Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco super8 käynnistysongelma

Aloittaja meijussi@gmail.com, 10.05.22 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

meijussi@gmail.com

Virtaa on, ja sulakkeet ehjät. Mihinkään ei tule virtaa, kun kääntää avaimesta. Onko kokemusta?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Sulakkeet oikeesti ehjät ? Siis mitattu ?

Muuten tuon Coastsiden vinkki on hyvä, johtoliitos voi näyttää hyvältä mutta sähkö ei vaan mene läpi
Kokeile jollain ylimääräisellä akkukaapelilla yms. akun - mopottimen mootorin runkoon, mielellään toinen piuha myös mopon runkoon, jos nyt tulee virrat päälle niin tiedät mitä tehdä
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

meijussi@gmail.com

Maadoituskin toimii. Otin kaapeleilla virran toisesta akusta. Virta katoaa heti näytöstäkin, kun painaa jotain kytkintä. vaikka vasenta jarrukahvaa. Ihan hämärä homma.

Coastside

Kuullostaa heikolta akun liitännältä. Ei ketä virtaa. Jos vain haluaa uskoa että kunnossa on, kerjää harmeja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Et hoksannut mitä ajoin takaa apukaapelilla testata maadoituksia, sen oli tarkoitus ohittaa originaali maadoitusjohdotus osa kerrallaan
Akun tehot häviää huonoon liitokseen

Ota siis ja puhdista akun  navat ja johtoliittimet.
Siis ne kaikki, akusta runkoon ja moottoriin, liitos irti, putsaus teräsharjalla ja uudestaan kiinni mielellään tähtiprikan kanssa jos vain voi
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

meijussi@gmail.com

#6
Täytyy vaan lähtee perusteellisesti hakemaan sitä maadoitusta.

EDIT1: Nyt virrat pysyy, mutta startille ei tule virtaa.

EDIT2: Voiko olla mahdollista, että käynnistyksen esto vasemmasta kahvasta jää päälle? Missähän tämä tarkemmin sijaitsee?

EDIT3: Mistä löytyisi kuvia sähkölaitteiden sijainnista?

EDIT4: Miten voi testata käynnistysreleen?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

meijussi@gmail.com

Kiitos paljon. Tuosta on apua moneen juttuun. Mulla on 125 kuutioinen, mutta ilmeisesti tämä sopii siihenkin. :D

konenikkari

#9
Tuolla 125  https://www.bike-parts-kymco.uk/catalog/Workshop-manual/super-8-125-Workshop-manual
Oletko löytänyt kaikki kolme, ehjää sulaketta.
Onko skotu sinulle uusi, vai onko vaiennut kesken ajon.
Toimiiko jarruvalo molemmista jarrukahvoista.
Startti ei toimi jos ei toimi jarruvalokaan.
Onko skotu 2 vai 4T. :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

meijussi@gmail.com

#10
Kiitos linkistä.Tämä on 2013. Oli ollut ajossa, mutta seuraavana aamuna ei puhunut mitään. Sulakkeet ok. Jarruvalot toimii. Rele ei naksahda vaikka  sille tulee virta. On nelari.

konenikkari

#11
Miten totesit että releelle tulee virta
releen toiseen ohuempaan johtimeen pitää tulla
virta, eli plus kun painat jarrukahvasta ja toiseen ohueen johtimeen maa eli miinus
kun painat starttinappulasta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

meijussi@gmail.com

Virtakynällä totesin virran. Kiitos ohjeista, tutkin huomenna lisää neuvojesi mukaan.

konenikkari

Voit suoraan kytkeä sen virtakynän (koelamppu)
myös suoraan niihin kahteen ohuempaan johtoon
kun painat jarrua ja starttinappulaa samanaikaisesti
pitäisi valon syttyä, syttyykö?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

meijussi@gmail.com

Kiitoksia kaikista ohjeista. Sytytysrele oli viallinen. Matka jatkuu.