Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

NRG ei käynnisty hyvin / ilmanputsarin aukosta valuu bensaa

Aloittaja adjv, 16.07.12 - klo:23:50

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: adjv - 18.07.12 - klo:17:07
Voiko se haitata skootterin käynnistystä? Kun ei oikeen tahdo lähteä käyntiin..

No ihan taatusti haittaa varsinkin tälleen kesällä kun ei ole tarvetta seoksen rikastukseen.
Osa bensasta saattaa valua imukurkkuunkin päin jolloin tilanne on vielä huonompi..
Monessa kaasutinmallissa on ns ylivuotoputki tällaisen tulvimisen varalta jolloin liika bensa ohjautuu ylivuotoletkua pitkin maahan/koneen päälle.
Suosittelen kaasuttimen täydellistä purkamista/puhdistamista JOS sitä ei ole tehty aiemmin.
Ohjeet löytyy täältä kun käyttää hakua.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

adjv

Juu, ollaan purattu ja putsattu kaasari jo kolme kertaa.. Ja silti bensa vuotaa ilmanputsariin. Mulla on dell'orto phva kaasari.

leze223

Onkos kaasari vinossa? Tuokin voi aiheuttaa sitä tulvista.

Sent from my U8800 using Tapatalk
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Partanen

Lainattu toisesta ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: adjv - 18.07.12 - klo:20:26
Juu, ollaan purattu ja putsattu kaasari jo kolme kertaa.. Ja silti bensa vuotaa ilmanputsariin. Mulla on dell'orto phva kaasari.

Onko myös neulaventtiili puhdistettu? Eli koho irroitettu kaasuttimen rungosta, irroitettu neula, ja todettu tiivistepintojen olevan kunnossa? Jos kyllä, niin sitten joku on säätänyt ominpäin bensapinnan pieleen. Tarttis kaivaa jostain ohjearvo bensapinnan säätämiseen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

adjv

#19
Puhdistettu just tänään ja kaikki oli iha kunnossa. Mahtaako auttaa jos ostan uuden bensahanan ja uusin kaikki letkut? ja sitten koitan säätää uudestaan kaikki.

EDIT:

Kylllä sen pitäs olla ihan siinä asennossa kun kuuluukin.. Mahtaako auttaa jos ostan uuden bensahanan ja letkut?

viisnelonen

#20
Lainaus käyttäjältä: adjv - 18.07.12 - klo:23:10
Kylllä sen pitäs olla ihan siinä asennossa kun kuuluukin.. Mahtaako auttaa jos ostan uuden bensahanan ja letkut?

Kun purit kaasuttimen niin irroititko/puritko neulaventtiilin ? Neulaa pitäisi tarkastelle suurennuslasilla tai luupilla jotta varmasti näkee mahdolliset kulumarinkulat kartiossa..(erityisesti metallikärkiset neulat)Jos neulaventtiilin istukka on O-renkaalla kiinni kaasuttimessa on O-renkaan oltava ehjä ja pehmeä, ts litistynyt,kovettunut tai halkeillut ei kelpaa enään asennettavaksi.
Huom: jotku neulaventtiili/uimuri yhdistelmät voi myös kasata väärin.

Edit: Kyllä uusi ja vuotamaton hana saattaa korjata tilannetta oleellisesti kun bensaa ei enään valu lisää..
irroita bensaletku kaasuttimesta yöksi ja laita letkun pää pieneen pulloon, jos sinne selvästi bensaa kertyy on hana kulahtanut tai siellä on roska. Tosin nää nykyhanathan on pääosin ns purkamatttomia eli roskakin saattaa ostattaa uuden hanan..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

Kuten viisnelonen kirjoitti. Testaa se hana, bensaa ei pitäisi valua kuin letkullinen JA SILTINKIN, vaihda se neulaventtiili. Neulaventtiilit ovat näissä yhtälailla kulutustavaraa kuin hanatkin, eivätkä maksa paljoa.

Neulaventtiilin tiiviyttä voi testata myös kaasarin ollessa kourassa siten, että työntää koholla venttiilin kevyesti kiinni ja samalla puhaltaa bensaletkun kautta ilmaa. Ei pitäisi suhista. Tai sitten valuttaa bensaletkun kautta bensaa tai vettä (vaikka ruiskulla) ja samalla taas nostaa koholla venttiilin kiinni...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

adjv

#22
Irrotin neulaventtiilin, mutta en tajunnut katsoa tarkemmin neulaventtiilin kuntoa. Mutta kiitos vastauksista ja täytyy testata se hana! :)

EDIT:

Äsken testasin että laitoin sen bensaletkun 0,5l pulloon ja alle 10 minuutissa valutti kaikki jäljellä olevat bensat sinne pulloon..

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: adjv - 19.07.12 - klo:13:14
Äsken testasin että laitoin sen bensaletkun 0,5l pulloon ja alle 10 minuutissa valutti kaikki jäljellä olevat bensat sinne pulloon..

No sitten uusi hana JA neulaventtiili !
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

adjv

Okei! :) Saako neulaventtiilejä ihan stormista tai motonetistä? vai pitääkö tilata netistä?

Coastside

Kaasarin neulaventtiilin testaa hyvin panemalla pulloon mieluiten teollisuusbensaa ja lappoletkulla kaasariin ja kaasarin pohjaletku astiaan. Samalla voi mitata kammion besamäärän. Jalusta noille on hyvä tehdä ja kaasarin saa kiinni vanhalla imukaulalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

adjv

Vaihdoin tänään bensahanan bensaletkun ja alipaineletkun eikä lähe käyntiin vieläkään vaikka kuinka polkee.. Neulaventtiiliä en ole vielä vaihtanut koska pitää näköjään tilata.. Mutta voiko neulaventtiilin kunto niinkin paljon haitata ettei koko vehje lähe käyntiin..?

kani


adjv


konenikkari

#29
Ammattivälineitä tarvitaan, sroboskoopilla pitää katsoa
tuleeko kipinä oikea aikaisesti.
Myös moottorin ja rungon välisen maadoituksen puute
voi aiheuttaa kipinöinnin vääräaikaisuuden.
Siis maadoitukset kuntoon.
Siis kipinäähän pitää aina tarkastella pelkästä johdosta
ilman tulppaa ja sen hattua
jolloin kipinän pitää olla n, 6mm pitkää "ketunhäntää".
Myös vikkeläsilmäinen havaitsee tuleeko kipinä/kierros
vaiko monta peräjälkeen ja välillä tauko.
Edellä oleva ilmiö viittaa maadoitusvikaan
joka on myös yleisin syy syttyboxien särkymisiin.
Muuten nuo tulvimisjutut kuullostaa siltä että
hanki ystävä joka ymmärtää jotain skotun kaasareista  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)