Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"ABS" jarrut

Aloittaja agzu95, 02.10.11 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

agzu95

mietiskelin että ku vissii pitäs jonku mukaan omassa solifer xtr 50cc vm.09:ssä olla noi abs jarrut ja itellä menny lukkoo jonku verra välillä ni oliski mitää tapaa saada noit jarrui vähä paremmiks ja turvallisemmiks?

ihmehiippari

Ei ne oileesti mitkään abs jarrut ole, vaan ne mötikät jotka ovat kiinni satuloissa ovat jonkinlaiset paineen rajoittajat jotka vievät tehoa jolloin jarrut ei lukkiuitusi.

Itse itse poistin ne mötikät jolloin jarruteho ja tuntuma parani.

Coastside

Onko muuten kukaan saanut skodella jarrutettua keulan alta asfaltilla?  Minun mielestäni aika yrittämisen takana.

Oikea ABS kaatuu siihen että se perustuu pyörintänopeuksien vertailuun ja jos takapyörän jarruttaa lukkoon tekee etupyörä saman tai jotain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ihmehiippari

Eikö niissä ole pyörintänopeuksien seuranta, joka vertaa nopeuksia toisiin pyöriin ja sitten vähentää painetta, jolloin nopeus on sama tms.

Partanen

Joo tottahan järjestelmän pitää vahtia molempia pyöriä. En tiedä onko mitenkään edes mahdollista, että molemmat pyörät saisi jarrutettua niin tehokkaasti ja samanaikaisesti, että järjestelmä tulkitsisi ajokin pysähtyneen, kun kumpikaan rengas ei pyöri. Ja antaisi siten liikaa jarruvoimaa todelliseen nopeuteen nähden.

Kiinalaisten abs-jarrut ovat kuluttajan harhaanjohtamista, ja ne pitäisi kieltää. Niillä kun ei ole mitään tekemistä oikeiden ABS-jarrujen kanssa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pena

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 02.10.11 - klo:23:03
Joo tottahan järjestelmän pitää vahtia molempia pyöriä. En tiedä onko mitenkään edes mahdollista, että molemmat pyörät saisi jarrutettua niin tehokkaasti ja samanaikaisesti, että järjestelmä tulkitsisi ajokin pysähtyneen, kun kumpikaan rengas ei pyöri. Ja antaisi siten liikaa jarruvoimaa todelliseen nopeuteen nähden.

Kiinalaisten abs-jarrut ovat kuluttajan harhaanjohtamista, ja ne pitäisi kieltää. Niillä kun ei ole mitään tekemistä oikeiden ABS-jarrujen kanssa.
abs tarra on siihen se sitten jääkin,abs jarrut olis turhan kalliit tuon hintaluokan vehkeissä ja kuutioissa

pekpel

Pitäis kysellä isommilla skopilla ajavilla miten se oikein toimii, tuo ABS, potkiiko jarrukahvassa vastaan niin kuin poljin autossa, ja se ääni...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Minun banskussa on huono etujarru. Täristää kahvaa kovaa jarruttaessa. Mitään eroa normaaliin satulaan ei näy, eikä syytä tärinään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Midland

käsibalanssi toimii aikas hyvin-mut se tulee ajan kanssa.. ABS-hehe.. (kiinalaisissa) BMW jopa kuulemma toimii..

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.10.11 - klo:18:17
Pitäis kysellä isommilla skopilla ajavilla miten se oikein toimii, tuo ABS, potkiiko jarrukahvassa vastaan niin kuin poljin autossa, ja se ääni...
Eipä se jarrupoljin kyllä nyky autoissa paljon potki! Ja täytyy sen ABS:än toiminta toimiakseen perustua johonkin muuhunkin kuin siihen täristykseen!

pekpel

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 28.10.11 - klo:19:35
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.10.11 - klo:18:17
Pitäis kysellä isommilla skopilla ajavilla miten se oikein toimii, tuo ABS, potkiiko jarrukahvassa vastaan niin kuin poljin autossa, ja se ääni...
Eipä se jarrupoljin kyllä nyky autoissa paljon potki! Ja täytyy sen ABS:än toiminta toimiakseen perustua johonkin muuhunkin kuin siihen täristykseen!
Täristyshän tuli siitä kun (puhutaan niistä ekoista versioista) abs-yksikkö siirteli jarrutehoja eri pyörille ja sulki venttilejä nopeasti eri tahtiin, eikä ollut vaimentimia jarrupääsylinterin ja polkimen ja abs-yksikön välillä..
Teoriaa ABS-systeemin toiminnasta en edes ala tänne kirjuuttelemaan, joka on kiinnostunut, niin google toimii.  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kissantassu

Moi,

Omassa mopossa (FJS 600) ABS:n toimintaa ei huomaa jarrukahvoissa täristyksenä tms. toimintana, toimii eleettömästi. Sadekelilläkin voi jarruttaa tarvittaessa reippaasti ilman lukkiutuvaa taka- tai etupyörää. Selvästi miellyttävämpi jarrutuskäytös kuin edellisessä kulkineessa. Sen sijaan esim. kaarteessa jarruttaessa ABS:stä ei ole apua, jos päällysteellä on irtohiekkaa - siihen ei auta kuin ennakointi = katso eteenpäin ajaessasi ja ole tarkkana. Ensi keväänä taas hiekoitushiekat pidettävä mielessä. ABS on ajamisen apuväline, komentokeskus on korvien välissä.
Talviajoa en aio kokeilla, sen tehköön joku muu. Viisaampien mukaan myös ajo liukkaalla päällysteellä (esim uusi asfaltti) on miellyttävämpää ABS:ien kanssa kuin ilman.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

ramba

Nämä skoottereiden ns. "ABS jarrut" on vain jarrupalojen ansiota, eikös niin? Eli lukkiutumattomat jarrupalat, aivan eri systeemi kuin autossa jossa on abs :-X
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

ihmehiippari

Ei vaan ennen jarrusylinteriä on kultainen mötikkä jossa lukee ABS, se on kuristusventtiili joka estää virtausta letkussa ja jarruteho on pienempi jolloin ne eivät periaattessa lukitu. Yhtä tyhjän kanssa ne ovat. Jarrupalat ovat ihan normaalit.

Itse omasta soliferistani poistin nuo kyseiset venttiili, jolloin jarruteho ja tuntuma parani.

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.