuu "pistävän vastaan" kuin olisi puristuksia.  Jostain olettaisin siis imun katoavan, koska bensa jää kampikammioon, mutta millä marssijärjestyksellä tätä kannattaisi lähteä testaamaan?