Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Käytetyn vespan ostaminen

Aloittaja Anneo, 10.05.16 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Anneo

Suunnittelen käytetyn vespan ostoa ja kaipailisin keltanokkana hieman apuja :) Olen menossa katsomaan vuoden 2007 vespa lx 50 mallia, jota on ajettu n.13 000 km. Kannattaako niin vanhaa ostaa ja onko km määrä suuri? (Ainakin se on suuri verrattuna muihin myytävänä oleviin, keskiarvo on lx 50 mallissa n.5000 km..) Voiko olettaa, että noin paljon ajetulla on tulossa suuria eli kalliita remontteja eteen pian? Millasia riskejä vanhan vespan ostamisessa voi olla?

Coastside

#1
Ajomäärä juoruaa että on ollut kevyessä kesäajossa. Jos on siisti muutenkin niin voi pyttyremppaa ennen ajaa vielä kesän tai kaksi tai kolme. Jos huoltaa/korjaa itse, ei vikaisuus syö lompakkoa ammattilaisten tahtia. Naarmut kolhut kertovat vain niistä, ei teknisestä kunnosta ja voivat laskea hintaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Jos on nelitahti, ei pytyn tai männän vaihdosta tarvitse murehtia vielä pitkään aikaan.

Anneo

Kiitos vastauksista. Huollon annan mielellään jollekin huoltoliikkeelle osaaviin käsiin, kun itsellä ei ole yhtään osaamista eikä tietoa skoottereista. En ole vielä edes koskaan ajanut skootterilla  :D B-kortin sallimana ajattelin nyt aikuisiällä kokeilla ja hupiajella kesän  8) Jos ilmenee, että skootteria onkin säilytetty esim talvet ulkona, niin millainen vaikutus sillä on skootterin kuntoon? Onko ylipäänsä vespan kulutusosat kovin kalliita?

A_sentaja

Noin yleisesti ajokilometrejä enemmän laitteen myyntiarvoon ja jatkotoimenpiteisiin vaikuttaa kaikkein eniten edellinen omistaja. Ts vanhemman herran huolella pitämä ja ajama peli on takuuvarma ostos, ennemmin kuin nuoren klopin laiminlyöty ja virituninkia sisältävä laitos. myö se on tärkeää, onko peli yhden omistajan jäljiltä myynnissä, vai toisen tai kolmannen..:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Palosella

Mulla ollut nuo kesät talvet osittain pihalla/tallissa. Ulkona jos on auringossa pitkään, muoviosat haalistuu, ei juuri kummempaa. Kulutusosat ei ole oikein mihinkään yleiseen mopoon kalliita. Totta, mitä asentaja sanoi. Vanhemman ihmisen jäljiltä 10000 ajettu saattaa olla uudenveroisessa kunnossa kaikin puolin. Nuorten kaahaamiin saa rullia ym muuta kuluvaa vaihtaa reipaasti aiemmin jo.

Coastside

Ostaessa kokenut skootteristi ja merkkiäkin tunteva on oiva tuki jos omaa kokemusta ei ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tatza

Osa nuorten kloppienkin peleistä on vanhempien herrasmiesten ylläpitämiä... :)
Jos mopo näyttää ja tuntuu olevan hyvässä kuosissa, se aika suurella todennäköisyydellä ja pienellä ylläpidolla sellaisena pysyy jatkossakin... :)
ss 200px / px 177dre / s 50-2t / prima nv125 / xv virago

Jkarha

Ulkona säilyttämisen sijaan mua kiinnostaisi ehkä enemmän onko ajettu talvella, koska talviajo ja suola ruostuttaa.
Vespa LX50 4T4V 2013

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 10.05.16 - klo:22:47
Ulkona säilyttämisen sijaan mua kiinnostaisi ehkä enemmän onko ajettu talvella, koska talviajo ja suola ruostuttaa.

Mulla oli skopo maaseudulla ja siellä oli suola tuntematon käsite...;) Talviajossa tuppaa ne katteet olemaan kovilla, mahdollisien lippojen takia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Kura on minulle pahin talviriesa vaikka ajan asfalttia. Nytkin pitäisi saada sentin kerros konees pinnoilta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Anneo

Kuvan perusteella näyttää olevan pakoputkessa ruostetta, onko se ongelma?

Coastside

Riippuu miten ruostunut. Toisaalta putket ei ole kalliita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Pakoputket tahtoo vähän ruostua, jos niitä ei silloin tällöin maalaile. Pintaruoste ei haittaa, mutta jos putken pelti on kupruillut, niin saattaa puhjeta kohta. Pakoputket voivat olla hinnakkaita, koska eivät varsinaisesti ole kulutusosia.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Kyllä on ihan normaalia noilla kilsoilla se putken ruostuminen. Jos sen maalaa halvalla kuumakestomaalilla, saa sen tehdä ainakin kerran kesässä.