Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

AC CDIboksin variaattorin rajoitinjohto

Aloittaja mopotinx3, 19.11.21 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Edellinen omistaja oli kiskonut kaikki liittimet irti johtosarjan 4+2 liittimen 4-napaisesta osasta. Laitanko rajoitinjohdon trigger vai puolan liittimen alle?  Tuskin CDI hajoaa, kun joissakin skoottereissa on kummatkin alimmaiset liittimet kytketty maihin.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

#1
Joskus vertasin liittimiä ja huomasin että johtojen järjestys oli sama molemmissa.

https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=509.msg68258#msg68258
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Ei noista vanhoista CDI-keskusteluista saa selvää, mutta taas katselin tuubivideoita. Ainakin kolmessa ohjeessa rajoitinjohto on trigger johdon alla, joten siihen laitan kiinni.  Johto on violetti väriltään. ja siitä jatkuu variaattoriin.  Eli kun CDI on kädessä ja liittimet yläreunassa, niin se on vasen alla tuossa neljän ryhmässä. Johdot oli revitty siten, että liittimen toppari oli kääntynyt 180 astetta. Sain mattoveitsen ja tavallisen ruuvitaltan avulla taivutettua takaisin oikeaan paikkaan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

#3
Tuossa kuuluisan jäsenemme näkemys  :)


Ja se on ainoa oikea.
Vastaisuudessa kysyjä voisi mainita, mistä laitteesta, kulloinkin on kysymys.
Se kuuluu, hyviin tapoihin.
Esimerkiksi, joissain kymcoissa on sama johdinjärjestys, mutta
tuo sama liitin on ylösalaisin.

Jos nastan 4ja viisi välinen vastusarvo on molemmin päin +/.. on nolla
on todennäköistä ettei boxissa ole nopeusrajoitin ominaisuutta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#4
Voi se olla noinkin, mutta kaikissa varirajoittimen  poistovideoissa se oli ulkoreunassa alarivillä.   Tällä hetkella vihreä maa johto on keskellä alhaalla(nelinapaisessa) ja näin se ainakin antaa kipinää.  Laitan tietoa, kun olen saanut kokeiltua mopoa käyntiin, miten rajoitin tässä menee. Taidan vaihtaa Mikunin kaasuttimen halpis tarvikekaasarin tilalle, ainakin Aprilia SR50 mopossa se toimi keväällä hyvin. Mukana tullut kaasari oli kurjan näköinen. Tässä "asiantuntija" näyttää varin rajoitinjohdon paikan.
https://www.youtube.com/watch?v=1jXi-c_4dDs
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 20.11.21 - klo:16:42
Voi se olla noinkin, mutta kaikissa varirajoittimen  poistovideoissa se oli ulkoreunassa alarivillä.   Tällä hetkella vihreä maa johto on keskellä alhaalla(nelinapaisessa) ja näin se ainakin antaa kipinää.  Laitan tietoa, kun olen saanut kokeiltua mopoa käyntiin, miten rajoitin tässä menee. Taidan vaihtaa Mikunin kaasuttimen halpis tarvikekaasarin tilalle, ainakin Aprilia SR50 mopossa se toimi keväällä hyvin. Mukana tullut kaasari oli kurjan näköinen. Tässä "asiantuntija" näyttää varin rajoitinjohdon paikan.
https://www.youtube.com/watch?v=1jXi-c_4dDs

Tuo videolla oleva rakkauden täyttämä skootteri  :) on
eurospeed 125 tai 150cc, noista en kyllä tiedä yhtään mitään.
Ja olen siitä vähän ylpeäkin ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Tuo oli rolfilta hutasten tehty video. Nopeus näytti normaalilta virittelyn jälkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Ne on kyllä aika hauskoja nämä Roller-Rolf videot.  Nopeuden parannus täsmää hyvin esimerkiksi Mad-Crock skootterin. Se meni samalla lailla  viittäkymppiä ja johdon irrotuksen jälkeen 65 km/t.
Aprilia Sportcity One 50 4t