Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway El Flash sähköskootteri

Aloittaja juza, 26.01.13 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

joni_k

ei kannata autonakkuja käyttää. ne ei oo suunniteltu tohon tarkotukseen ollenkaan mitä noi syväpurkausakut.  periaatteessa tossa on 4x12v akkua jotka kytketään sarjaan ja siitä tulee 48v joka on käyttöjännite kontrollerille ja moottorille. sit on 48v->12v muuttaja jolla toimii valot yms.

joni_k

se taitaa olla sitten tämän tarinan loppu.. tiistaina lupasi ostaja tulla hakemaan. Keskiviikkona haetaan sitten baotian tilalle..aijai jai pääsee taas ropaamaan.. :D

joni_k

jäädään odottamaan uuden omistajan päivityksiä.. :)

tapiovuorent

Jos Jonia kiinnostaa ,niin ohjausakselin laakerin kiristyksellä etupää ei enää notku. Todennäköisesti jo tehtaalta lähtiessä ollut löysällä , koska kiristysmutteri oli todella tiukassa.

joni_k

hyvä juttu  :) ootko ehtiny vielä testaamaan kuinka akut toimii nykyään? Mä mittailin niitä tuossa muutamia päiviä sitten. aluksi näytti että yks akku olisi ollu huonompi mutta sit lopulta kun mittailin useemman kerran tolla rasitustesterillä niin ei se sitten toisia huonompi ollukaan. kirjotin kylkeen huono.

tapiovuorent

En vielä. Nyt loppuviikolla , kun lupailee jopa lämmintä ,lähden tekemään testiajoa , ehkäpä runsaastikin.

tapiovuorent

No. 40 km. tuli ajettua vaihtelevassa maastossa. Tasaisella vielä kulki tyydyttävästi , mutta ylämäkeen puhti ei oikein riittänyt , ja mittari meni herkästi punaiselle. Siis lataukseen. Testailen syksyn ja tulevan kevään aikana ,kuinka pitkään näillä akuilla pärjää ,tätä kaupunkiajoa.Otan akut ennen talvea lämpimään ja latailen niitä talven aikana. Kokeilen sitten talvella , ladata myös yksitellen älylaturilla , ja testata kuormitustesterillä , kun on tullut jo aiemmin sellainen hankittua.
ps. Joni ,muistathan mitä oli puhetta niistä Baotianin tekniikka-osista. ( esim. äänitorvi)

viisnelonen

Olis kiinnostavaa saada perehtyä noiden sähköskodujen mukana oleviin verkkolatureihin. Epäilen että akut eivät tule niillä läheskään täyteen. Lyijyakun lataus vaatii aikaa jos ne halutaan ns täyteen. Käynnistysakkuunhan riittää aina 50-XX % varaus jotta ajoneuvo käynnistyy.
Erityisesti kun sää kylmenee, jo  0-10 asteinen akku vaatisi laturilta kykyä nostaa jännitettä noin puolella voltilla jotta samassa ajassa saadaan likikään sama varaustaso ja sään edelleen kylmetessä täyteen varaustasoon on lähes mahdoton päästä.
Jos tuon Keewayn verkkolaturin speksit on jossain netissä niin linkki tänne, kiitos.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

niinkun kirjottelin aikaisemmin niin alkuperäinen laturi ei oikein toiminu ja lopetti sit toimintansa aikalailla. tilasin uuden laturin tämän näköinen:

http://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-48V-8A-Car-Battery-Charger-Reverse-Pulse-Chargring-Desulfation-Intelligent-7-stage-Battery-Maintence/1968794424.html?spm=2114.01020208.3.10.RcXWrW&ws_ab_test=201407_5,201444_5,201409_2

toi laturi haistelee lepojännitettä ja latailee jos se tippuu liian alas. muuten en osaa sanoa lataustasosta kylmällä ilmalla. tolla laturilla reilu 20km lataus kestää noin 5h testeineen. testi tuo noin tunnin latauksen lisää aina. nostaa pikku hiljaa jännitettä ja laskee virtaa millä ladataan.

joo täytyy katella mitä osia sitä tarvis. semmonen setti vois olla hyvä että olisi varalla  jotain osia.


tapiovuorent

Miltei tyhjien akkujen lataus täyteen kesti n.6 h.Tämä laturihan tosiaan näyttää latauksen edistymisen koko ajan.Siis akkujännitteen ja latausvirran . Aloitti n.7 ampeerilla ja sitten väheni tasaiseen tahtiin.Viimeinen havaintoni lopussa oli n. 1,5 A.Lopussa ilmoitti akkujen jännitteen 58 V. Sen jälkeen OK.Ymmärrän että lataus myös loppui automaattisesti. Latauksessa oli myös nuo lisäakut ( 4x9 Ah.)

Mauku

Tuli sit hommattaa vm -12 el flash =) alkuperäiset akut vielä kyydissä ja kilometrejä n.2000 mittarissa. Hyvin on jaksanut 20km työmatkan,ja kolmen-neljän tunnin lataus autohallissa on antanut virtaa kotimatkallekin. Nyt on vielä viritetty oma 5Ah/12V valoille, siinä kun oli sopiva avaimella lukittava aukkokin sitä varten valmiina, ja skoden oma invertteri ohitettu täysin. Ledit vaihdettu  parkki-,rekisterikilven ja takavaloon, niin ei tartte valojakaan säästellä ajellessa  ;D Ajovalotkin vaihtuu kunhan kiinanmaalta tänne asti ehtii. Näppärän oloinen peli kyllä näinkin lyhyen tuttavuuden jälkeen!!!

joni_k

Onko tapio ritarit jo kiinni?

tapiovuorent

Sain hankittua Huoltovapaat AGM -akut 36 Ah. Sopi entisten tilalle. Pitäisi olla ( kuulemma) Ritar -akkujen veroiset. Aika näyttää. Kaksi latauskertaa +ajo. Viimeinen vähän yli 30 km. En ajanut akkuja kuitenkaan ihan tyhjäksi. Yksi testikierros pitäisi tällä viikolla vielä ajaa, miten pitkälle pääsee. Muutaman latauskerranhan jälkeen , akkujen kapasiteetti pitäisi olla sitten maksimi , jonka pitäisi kestää sitten muutama sata "lataussykliä".

joni_k

kyllä niissä akuissa vaan eroja on. uutena pääsee joko 20km taikka yli 30km.

Coastside

Lyijyakkua ei saisi kuluttaa kuin 2/3, muuten käyttöikä lyhenee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04