Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SYM Mask EFI Euro5

Aloittaja Ukkeli, 14.07.23 - klo:11:19

« edellinen - seuraava »

Ukkeli

Vanha -06 Yiying MTX-2 rupee vetämään viimeisiä. Mittarissa 27000km. Käy ja kukkuu, mutta runko on jo jouduttu hitsaamaan (tavaratelineen kiinnitykset ja moottorikiinnikkeen välikappale). Ohjauslaakerin holkissa on halkeama. Muovikatteet eivät meinaa pysyä kiinni enää, ja vaikka uusia ostaisi niin nekin on lojunut varaston hyllyllä yli 15 vuotta.

Mitä mieltä raati on SYM Mask skootterista? Se on isorunkoinen, 12 tuumaisilla pyörillä, matala istuinkorkeus, eli kaikki MTX-2 hyvät ominaisuudet löytyy. Moottori on uudistettu 139QMB:hen perustuva mylly ja siinä on elektroninen ruisku tai ainakin sähköisesti ohjattu kaasutin.
Toimiiko EFI talvella? 
Hinta tuntuu suolaiselta. Maahantuoja on määrännyt ohjehinnaksi 2590€, ja halvemmalla ei meinaa löytyä Suomesta (paitsi yhdestä paikasta 2190, ja sen päälle 200€ toimitusmaksu..). Arvo tippuu tonnilla heti kaupan pihalta lähtiessä.
Takuu on pitkä 4 vuotta tai 20000km, mutta veikkaan että se raukeaa jos yksikin (sikakallis) määräaikahuolto merkkiliikkeessä on myöhässä tai jäänyt väliin.
Entäs varaosien hinnat?

Coastside

#1
Jos muistan oikein, ei Taiwanilainen SYM ole palstalla vikojaan valittanut. Vain Honda on ollut yhtä hiljaa. Sen parempaa kehua ei mopo saa.

Nettimotossa on  -20 Mask 500€ 8000 km.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ukkeli

Videossa https://www.youtube.com/watch?v=Qn0HKZaB1KY on SYM Mask tyhjäkäyntiruuvin takaisinlaitto, ja siinä näkyy moottori.
Venttiilikoppaan on lisätty isot mutterit venttiilien säätöä varten, mutta koppa on edelleen irrotettavana neljällä pultilla. En hiffaa mitä etua siitä saa.
Imukaula ja putsarilta tuleva putki on sitä samaa laadukasta kiinan pehmomuovia. Ilmaputsarin suodin on paperityyppinen, ja se näyttäisi olevan pysyvästi kiinni putsarin kannessa - kansi pitää vaihtaa joka kerta?
Käynnistyspoljin on ollut ongelmallinen 139QMB-moottoreissa, koska polkinen akseli on laakeroitu vain varikopan hylsyllä. No, sekin ongelma on nyt korjattu poistamalla koko käynnistyspoljin..
Bensakorkki on siirretty eteen polvisuojan yläosaan, avainlukon vastakkaisella puolelle - se tietää että tankki on joko polvisuojassa tai jalkojen alla. Tarvii jonkinlaisen pumpun? (EFI itsessään tarvii vissiin jo itsessään pumppua..)

Coastside

Sehän on kuin filly. Tankki lattian alla ja pumpulla kaasarille. Asensin juuri tankin joka vaati kaikkien muovien poiston ja liittää letkut ja kammeta se roska paikalleen. Umpihullu systeemi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Noissa Maskeissa on muuten näköjään sama kone kun vastaavan ikäisissä Peugeot SF4 on. Variaattorin koppaa ja pakoputkea myöten sama tekniikka.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Ukkeli - 18.07.23 - klo:16:00Videossa https://www.youtube.com/watch?v=Qn0HKZaB1KY on SYM Mask tyhjäkäyntiruuvin takaisinlaitto, ja siinä näkyy moottori.
Venttiilikoppaan on lisätty isot mutterit venttiilien säätöä varten, mutta koppa on edelleen irrotettavana neljällä pultilla. En hiffaa mitä etua siitä saa.
Imukaula ja putsarilta tuleva putki on sitä samaa laadukasta kiinan pehmomuovia. Ilmaputsarin suodin on paperityyppinen, ja se näyttäisi olevan pysyvästi kiinni putsarin kannessa - kansi pitää vaihtaa joka kerta?
Käynnistyspoljin on ollut ongelmallinen 139QMB-moottoreissa, koska polkinen akseli on laakeroitu vain varikopan hylsyllä. No, sekin ongelma on nyt korjattu poistamalla koko käynnistyspoljin..
Bensakorkki on siirretty eteen polvisuojan yläosaan, avainlukon vastakkaisella puolelle - se tietää että tankki on joko polvisuojassa tai jalkojen alla. Tarvii jonkinlaisen pumpun? (EFI itsessään tarvii vissiin jo itsessään pumppua..)

yleensä nuo kannet joissa on isot korkit, ei ole muita vaihtoehtoja venttiilien säätämiseksi. joissakin voi olla joku pikkukansi tuon ison kannen päällä mutta sitä kautta ei venttiileitä saa säädettyä. näkyy vain venttiilikoneisto ja nokka- akseli. nuo 4 mutteria tai pulttia kun aukoo samalla aukaisee koko paketin eli kannentiiviste voi pettää kun ei enää kiristy takaisin. sama riski kun gy6 moottoreissa  nokka- akselia vaihtaa koko paketti käy löysänä ne pari sivupulttia ei paljoa kiristä ainakaan toiselta puolelta.

Coastside

Venttiilien huoltoväli on kymcossa 12 k, jota monet mopot ei saavuta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04