Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kone vuotaa jäähdytinnestettä, saiskos apuneuvoja?

Aloittaja Eki, 28.06.20 - klo:12:01

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Kiertääkö neste paisuntasäiliössä kun kone on normaalilämmöissä,
muista uusia se painekorkki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Kiertää, en usko että korkki on vioittunut, kovanhintaisia näyttävät olevan ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.07.20 - klo:20:07
Kiertää, en usko että korkki on vioittunut, kovanhintaisia näyttävät olevan ...

Oletko Eki miettinyt miksi se säiliö alkujaan halkesi..  Minä en tiedä siihen kuin kaksi vaihtoehtoa.
Se voi haljeta jäätymisen johdosta tai sitten ylipaineesta koska korkin venttiili on joko tukkeutunut tai on muuten viallinen.
Eli ei se konenikkari turhaan sitä uutta korkkia sulle tyrkytä..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 01.07.20 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: Eki - 01.07.20 - klo:20:07
Kiertää, en usko että korkki on vioittunut, kovanhintaisia näyttävät olevan ...

Oletko Eki miettinyt miksi se säiliö alkujaan halkesi..  Minä en tiedä siihen kuin kaksi vaihtoehtoa.
Se voi haljeta jäätymisen johdosta tai sitten ylipaineesta koska korkin venttiili on joko tukkeutunut tai on muuten viallinen.
Eli ei se konenikkari turhaan sitä uutta korkkia sulle tyrkytä..
Mietin asiaa ja tilasin uuden korkin kone jönneiltä Jojensuusta se on sendan korkki, mutta muut sivustot ilmoittaa sillä tuotenumerolla käyvän mm gileraan ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Erilaisten ajoneuvojen määräaikaishuolloissa useinkin vaihdetaan painekorkki varmuuden vuoksi,
jottei letkut ja säiliöt posahda.
Kaksi kertaa peräkkäin halkaisin omasta roxista paisuntasäiliön kun en korkkia vaihtanut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#20
Letkut kannattaa kiinnittää hellin käsin että se pettää siitä jos korkki jumii. Just sen verran tiukkaan että normaalisti pysyy. Ajaa kuumaksi ja kiristelee kunnes ei vuoda.

Alapään vuoto oli seurausta ylipaineesta. Kun vettä meni laakereihin, nekin meni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Okei, hirveät hintaerot tuolla derbi sendan paisarin korkilla, Jani Kaasalaisella 10.00€ mh paketti 0.00€, kun mm Kone Jönni Joensuu yli 42,00€ tismalleen sama korkki + postit päälle, muut keskihinta noin 30,00€. Sendan korkki käy mm Gileraan jne.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Kannattaa rasvata sitä korkkia silikonilla jottei jumi tai liimaannu kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.07.20 - klo:12:19
Kannattaa rasvata sitä korkkia silikonilla jottei jumi tai liimaannu kiinni.
Täytyy tunkea siliconrasvaa korkkiin hieman kunhan saa nämä osat, paisari matkalla Suomeen ja korkki jo ehkä huomenna täällä? Muuten eikös tuo rasva saata tukkia mahdollisen paineventtiilin, on suht' tahmeeta rasvaa???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Toin kotia sisälle tuon entisen korkin, suhkutin crc:tä ja annoin olla, sitten poistin kyseisen suihkeen ja korkin sisäreiästä painoin kuusiokoloavaimella tiivistjuttua, siellä on jousi tiivisteen alla ja kyllä se nätisti antaa periksi painaessa, en kuitenkaan arvaa enää käyttöönottaa, uusi korkki tulossa Sastamalasta ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Autoissa en ole koskaan törmännyt tai edes kuullut samaa  korkkiongelmaa. Toimintaperiaate on täysin sama.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ylenmääräisen paineen syy on vielä epäselvä,
se on syytä selvittää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Mulla olisi ehdotus:viime viikon helteillä, jos mopo ei liiku, eikä siinä ole jäähdyttimessä puhallinta,
ei se jäähdy, vaikka onkin nestejäähy, senkin täytyy liikkua, jäähtyäkseen.
Esim pitkän spurtin jälkeen kun pysähtyy, esim liikennevalohin, lämmöt nousee huippuihin,ja ehkä ylikin.
Huippuhelteillä kannattaa ajella tuo asia tiedostaen, rauhallisesti
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Omastani paukahti paisari halki hellekelillä Hyvinkäältä Riihimäkeen ajaessa kesken ajon, oltiin ns kaksipäällä juurikin kaupungin rajalla meni rikki täydessä vauhdissa. Päästiin pois lisäämällä vettä ja ajamalla hissuksiin pois, vesi oli kiehumispisteessä kun korkin avasi hetkeksi, ei kiehunut muttei varmaan paljoa puuttunutkaan?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 02.07.20 - klo:18:36
Omastani paukahti paisari halki hellekelillä Hyvinkäältä Riihimäkeen ajaessa kesken ajon, oltiin ns kaksipäällä juurikin kaupungin rajalla meni rikki täydessä vauhdissa. Päästiin pois lisäämällä vettä ja ajamalla hissuksiin pois, vesi oli kiehumispisteessä kun korkin avasi hetkeksi, ei kiehunut muttei varmaan paljoa puuttunutkaan?

Se järjestelmä on paineellinen just siitä syystä, että jäähdytysnesteen kiehumispistettä saadaan nostettua. Sitä korkkia ei koskaan sais avata kuumasta koneesta.