Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

mystisen vian hakua.

Aloittaja yamaha, 27.03.16 - klo:13:42

« edellinen - seuraava »

yamaha

Jo huomasin juu :D 0.6mm väli sopiva.laiton viestiin etten usko vian liityvän katkaisimeen koska tuo vika oli jo ennen kuin variaatorin rajoittimen ohitin katkaisimella.puolan apiko liittimet uudet,ei vaikutusta.maa johdot täytyy käydä läpi vielä.sen jälkeen on sit puola joka on alkuperäinen,virtalukko ja sit se sammutin nappi kaasukahvan vieressä,joka sekin on turha siinä,koska avaimella yleensä sammutan koneen.

konenikkari

#16
Poista se sammutusnappi kahvan vieressä käytöstä, katkaisemalla sille menevä johto, liittimeltä.
Onko moposi käyttöohjekirjassa, yhtenä osana wiring diagram?
On suorastaan mahdotonta antaa sähköpuolen vianhaku ohjeita laitteista, joiden mitään tietoja ei julkisteta, missään.
Siis jos ei kiinan moposi toimi, on aivan turhaa valittaa kuluttajasuojasta. Missään.
Takavuosina, noissa oli käyttöohjekirjassa kytkentäkaavio.
Samojen lepsujen piikkiin menee, tämäkin asia, jos ei homma hoidu, pienissä asioissa, miten voisi hoitaa koko valtakunnan asioita. >:(
Suomessa on vieläkin, voimassaoleva laki,joka edellyttää, jokaiseen tuotteeseen suomenkilisen ohjeen, ja tuotteen vastuu henkilöt/ yhteisöt.
Josta voi hankkia varaosia tai korjaustoimia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

yamaha

Ohje kirjassa ei Ole sellaista osiota.poistin sammutus napin käytöstä,näytti kyllä sellaiselta  hyvä et poistin  ;D maajohto joka tulee akulta ja starttimoottorin kiinnitys pultin alle oli hapettunut hieman siihen vaihdon uuden liittimen ja lisäsin vielä yhden maajohdon eli on nyt hieman paksumpi maajohto .luin foorumilta että lisä maadotus moottorin ja rungon väliin,on hyvä tehä,siihen tein maajohdon paksummasta johdosta.muut liittimet voitelin WD40 rasvalla.

pekpel

WD40 on puhdistusaine, melko hyvä sellainen. Se häviää aika pian minne sitä ruiskutteleekin
Ite olen siirtynyt voitelussa ja suojauksessa aseöljyn käyttöön, tosin tuolla WD40:sellä putsailen ensin paikat.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#19
Pistetääs vaikka tänne. Tappelin yhden vivacity pösön kanssa. Täysi mysteerilaite.

Kun oireilu alkaa, alkaa ensin pätkiminen ja heti perään kone ei ota kierroksia, mutta lähtee käymään ok ja käy erittäin nättiä tyhjäkäyntiä. Kaasun vääntäminen ei vain nosta kierroksia. Röpöttää aivan kuin olisi rikkaalla. Ei booaa. Ajattelin että automaattiryyppy, joka osoittautuikin toimimattomaksi. Vaihdoin toisen ja testasin vielä että ryyppy toimii. Ei auttanu, jolloin ajattelin josko ryypyn johdot mopossa pätkii. Ryypylle suoraan virta akulta ja testilenkille. Ei auttanut ja varmistin että ryyppy on nyt todellakin pois päältä. Ei siis voi olla ryyppyongelma.

Mikäli irrotti oireilun aikana ilmanputsarin, kone alkoi kuitenkin ottaan kierroksia, eli sekin viittasi liian rikkaaseen seokseen ja samalla päättelin että tuskin on sytytysvika.

Sitten purin kaasarin kun mieleen tuli, että jos neulavena takertelee ja bensapinta nousee liian korkealle. Mitään vikaa kaasarista ei löytynyt, eikä tukoksia. Taas kun kone uudelleen alkoi oireileen, otin ilmanputsarin irti sillä sehän aiemmin auttoi jotta pääsisin testilenkiltä ajaen kotiin.

Enää ei putsarin poistokaan auttanut. Varmistin, ettei kaasari todellakaan pyri tulvimaan yli. Vaihdoin kaasarin toiseen lainaksi saatuun ja varmasti pelaavaan. Täsmälleen samat oireet. Mitään muutosta ei tullut. Bensahana, tankinkorvausilma, letkut, suodatin tarkistettu vaikka oireet onkin rikkaalla käymisen. Kaikki oli ok.

