Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR50 Ditech - Ei käynnisty

Aloittaja Apiska, 06.04.11 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Ei voi,"kun huollossa saattaisivat velottaa tyhjästä." :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#16
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.04.11 - klo:01:13
se vanha bensa sai vissiin tulpan heikkoon kuntoon...

Totta vanhan bensan käyttäjän on syytä varata kourallinen sytytystulppia tahi vaihtaa kokonaan se bensa.
Varsinkin nuo ruiskut tappaa tulpan, heti, kun haistaakin vanhan bensan.
Itse saa päättää kumpi tullee halevemmaksi.
Jos ilman tulppaa starttailet varo ettei syty palamaan.
Vaikka starttaat ilman tulppaa ruiskuosat saattaa silti toimia,ja tulpanjohdosta tulee kipinää.... ???
Oikea tapa ns. tuulettaa ruiskumopoa on startata sitä kaasu täysillä, jolloin ei taatusti käynnisty mutta tuulettuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jormazz

#17
Morjesta!

Aprilia sr50 ditech factory -07 mallin skootterissa ollu ympäri kesän häikkää. Alotetaampa ensinnä siitä, mikä siinä nyt on. Elikkä apikka polttaa tulppia kokoajan, tummuu, ja aina lähtee uudella tulpalla startista heti käyntiin, mutta sitten se yhtäkkiä jossain vaiheessa hajottaa tulpan eikä käynnisty. Mopo toimii tyhjäkäynnillä loistavasti, mutta ei vastaa kaasuun kuin harvoin. röpöttelee, ei nappaa kierroksia ja pakoputkesta tippuu vettä. 

Osia on toki vaiheltu monen sadan euron edestä. uusittuja osia mm. Mäntä, ilmakompura, ruiskusuutin/yksikkö, läpät tsekattu, ilmakompuraan tosiaan mäntä ja männänrengas vaihdettu. Moposta on aika lailla käyty kaikki läpi ja alkaa minulla lyömään pää tyhjää. Voisikohan mopossa olla mikä vikana vielä??

Auttakaa miestä hädässä🤗

Coastside

Lämpöanturin kunto? Siinä voi olla "ryyppy" päällä. Liika seos rikkoo tulpat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kuka ja missä vaihtoi sen männän sylinteriin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jormazz

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.20 - klo:13:42
Lämpöanturin kunto? Siinä voi olla "ryyppy" päällä. Liika seos rikkoo tulpat.
Pittääpä tsekata se!

jormazz

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.10.20 - klo:16:00
Kuka ja missä vaihtoi sen männän sylinteriin.

Tuttava vaihtoi tarvike männän.

jormazz

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.20 - klo:13:42
Lämpöanturin kunto? Siinä voi olla "ryyppy" päällä. Liika seos rikkoo tulpat.

Voiskohan olla, että bensapumppu olis rikki/tukossa, kylläkin surisee mukavasti.

konenikkari

#23
Pumpun ja kompressorin kunto selviää vain painetta mittaamalla.
https://www.youtube.com/watch?v=KhITAhTaXqI

Tarvikemäntien kanssa on ollut ongelmia, varsinkin jos oheinen työvaihe on jäänyt suorittamatta.


klik suurenee

Männän reuna ei saa tulla yli sylinterin ylätasopinnan, mieluusti puoli milliä alle.
Tuohon on olemassa ihan oma tiivistesarja jossa on eripaksuisia sylinterin alatiivisteitä.
0,4mm 0,6mm 0,8mm, joskus joutuu tarvikemännän kanssa pistämään kaksi alatiivistettä
Jos puristuspaineita on liikaa, ei pumpun ja kompressorin yhteispainekaan pysty toimittamaan seosta sylinteriin.
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8235.msg161673#msg161673
Käynnistyikö skotu normaalisti ennen männänvaihtoa
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#24
Ekin apikan oikkuja on useampi ketju, mutta kovin poukkoilevia ja arvailevia ne on ja useimmat ongelmat taisivat johtua loppuun ajetun moottorin oikuista?

