Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer gt2 ei saa bensaa

Aloittaja Ciicei, 15.01.22 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Ciicei

Vaihdoin uudet bensat tankkiin ja uuden suodattimen nyt ei tule bensaa kun starttaa suodattimeen asti...? Onko siinä joku alipaine hana?

tapiovuorent

On alipainehana.
Tukos tankissa tai alipainehanassa. Tai alipainehana ei toimi.
Se letku joka lähtee kaasuttimelta hanalle , ota se irti ja ime siitä alipainetta hanalle.Jos bensaa tulee letkuun / suodattimelle niin hana toimii. Ellei bensaa tule , niin kysymyksessä on nuo edellämainitut : tukos tai hanan toimimattomuus.
Kaasutin siis tuottaa alipaineen bensahanalle, ja siinä kaasuttimen ja hanan välillä tuskin vikaa on.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#3
Kannattaa pistää samanlainen uusi.
Jos metalli tankki voi olla myös tukossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Jos hana on rikki , niin ehdottomasti uusi hana. ( kuten konenikkari mainitsi)
Kun nyt kuitenkin joudut tankin tyhjäämään , niin silloin selviää , onko moskaa tankissa / hanassa.
Hanakin voi olla rikki , kuten mainitsit , mutta yleisempää on tukos.
Esim. Purkuosat24.fi   Löytyy hanaa alle kympillä.
Muistaakseni tuossa GT2:ssa on sama hana kuin esim. Keeway, Cpi/ Generic.  Tankissa kierre 14x1,5 mm.
Tarkista kierre , muitakin kierrekokoja on ollut.   Siis, jos hana on viallinen ja joudut sen uusimaan.

tapiovuorent

Tapana tällä foorumilla , on vastata , miten ongelmat on ratkennut.
Ellei mitään kuulu , niin muihinkaan ongelmiin , ainakaan minulla ei ole kiinnostusta antaa neuvoja.

Ciicei

Alipaine hanassa on vika... Uusi hana ja uusi alipaine letku niin alkoi tulemaan bensaa...

tapiovuorent

Kiitos.
Yleiselläkin tasolla, näistä kommenteista voi monelle olla apua.