Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon purkaa virran "KIIRE, NOPEITA VASTAUKSIA KIITOS"

Aloittaja AnttiP, 07.04.15 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

AnttiP

Eli 03 typhooni tyhjentää akun kun starttaa. Täydellä akulla pystyy kerran starttaamaan mutta sitten hyytyy. Esim. jarrua painaessa jarruvalon ollessa päällä mittariston valot sammuu ja bensamittari sammuu.

Vika ilmeni parin viikon seisonnan jälkeen. Talvellakin tyhjeni akku aina parin viikon sisällä mutta ei näin nopeasti.

Akku pitäisi olla kunnossa. Sulake ehjä ja mikään johto ei ota maihin  :-[

Ja sitten vielä sellainen lisäkysymys että miks mulla ei toimi etuvalon ajovalopoltin muuten kuin vetämällä virran suoraan akulta? (Oli jo ennen ylläolevaa vikaa)

konenikkari

"Akku pitäisi olla kunnossa", niin minunkin mielestäni.
Näin keväisin monikin akkukauppias järjesti takavuosina tilaisuuksia joissa akun ja latauksen mittaus oli ilmaisia.
Ilmeisestikin kaikkinainen asiakaspalvelu ja sen myötä akkujen myynti on lopetettu PÖH.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Akku pitäisi olla kunnossa?? Millä mittarilla?
No, mittarista puheenollen, jos yleismittari kotoonta löytyy, niin sillä mittaat resistanssin akunkengistä,kun akku irti. Tai jos pystyt mittaamaan virtaa(amppeereita) sillä, niin sitten mittari akun plusnavan ja akunkengän väliin. näkee onko vuotoja. Älä kumminkaan starttaa, kun mittari välissä...
Voi toki startissakin olla oikosulun tapainen, mikä hörppää virrat Tai mikä yleisempänä, huono hapettunut johtoliitos

AnttiP

Niin siis piaggion oma akku oli jo mennyt latauskelvottomaksi ja kokeilin toisen mopon akulla joka toimii, ainakin kyseisessä mopossa ;) Akkukaupoille pitää seuraavaksi varmaan lähteä!

Partanen

Mikä pitäisi "resistanssin" olla akunnavoista mitattuna?

Itse olen mittaillut jännitteitä. Lepojännite saisi olla 12.6V, tai enemmän.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 07.04.15 - klo:18:27
Mikä pitäisi "resistanssin" olla akunnavoista mitattuna?

Itse olen mittaillut jännitteitä. Lepojännite saisi olla 12.6V, tai enemmän.
Ei ole tietoa, en ole koskaan mitannut akunnavoista resistanssia. Akunkengistä kylläkin, niinkuin tuossa aiemmin kirjoitin. Paljonko? En muista,mutta paljon ;)

Coastside

Akun resistanssin saa laskemalla sen jännitehäviön kun muun virtapiirin arvot tiedetään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 07.04.15 - klo:20:00
Oho, sori eli anteeksi. Luin liian hätäisesti.
Heh! Itse asiassa kirjoitin ensin "akunnavoista". Korjasin kyllä sukkelaan.  ;D Saatoitpa keretä siinä välissä lukasemaan.

helkama sc-r

Katso onko akussa nestettä riittävästi.
Valoille tulee virta ensin pitkien valojen katkaisijalle ja sieltä 1 johto molempiin lamppuihin.