Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility starttimoottori ei jaksa pyörittää

Aloittaja Kymco70cc, 08.04.22 - klo:17:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
72 cc mäntiä saa kuperia, koveria ja tasapäisiä. Vain kovera käy vakiokanteen. Joidenkin mukana tulee paksu tiiviste mutta nokkaketju ei riitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Uteliaisuuttani avasin starttimoottorin mutta en saa kasaan. Hiilet ovat niin kuluneet, että eivät pysy sisällä, kun roottorin akseli on välissä. Miten olette saaneet hiilet pysymään pitimissää, kunnes ne kupariliuskat (kommutaattori) on välissä ?

Luulen jo keksineeni keinon, jolla hiilet saa pysymään helpostikin pitimissään. Kerron sitten, kun olette ensin kertoneet omat konstinne.

tapiovuorent

Yksi konsti on esim. Vetää hiilet sisään ohuella kuparilangalla ja lukita . Kun roottori on paikallaan , katkaistaan langat ja vedetään pois.

Coastside

Hiilen johtoon ohut lankalenkki joka kuoreen kiinni teipillä. Kun on kohdillaan niin lanka poikki ja pois veto.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Teidän keino on ainakin nopeampi kuin minun. Kokeilin sitä juuri ja sekin toimii. Minulla on sellaisia pyykkipoika puristimia. Niissä on aika jäykkä jousi kuten on hiilenkin takana. Pienin koko, jonka omistan oli sopiva. Työnsin hiilen kerrallaan pitimeensä ja sitten puristus kuoren ulkoseinää vasten. Kun toista operoi, niin puristin pitää ensimmäisen jo paikallaan. joten voi keskittyä yhteen hiileen kerrallaan. Tämä helpottaa huomattavasti, kuten lanka-keinollaki. Sitten laitoin roottorin pakastimeen ja myöhemmin pari kertaa tiputin ruiskulla vettä hiiliin. Tein tuon jo eilen ja juuri äsken otin roottorin pakastimesta. Puristimetkin oli hieman jäässä mutta irtosivat kevyesti kiertämällä. Nyt roottori on paikoillaan ja hiilet sulamassa. Keino on monet.