Sitten tuli mieleen, jos vika on vaan sittenkin cdi-boksissa tai sytytyspuolassa yms. Sain lainaan ehjän cdi:n jolla oireet aivan samat. Sama koski sytytyspuolaa. Johdotukset ohitin kytkemällä cdi suoraan magneettoon. Ei vaikutusta. Välillä oireet poistuu kun ottaa putsarin irti (suodatin elementti on uusi) välillä taas ei auta sekään. Välillä mopon pitää antaa jäähtyä pidempään jolloin kaikki toimii normaalisti, joskus riittää lyhyempikin paussi. Virtalukkokin on muutes poissuljettu.

Pick-up coil tarkistettu mittaamalla vastus kylmänä ja kuumana, pick-up välys myös tarkistettu. Tulppakin on uusi. Mikään ei tunnu olevan selkeästi syypää. Oireet viittaa sekä rikkaalla käymiseen ja samalla myös sytytykseen, mutta kummastakaan ei löydy selkeää syypäätä. Sytytyksestä vaihtamatta on ainoastaan pick-up ja vauhtipyörä, bensapuolelta on poissuljettu kaikki. Edes eri kaasari ja erillinen tankki ilman hanaa ei oireita poista.

Kylmänä toimii siis täydellisesti. Oireet alkaa koneen lämmittyä ja kun kone oireilee, lähtee hyvin käymään, starttia ei tarvitse kuin hipasta, kone käy myös erittäin nättiä tyhjäkäyntiä. Kaasun kääntäminen ei vain vaikuta mitenkään. Röpöttää ja pätkii.

Järki loppui ton laitteen kanssa. Ajoin sen rakkiineen takas kaverille. Matkalla täytyi pitää yksi jäähdyttelytauko. Kaverille päästyäni kehoitin käyttään sitä verkonpainona. Jos on kiinalaisen 4T kestävyydessä moittimista, niin mysteeripaskaa tulee näemmä muualtakin. Vitun pösöt..

E¤: Ja lisätään, että staattorikin on kertaalleen kokeeksi vaihdettu varmasti ehjäksi todettuun. Ei vaikutusta.

kani


-Zone-

#21
Kokeiltu on siis erillisellä tankillakin kuten pistinkin. Eri bensat myös.

Bensapuolelta on siis kaikki mahdollinen mieleen tuleva poissuljettu, sytytyspuolelta miltein kaikki. Mikään ei auta. Oireet että käy lämmittyään röpöttäen rikkaalla ja pätkii. Kylmänä pelittää oikein hyvin. Lämpimänä tyhjäkäynti erittäin hyvä ja hyvin lähtee myös käymään.

konenikkari

Voisko pakoputki olla tukossa, koeaja ilman putkea.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#23
Ei ole putki tukossa. Ei kylmällä eikä lämpimällä koneella.

Mopon vasemmalla puolen alhaalla on jokin mysteeriboksi regulaattrin vieressä. Monta johtoa tukee. Mitään en kyllä usko sen vaikuttavan, sillä kytkin cdi:n suoraan magneettoon ja sytkäpuolaan heittojohdoilla. Ei vaikutusta. CDI ja se sytkäpuolakin oli toisesta moposta.

Coastside

Kammioassa bensaa? Tulpan väri?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-


Coastside

Jännitteet oikeissa lukemissa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#27
Joo on. Sen verran mystinen juttu että aloin jo epäileen laturin johtojen häiritsevän cdi:tä kun ovat teipattu samaan nippuun, mutta vika ei poistunut kytkemällä cdi heittojohdoillakaan ja kauemmaksi häiriötekijöistä. Joissain pösöissähän on ajonestolaitekin mutta tästä mun tietääkseni moidet hienoudet puuttuu. Kyseessä vivacityn vanha malli. CDI on kinkkien 5-napaista cdi:tä muistuttava boksi.

Noh, yhtä kaikki. Mopo on jo palautettu kaverille, enkä enää suostu siihen koskeen pitkällä tikullakaan. Liki 9 tuntia sen kanssa tänään tappelin. Tehköön vaikka verkonpainon. Kyllä kiinalaisen 4T kanssa vaan pärjää. Usein saa rempata, mutta aina saa kuntoon, eikä testauksessa tarvittavia lainaosia tarvitse soitella tuntitolkulla ja ympäri maata.

Coastside

Noilla jännitteillä tarkoitin tilannetta että säädin pettää kun genu lykkää lisää jännitettä ja jos on dc boxi niin se ei siitä tykkää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#29
Ei ole dc boksi. Ac boksi. Latausjännitteet on ihan ok tasolla. Niin kylmänä kuin lämpösenä oireillessakin.
Boksi ja kytkentä samat kuin tuossa http://stenberg.dk/img/ACE400_fig1.png
Boksin päällä pösön merkki ja 11.709.205.00