"Olis kiva lukea esim Konenikkarin ja muitten kommenttia em asioitten mahdollisesta yhteydestä"
Luovutin, koska moottorilla on ajettu n.vuosi kelvottomalla ilmansuodatuksella,
epämääräisellä määrällä voiteluöljyä, ja liian isolla kaasuttimella+suuttimella,
Joka näkyy tulpassa, suuri määrä hienojakoista pölyä on imenyt ko. moottori.
Ja koska vuoto on mustaa, aikaajoin seos palaa myös kampikammiossa
ilmavirtauksen pysähdyttyä, tai koska väljä mäntä sytyttää seoksen jo kampikammiossa
koska kaasutin on suuri, eikä imuvastusta ole.
eikä sitä kestä edes stage6 stefat.
Hyvänkin öljyn huuhtelee pois liian iso suutin.
Puuttellista ilmansuodatusta, ilmeni viimeksi 70 luvulla,
jolloin tavallista oli, että hienojakoinen poly söi kaikki koneen sisuskalut piloille.
Osansa saivat mäntä, sylinteri, runkolaakerit,lohkot jne.
Sittemmin ilmansuodatus ominaisuuksia on kehitetty.
Kunnes markkinamiehet kehitti "vapaavirtaus suodattimet"
Ja taas koneen osien kauppa käy

Tuo kuva on aina syytä muistaa, kun piiskaa 50cc moottoria, ehkä satakiloinen mies..anteeksi. oletettu joku henkiö

Ja se että mitä pienempi moottori, sitä tärkeämpää, on kunnollinen ilman suodatus.
Pienessä kun pienelläkin on merkitystä
