Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

piaggio kaasutin vs. ruisku

Aloittaja skope55, 04.10.11 - klo:14:48

« edellinen - seuraava »

Coastside

Pumppu olisi varma jos niitä olisi kaksi rinnan tai sarjassa. Toisen hajotessa, toinen toimisi. Painovoimaisessa vuoto tyhjää koko määrän ties minne.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Ilman bensapumppua (siirtopumppu) olevia skootterimalleja taitaa olla enään hyvin vähän markkinoilla ja ei se kaasutinkoneen siirtopumppu juuri sen kummempi ole kuin ruiskukoneessakaan. Itse olen yhden ruiskupumpun vaihtanut joka oli viallista valmistus-sarjaa (suunnitteluvika).
-04 ruiskuburgmanin möin pois yli 80tkm ajettuna, oli orggis pumppu+suodatin ja ei ikinä mitään häiriöitä..
Kyllä se ruiskutus tuo niin paljon hyviä käyttöominaisuuksia vs kaasutin että en kyllä kaipaa enään kaasuttimia 2-pyöräiseen tai autoonikaan.

Esim: käynnistyvyys, käynti ja veto hyvä kylmänäkin. Veto hyvä eikä vaihtele ulkolämpötilojen mukaan. Tasainen ja hyvä tyhjäkäynti. Eikä kärsi pitkästä talviseisokista kuten kaasutinversio helposti tekee.

MUTTA kyllä ruiskuskodukin voi huono olla jos se on semmoseksi tehty mm käyttämällä huonoja komponentteja tai yksinkertaisesti tekemällä sähkötyöt huonosti niinkuin monesti on ollut.

Kysynpä vaan että kuinka moni haluaisi vielä käyttöautokseen kaasutinversion ympärivuotiseen käyttöön ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Muistan kaasarikauden autot. Miltei kaikki halvemman pään autot kävi tutuiksi. Vain yhdessä oli toivoton kaasari. 1961 jenkeistä tuotu 10 vuotta seisoneen MG polttoainesysteemi oli tukossa kaikkialta.

Lyijybensa ei hapantunut. Nyt nuo bensat on suurin syy kaasariongelmiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ei taida olla enää ladassakaan veiviä, eikä kaasutinta  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

#19
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 09.09.21 - klo:11:18
Niin.. Mistä vuosimalleista alkoi 50 cc Vespa 4T skodujen myynti RUISKUVERSIONA  ?? ts kaasutin jäi pois , ainakin EU alueen skoduista ??

Oliko v 2017 vai jo aikaisemmin ?  https://www.autoevolution.com/moto/vespa-primavera-50-2017.html#aeng_vespa-primavera-50-2017-50

Sitä vaan kyselen että jos pikkuvespaa halajaa ruiskuna niin mistä vuodesta ne alkaa ?

Edit: Olisko Partasella asiasta tietoa ??
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kari69

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 12.09.21 - klo:11:42
Ilman bensapumppua (siirtopumppu) olevia skootterimalleja taitaa olla enään hyvin vähän markkinoilla ja ei se kaasutinkoneen siirtopumppu juuri sen kummempi ole kuin ruiskukoneessakaan. Itse olen yhden ruiskupumpun vaihtanut joka oli viallista valmistus-sarjaa (suunnitteluvika).
-04 ruiskuburgmanin möin pois yli 80tkm ajettuna, oli orggis pumppu+suodatin ja ei ikinä mitään häiriöitä..
Kyllä se ruiskutus tuo niin paljon hyviä käyttöominaisuuksia vs kaasutin että en kyllä kaipaa enään kaasuttimia 2-pyöräiseen tai autoonikaan.

Esim: käynnistyvyys, käynti ja veto hyvä kylmänäkin. Veto hyvä eikä vaihtele ulkolämpötilojen mukaan. Tasainen ja hyvä tyhjäkäynti. Eikä kärsi pitkästä talviseisokista kuten kaasutinversio helposti tekee.

MUTTA kyllä ruiskuskodukin voi huono olla jos se on semmoseksi tehty mm käyttämällä huonoja komponentteja tai yksinkertaisesti tekemällä sähkötyöt huonosti niinkuin monesti on ollut.

Kysynpä vaan että kuinka moni haluaisi vielä käyttöautokseen kaasutinversion ympärivuotiseen käyttöön ?
Auton ympärivuotinen käyttö ja skootterin kesäajo ovat kaksi eri asiaa. Autoon minäkin haluan ruiskun.

Ostin vaimon työmatkoille 4T Kymcon (vm 2011, 400 €) ja olen tosi tyytyväinen. Alkuongelman jälkeen ei mitään starttiongelmaa. Ei tarvitse sahata, vain näpäys starttinappulaan ja kone käynnistyy heti. Vedon ja tyhjäkäynnin kanssa ei ongelmaa. Kulutuksen keskiarvo yli 2000 km matkalla  2,1 l/100 km. Koskaan ei tule hajoamaan pensapumppu, ruiskusuutin tai ecu tai mitä muuta ylimääräistä ruiskukoneessa onkin.

Talviseisokin ongelman välttää käyttämällä syksyllä kaasuttimen tyhjäksi. En ole sitä tehnyt, silti ei ongelmaa vaikka kylmässä tilassa on ruohonleikkuri, jyrsin, moottorisaha, lumilinko ja trimmeri.

viisnelonen

Kiva kuulla että kymco pelittää.
Työmatkaskootteri.. siis vain kesän ajaksi, niinkö. Kyllä nuo pitkät startit ja heikko veto kylmänä tulee jo keväällä ja syksyllä jos on tullakseen. En minäkään lumikeleillä ole skodulla koskaan ajanut vaikka joskus jo maaliskuussa ja jopa joulukuussakin olen ajanut.

Kaasutinskoduja mulla on ollut 50cc Fude (tyttären), 50cc Piaggio, 150 cc Piaggio(2T), 125cc Yamaha, 125cc Piaggio. En ala sen enempää erittelemään mutta yhdenkään em moottorin käyntiominaisuudet ei olleet lähelläkään sitä mitä esim tuossa 250 Sateliksessa.
Kylmät ilmat tai aamukylmämoottori niin ero ruiskuun ilmenee kyllä. Ruiskun vaikutus korostuu 1-pyttysessä koneessa.



taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250