Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymcon kierrosluku

Aloittaja Kari69, 06.09.21 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Kari69

Millä nopeudella moottori pyörii, jos nopeus on vaikkapa 50 km/h ? Kymco Agility 4T on kyseessä.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Minun Kymcossa maksimi välitys alkaa olla päällä jo 40:n nopeudessa. Siitä eteenpäin nopeus nousee moottorin kierrosluvun nousemisen johdosta. Välityssuhde ei enää muutu, koska se on jo tapissa. Silloin kierrosluku ei ole enää missään haarukassa vaan koko lailla tarkkaan määrätty, mutta mikä se on ? Jos se olisi 5000 niin nopeudella 70 se olisi 7000. 80 nopeus vaatisi 8000 kierrosta minuutissa.
Ajossa kuulostaa, että kierrosluku ei olisi kovin korkea. Ehkä se johtuu siitä, että sylintereitä on vain 1 kun autossani on 4.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 07.09.21 - klo:19:41
Minun Kymcossa maksimi välitys alkaa olla päällä jo 40:n nopeudessa. Siitä eteenpäin nopeus nousee moottorin kierrosluvun nousemisen johdosta. Välityssuhde ei enää muutu, koska se on jo tapissa. Silloin kierrosluku ei ole enää missään haarukassa vaan koko lailla tarkkaan määrätty, mutta mikä se on ? Jos se olisi 5000 niin nopeudella 70 se olisi 7000. 80 nopeus vaatisi 8000 kierrosta minuutissa.
Ajossa kuulostaa, että kierrosluku ei olisi kovin korkea. Ehkä se johtuu siitä, että sylintereitä on vain 1 kun autossani on 4.

Laittaa runtukellon siihen kaveriksi,niin sillähän se selviää. Korvakuulolta on varsin vaikeaa kertoa tarkkaa lukua.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kari69

Mulla ei ole runtukelloa mutta ehkä jollakin on. Hän voisi kertoa, paljonko on kierroksia.