Mäntää on hyvä vaihtaa 12 k välein että pyttyrempalta säästyy. Se on tehtaan suositus.

Ruiskujen kanssa paineiden mittaus ja oskilloskoopin käyttö ratkoo useimmat niiden ongelmat. Oskilloskoopin saa kännystä ja painemittarin voi kytkeä kiinteäksi systeemiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Pitää paikkansa, että painemittari on tärkeä väline Ditechin korjauksessa.  Omassa Piaggioruiskussani into riitti bensapumpun vaihtoon, mutta sitten ilmapumppukin osoittautui hengettömäksi.  Voisin harkita toisen ruiskuaprilian ostamista ja korjata sen väkisin kuntoon.  Ongelmana on skootterin katteet ja todella hankalasti sijoitetut ruiskun osat  katteiden alla.   Jos sama moottori olisi hyvin esillä isopyöräisessa mopossa ei tarvitsisi koko ajan ruuvata katteita, ostaisin silloin heti 2-t ruiskumopon.  Satasella skootterimallisen viallisen ruiskuaprilian saa, joku voi myydä viidelläkympilläkin. Muutostyö kaasarikoneeksikin maksaa jonkin satasen.  Alkuperäisten ruiskuosien vaihto maksaa paljon enemmän ja jos saa mopon toimimaan, kohta pettää joku toinen ruiskun osa. Insinöörit ovat viisaudessaan laskeneet tietyn käyttöiän osille. Kaasarikoneeksi muutettuna pääsee samalla eroon kondenssivesi ongelmista.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Letkuun voisi laittaa lämpövastuksen ja eristeen päälle, silloin se olisi varma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jormazz

#27
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.10.20 - klo:21:44
Pumpun ja kompressorin kunto selviää vain painetta mittaamalla.
https://www.youtube.com/watch?v=KhITAhTaXqI

Tarvikemäntien kanssa on ollut ongelmia, varsinkin jos oheinen työvaihe on jäänyt suorittamatta.


klik suurenee

Männän reuna ei saa tulla yli sylinterin ylätasopinnan, mieluusti puoli milliä alle.
Tuohon on olemassa ihan oma tiivistesarja jossa on eripaksuisia sylinterin alatiivisteitä.
0,4mm 0,6mm 0,8mm, joskus joutuu tarvikemännän kanssa pistämään kaksi alatiivistettä
Jos puristuspaineita on liikaa, ei pumpun ja kompressorin yhteispainekaan pysty toimittamaan seosta sylinteriin.
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8235.msg161673#msg161673
Käynnistyikö skotu normaalisti ennen männänvaihtoa

Ostin rilian valmiiksi rikkinäisenä. Ja silloin oli samat ongelmat ja viat. Tosin sillon ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Mutta ennen männänvaihtoa ei lähteny käyntiin

jormazz

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.10.20 - klo:06:41
Ekin apikan oikkuja on useampi ketju, mutta kovin poukkoilevia ja arvailevia ne on ja useimmat ongelmat taisivat johtua loppuun ajetun moottorin oikuista?

Mäntää on hyvä vaihtaa 12 k välein että pyttyrempalta säästyy. Se on tehtaan suositus.

Ruiskujen kanssa paineiden mittaus ja oskilloskoopin käyttö ratkoo useimmat niiden ongelmat. Oskilloskoopin saa kännystä ja painemittarin voi kytkeä kiinteäksi systeemiin.
Kompura antaa kyllä painetta ja se on testattu toimivaksi. Niinkuin aiemmin sanoin niin vaihdoin uuden männän siihen kompuraan. Vähän on ideat lopussa ton kanssa

jormazz

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.20 - klo:13:42
Lämpöanturin kunto? Siinä voi olla "ryyppy" päällä. Liika seos rikkoo tulpat.

Ja tähän lisäys, laitan kaverilta lämpöanturin testiin ja katon mitä tapahtuu. Lämmöt kyllä näyttäis toimivan mittaristossa, mutta jos siinä on se ns. ryyppy päällä.