Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer Solana kaasun hölläämisen jälkeen ei heti kiihdy uudelleen (tökkii)?

Aloittaja Jonneb, 31.07.20 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

joni_k

kalvot turpoaa bensasta, joten ihan normaalia. annat sen kuivua jossakin niin palautuu normaaliin kokoonsa. toi miettiminen on normaalia. ei se cvk kaasari ehdi 1s äkäsiin kaasun paineluihin reagoida.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.08.20 - klo:08:12
kalvot turpoaa bensasta, joten ihan normaalia. annat sen kuivua jossakin niin palautuu normaaliin kokoonsa. toi miettiminen on normaalia. ei se cvk kaasari ehdi 1s äkäsiin kaasun paineluihin reagoida.
Juuri tuon takia siellä on kiihdytyspumppu jotta reagointi kaasuun olisi parempi, jos sitä ei ole tai kiihdytyspumpunsuutin  on tukossa kaasun vaste on huono.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Onko tyhjäkäynti kovasti pienellä, reippaalla tyhjäkäynnillä lataa paremmin ja öljynpainettakin on enemmän.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

niin siis mikä efekti tulee jos pumppaat kaasua äkäsesti ja kiihdytyspumppu ruiskauttaa bensaa kaasariin? ei ainakaan kierroksien äkänen nousu, vaan röpötys ja miettiminen kun moottorissa on liikaa bensaa.

VariJari

Jos kaasarin asetukset on kunnossa niin kiihdytyspumppu paikkaa sitä luistin liian äkäistä nousua ja siitä johtuvaa laihaa seosta, eli juuri silloin ei hyydy tai takeltele. Äkäistä luistin nousua on tietty jo hillitty tuolla alipainekalvoluistilla.
Harrastelussa: bt49qt-12

Jonneb

#20
Kohdistin tuli ainakin paikoilleen ja reuna tiiviisti...

Tarkistan vielä nuo muut.

Huomasin myös että kulku on hieman huonontunut. Ennen meni 55-60 riippuen tuulesta yms... Nyt alkaa n. 52 nopeudessa tökkimään ihan kuin rajoitin aikanaan 45 nopeudessa, kun sellainen vielä oli (CDI boksi vaihdettu rajoittamattomaan malliin siis jo aiemmin).

Nopeudet mittarin näyttämiä...

Huomasin myös että nyt paikoiltaan lähtiessä täydellä kaasulla tuota miettimistä on alkanut esiintyä, ja sepä onkin jo tosi paha. Kun katsoo risteyksessä että tuohon koloon ehdin ja skootteri jääkin miettimään lähtöä...

Jos kaasua ei avaa ihan kokonaan kierrokset nousevat heti ilman miettimistä...

Tuo prikka täytyykin ekana tarkistaa, katson myös muut samalla varmuuden vuoksi. Kiitoksia neuvoista!

Oppiihan tässä sentään samalla jotain näistä ymmärtämään... Mahtava foorumi!